Při troše štěstí může bezchybný jezdecký výkon v Monaku přinést mnohem lepší umístění, než na ostatních okruzích. V minulých letech to překvapivým vítězstvím dokázali David Coulthard s McLarenem nebo Jarno Trulli s Renaultem.
Důležité je uspět v kvalifikaci a na startu a mít přitom dostatek paliva pro dostatečné odsunutí první a většinou jediné zastávky v boxech. Předjíždění je v Monaku skoro nemožné, i když loni jsme viděli předjížděcích manévrů hned několik.
Christijan Albers: "Velká cena Monaka je vždycky něčím zvláštní. Okruh má nějaké kouzlo, jede se v ulicích, kolem velkých jachet a člunů, o tom je Monako. Trať je pro jezdce vzrušující a nedovoluje žádné chyby. Smolaři z jiných okruhů tady mají větší šanci, protože tady nehraje takovou roli velká rychlost na rovinkách. Je to ten typ tratě, kde může riskatní jízdou vyniknout dobrý pilot, takže do toho jdu opravdu s chutí."
Christijan Albers hovoří, jako kdyby předpokládal, že vynikne díky svým řidičským schopnostem. Pokusil se o to i loni, ale svým monopostem Minardi po hodinách dokonale zablokoval polovinu startovního pole.