Sezona 2006 měla být po nadějných loňských výkonech definitivním průlomem mezi absolutní špičku Formule 1, ale v Poháru konstruktérů skončila Toyota jako poslední tovární tým na šestém místě.
„Naše výpočty z posledních šesti závodů potvrdily, že máme čtvrtý nejrychlejší vůz za Ferrari, Renaultem a McLarenem,“ tvrdí nyní s odstupem času letos nově jmenovaný technický ředitel Pascal Vasselon. „Nejsme tedy daleko, ale nejrychlejší stále nejsme. Konkurenceschopnost také nezávisí jen od rychlosti.“
Toyota sváděla v závěrečné části šampionátu souboj s BMW o pátou příčku, ale neúspěšně. Přestože byly motory Toyoty vždy považovány za jedny z nejlepších, letos stáj z Kolína nepodržely ani ony.
„S výsledkem nejsme spokojeni. Několikrát jsme ukázali naši rychlost v kvalifikaci, ale nedokázali jsme ji potvrdit v závodě. Podobně i naše celková výkonnost kolísala v průběhu roku,“ uvedl šéf motorů Luca Marmorini. „U motorů jsme měli také problémy, to přiznávám.“
Přestože postihly tradičně spolehlivou Toyotu nebývale časté technické problémy. Marmorini je s prvním osmiválcem spokojený. Jeho oddělení se soustředilo především na připravované zmražení vývoje a možné následné úpravy takového motoru.