Minardi bude blokovat změny

A je to tady, přehlížené australsko italské stáji Minardi došla trpělivost a využila jediného způsobu, jak donutit silnější soupeře i FIA k splnění slibů.

Stáj European Minardi oznámila prostřednictvím svého vlastníka a šéfa Paula Stoddarta, že nedostojí přislíbené podpoře dodatečným změnám předpisů na rok 2003 a bude blokovat změny předpisů pro rok 2004. Důvod je jednoduchý. Podle Stoddarta selhala i tak malá rovnováha ve Formuli 1 a přijímají se závazky bez toho, aniž by se jen zčásti plnily. Jde o tzv. "fond jistoty" a zákaznické motory za cenu pod 10 milionů USD na rok.

Týmy jeho zřízení přislíbily před zahájením letošní sezony výměnou za ústupky ve věci zachování používání elektronických systémů, především kontroly prokluzu. Fond je určen k tomu, aby z něj mohly čerpat stáje potýkající se s finančními problémy. Jeho odpůrcem byl od začátku například šéf stáje McLaren Mercedes Ron Dennis, a to byl také důvod roztržky mezi Stoddartem a Dennisem před začátkem GP Austrálie. Stoddart tehdy ustoupil, ale dodnes se v této věci nic nezměnilo.

„Po uvážení situace jsem byl tehdy příliš chtivý uspokojit lidi, kteří jak se zdá, se vlastně pokoušeli týmům jako Minardi uškodit. Nakonec jsem dal souhlas s četnými navrhovanými změnami i přesto, že bylo jasné, že jsou pro Minardi ekonomicky nepřijatelné,“ prohlásil při pohled zpět Stoddart.

Díky Concordské smlouvě má každý tým stejné postavení při schvalování změn a souhlas musí být jednoznačný. Tuto pravomoc hodlá Stoddart využít. Doufá, že výrobci sdružení v GPWC (společnost připravující konkurenční seriál formulových vozů) dostojí svým slibům z 15. ledna 2003 a splní nabídku o zákaznických motorech, ze které se postupně všichni hodlají vyvléci.

„Minardi přistoupí k blokaci změn do té doby, dokud nebude zajištěna finanční rezerva pomáhající nezávislým týmům nebo dokud nebudou v nabídce zákaznické motory do 10 milionů USD,“ řekl v Kanadě Stoddart, jenž počítá s podporou stáje Jordan, jež mu šéf Eddie Jordan již přislíbil.

Sauber, jako poslední tým bez továrních motorů, je zatím v této otázce neutrální.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy