Sauber příště s motory Mercedes?
V případě, že nabídne Mercedes své zákaznické motory k dispozici i jiným týmům, lze předpokládat, že by měl výrobce zvláštní zájem právě o malý švýcarský tým Sauber?
Je to velmi pravděpodobné. A důvod? Mohla by jím být kombinace odzkoušené spolupráce obou stran, a také nový aerodynamický tunel v Hinwilu, který by mohl stutgartský výrobce využívat pro testy silničních vozů. Naopak by na oplátku mohl nabídnout stáji Petera Saubera hnací agregáty za výhodnější cenu, než kterou musí stáj každoročně platit za rok staré motory Ferrari, jež nasazuje pod názvem Petronas. Jejich nákup totiž sponzoruje Malajský petrolejářský gigant.
Peter Sauber v 80. letech minulého století přivedl jméno Mercedes-Benz zpět do světa motoristických závodů a nutno dodat, že velmi úspěšně. Na přelomu 80. a 90. let zcela ovládl se stříbrnými speciály Mistrovství světa značek a přidal vítězství v legendárním závodě 24 hodin v Le Mans.
Poté se představenstvo společnosti Mercedes-Benz rozhodlo pro program F1, jehož přípravou byl pověřen právě Peter Sauber. Avšak k jeho oficiálnímu spuštění nakonec po vetu ze strany výrobce v roce 1991 nedošlo. Sauber byl tak daleko s přípravami stáje F1, že bylo rozhodnuto pokračovat dále a na startovním roštu se objevil první monopost s motory Ilmore. V roce 1994 byly nasazovány tyto motory již pod označením Mercedes. O rok později se však výrobce dohodl na spolupráci se špičkovým týmem McLaren a Sauber zůstal bez motorů.
Krátce používal motory Ford a od roku 1997 nakupuje zákaznické motory Ferrari.
Doporučit článek
Další zprávy
-
PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše
-
Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele
-
Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství
-
Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton