Kamenem úrazu jsou totiž dvě naprosto odlišné zprávy ze samotné Mezinárodní automobilové federace. Jedná se o špatně pochopenou terminologii nebo dostala útočná bitevní linie FIA trhlinu a nátlaková fáze ukázala nečekanou skutečnost.
Na straně jedné se dlouze hovoří o potřebě nových týmů, snižování nákladů a nově zvažované možnosti koupě starších šasi. Logickým výsledkem těchto informací je přesvědčení o podpoře vzniku soukromých týmů.
Na straně druhé je tu však neustálé riziko odchodu automobilek z F1 a založení vlastního šampionátu. Aby tuto situaci pánové Mosley a Ecclestone dlouhodobě zažehnali, potřebují podpisy pěti výrobců na nových smlouvách do konce roku 2012. Dost možná i proto Max Mosley, prezident FIA, nedávno prohlásil, že se může do sezony 2008 zapsat jen 12 stájí a pokud automobilky nechtějí o své místo přijít, musí reagovat rychle.
Pokud si ale spočítáme jednotlivé týmy sezony 2006, dojdeme k číslu 11. Jestliže by všichni výrobci podepsali smlouvu s FOM a FIA, zbývá pro nový tým jediné jedno místo. Přitom se hovoří o zájmu Prodrive, Direxiv, Ganassi.
Podporuje tedy FIA vstup nových týmů nebo jde jen o prestižní válku s automobilkami a soukromníci jsou pouze hracími kameny? Dočkáme se opět předkvalifikací o místo na startu nebo dokonce v případě dostatečné propustnosti supermoderních tratí Hermana Tilkeho třeba třicítky vozů F1 na roštu?
Pevně věřím tomu, že jde jen o chybně zvolený argument v nátlakové hře a neminou nás zase plné boxy spolu se zajímavými souboji i v zadních řadách startovního pole...