Jaké plány má FIA s novými týmy?

Sato, Takuma | foto: Super Aguri Formula 1

Na základě posledních informací o přípravě nových předpisů platných od roku 2008 spolu se zápisem do startovní listiny může nejeden fanoušek přestat situaci rozumět.

Kamenem úrazu jsou totiž dvě naprosto odlišné zprávy ze samotné Mezinárodní automobilové federace. Jedná se o špatně pochopenou terminologii nebo dostala útočná bitevní linie FIA trhlinu a nátlaková fáze ukázala nečekanou skutečnost.

Na straně jedné se dlouze hovoří o potřebě nových týmů, snižování nákladů a nově zvažované možnosti koupě starších šasi. Logickým výsledkem těchto informací je přesvědčení o podpoře vzniku soukromých týmů.

Na straně druhé je tu však neustálé riziko odchodu automobilek z F1 a založení vlastního šampionátu. Aby tuto situaci pánové Mosley a Ecclestone dlouhodobě zažehnali, potřebují podpisy pěti výrobců na nových smlouvách do konce roku 2012. Dost možná i proto Max Mosley, prezident FIA, nedávno prohlásil, že se může do sezony 2008 zapsat jen 12 stájí a pokud automobilky nechtějí o své místo přijít, musí reagovat rychle.

Pokud si ale spočítáme jednotlivé týmy sezony 2006, dojdeme k číslu 11. Jestliže by všichni výrobci podepsali smlouvu s FOM a FIA, zbývá pro nový tým jediné jedno místo. Přitom se hovoří o zájmu Prodrive, Direxiv, Ganassi.

Podporuje tedy FIA vstup nových týmů nebo jde jen o prestižní válku s automobilkami a soukromníci jsou pouze hracími kameny? Dočkáme se opět předkvalifikací o místo na startu nebo dokonce v případě dostatečné propustnosti supermoderních tratí Hermana Tilkeho třeba třicítky vozů F1 na roštu?

Pevně věřím tomu, že jde jen o chybně zvolený argument v nátlakové hře a neminou nás zase plné boxy spolu se zajímavými souboji i v zadních řadách startovního pole...



Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy