Na konci startovního roštu stávají, pomineme-li penalizované jezdce s vyměněnými motory, závodníci nové stáje Super Aguri a před nimi vozy stáje Midland. Přestože jsou monoposty Monteira a Alberse konkurenceschopnějšími, několikrát se dostal v prvním kole jezdec Super Aguri před ně.
Tiago Monteiro vysvětluje proč: „Jezdci Super Aguri příliš riskují, což nemá své opodstatnění, protože závod je dlouhý.“
V prvním kole GP San Marina kolidoval Albers s Idem, při GP Španělska pak pro změnu Monteiro s nástupcem Ideho Montagnym.
„Podařilo se mi předjet Sata a byl jsem za Montagnym, kterého jsem pak také předjel, ale on mi najel do zadní pneumatiky, která praskla. Franck má o hodně více zkušeností než Ide a mohl by vědět, že závod se nevyhrává v prvním kole.“
Portugalský pilot je znám jako velmi spolehlivý jezdec, ale aby se v F1 udržel, potřebuje hrát s týmovým kolegou Albersem alespoň vyrovnanou partii. Nezaviněné zdržení po problémech s pneumatikou ho tak přirozeně nemohlo nechat chladným...