Williamsovi se nezdá závěr kvalifikace

Williams, Frank | foto: Williams F1 Team

Debut nového kvalifikačního systému byl přijat kladně, zakladatel stejnojmenné stáje však není nadšen z jeho poslední části.

V závěrečné dvacetiminutovce nejprve jezdí piloti pomalejší časy v kompromisu mezi co možná nejvyšší spotřebou a úsporou hnacího agregátu, aby v samém závěru přezuli na nové pneumatiky a s malým množstvím paliva zajeli kvalifikační kolo.

„Zajímaly by mne názory diváků na skutečnost, že ve finále kvalifikace jezdí auta až o osm vteřin na kolo pomaleji, než v úvodních částech,“ uvedl šéf týmu WilliamsF1.

Podle jeho názoru je stálé opakování potřeby šetření nákladů v rozporu s tím, co nakonec týmy na dráze činí. „Chtělo by to ještě nějaké změny, záviset to bude ale od diváků.“

Pojem redukce nákladů je používán podle potřeby oběma stranami, jak FIA, tak týmy. Výše redukce o níž usiluje Max Mosley se ale dá srovnávat se spotřebovaným palivem a opotřebením vozu, o němž hovoří Frank Williams, jen obtížně...


Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy