Britský tým podruhé za sebou nedokončil závod ani s jedním vozem, Australan Mark Webber navíc odstoupil z aktuálního prvního místa ve své domácí Grand Prix.
„Mark měl velké množství paliva, jel naprosto skvěle a proti svým soupeřům měl být na trati o šest kol déle. Na vítězství to asi nebylo, ale s Kimim mohl bojovat o druhé místo,“ měl prohlásit po závodě technický ředitel Sam Michael.
Důvodem jeho odstoupení byl problém s převodovkou, který Michael v tiskovém prohlášení komentoval následujícími slovy: „Mark odstoupil kvůli problémům s převodovkou, které jsou pro nás velkým překvapením. Zjišťujeme skutečnosti a během následujících testů před Imolou chceme problém identifikovat a odstranit. V zimě jsme s převodovkou najezdili více než 10 000 kilometrů bez problémů, je to pro nás překvapení.“
Prohlášení si však protiřečí se staršími slovy téhož muže. Převodovka brzdila přípravu s přechodným vozem FW27 i novým FW28 a ještě před měsícem při předsezonních testech zapříčinila několikeré usednutí jezdců na boxovou zídku. Michael při testech ve Valencii na konci února uvedl: „U Marka se objevil znovu problém na převodovce, který ho bohužel zdržel poměrně dlouho.“
Tak jak je to s tou jejich převodovkou ve skutečnosti? Vše naznačuje tomu, že s ní u Williamsu skutečně mají problémy a Sam Michael rozhodně nebyl až tolik australském závodě překvapený...