V závěrečné dvacetiminutovce nejprve jezdí piloti pomalejší časy v kompromisu mezi co možná nejvyšší spotřebou a úsporou hnacího agregátu, aby v samém závěru přezuli na nové pneumatiky a s malým množstvím paliva zajeli kvalifikační kolo.
„Zajímaly by mne názory diváků na skutečnost, že ve finále kvalifikace jezdí auta až o osm vteřin na kolo pomaleji, než v úvodních částech,“ uvedl šéf týmu WilliamsF1.
Podle jeho názoru je stálé opakování potřeby šetření nákladů v rozporu s tím, co nakonec týmy na dráze činí. „Chtělo by to ještě nějaké změny, záviset to bude ale od diváků.“
Pojem redukce nákladů je používán podle potřeby oběma stranami, jak FIA, tak týmy. Výše redukce o níž usiluje Max Mosley se ale dá srovnávat se spotřebovaným palivem a opotřebením vozu, o němž hovoří Frank Williams, jen obtížně...