Toyota uvažuje o odchodu z F1

Toyota | foto: Panasonic Toyota Racing

Do Formule 1 se v posledních deseti letech doslova natlačily automobilky a sport zcela ovládly. Jenže ze soutěže pilotů málem učinily soutěž v utrácení peněz.

Na nebezpečí velkých investic do F1 upozorňuje už řadu let prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Max Mosley. Základem uvažování se stalo pravidlo, že kdo chce zvítězit, musí utrácet, aby získal nejlepší oborníky a tím nejlepší techniku.

Max Mosley útočí proti automobilkám všemi možnými prostředky a snaží se zachránit soukromé týmy omezováním příležitostí pro investice. Nejlépe situaci zvládl francouzský Renault, který zvítězil v krátké době, a velmi často se spekuluje o jeho plánovaném odchodu ze šampionátu, ve kterém dokázal, že je nejlepší. A co taková Toyota, která v posledních třech letech investuje do F1 nejvíce, ale nedaří se jí dosáhnout úspěchu?

John Howett, šéf týmu Panasonic Toyota Racing: "V této chvíli není nic jisté. Jsme tu vůbec vítáni? Jestli nás tu nechtějí, tak ať to řeknou jasně. Prezident FIA musí pochopit, že nás nutí upsat se ve Formuli 1 až do konce roku 2012 bez jakýchkoliv náznaků toho, že o nás stojí. Potřebujeme záruky toho, že Formule 1 zůstane vrcholem motorsportu. Používání nových technologií přece ještě neznamená, že sport musí být drahý. Jestli F1 nebude vrcholem v oblasti techniky, budeme se potom muset rozejít u soudu."

Toyota, stejně jako všechny automobilky v současné F1, podlehla tlaku Maxe Mosleyho a před koncem března přihlásila svůj tým do Formule 1 od roku 2008, kdy vejdou v platnost nové přísné technické předpisy. Ale jak dlouho může taková automobilka v F1 zůstat? Má pro automobilku smysl zůstávat v F1, když se kvůli technickými předpisy nemůže ukázat jako nejvynalézavější výrobce automobilů, a má provozovat pouze tým pro závody pilotů, kterým Formule 1 vždy patřila?

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy