Příčiny radikálních návrhů ze strany FIA jsou obecně známé a jako organizátor šampionátu závodů Grand Prix se federace rozhodla pro boj s těmi, kdož jsou za ně podle jejího pohledu odpovědnými.
„Rozpočty továrních týmů dosahují částky až 400 milionů dolarů, což je pro soukromé týmy nedosažitelné a byly tak zatlačeny na samý okraj. Viděli jsme jejich prodeje a pokud nechceme v budoucnu přijít i o další, musíme situaci řešit.“
Max Mosley vidí cíl v ročním rozpočtu nepřevyšujícím 100 milionů USD. „Je to jako u Olympiády, taky tam nezávodí jen bohatí sportovci.“
Pro F1 od sezony 2008 chce FIA připravit spolu s týmy F1 radikální pravidla, jejichž cílem je právě úspora peněz. „Zatím podepsalo smlouvu o účasti v sezoně 2008 jen šest týmů a další tři tak hodlají brzy učinit. Z hlediska bezpečnosti však bude startovat jen 12 stájí a pro pět současných továrních týmů zbudou v případě zájmu jen tři volná místa.“
Max Mosley očekává navíc propuknutí ropné krize a je přesvědčen o tom, že by měly být automobilky rády, že jim chce FIA ušetřit jejich vlastní peníze. To se nelíbí především Toyotě a Hondě, ale například Renault snahy o úspory nepříliš veřejně (patří totiž stále do skupiny GPWC) podporuje.