Když Mosley prohlásil, že navrhuje kompletní zmrazení technických a sportovních předpisů týkající se motorů V8 na dobu tří let, od čehož si slibuje výrazné snížení finanční náročnosti F1 a ještě větší zájem soukromých týmů, vyvolala tato informace doslova zděšení.
F1 je známa svým rychlým technologickým vývojem a zmíněný návrh je v radikálním rozporu s představami takových týmů, jako například Honda a BMW.
FIA nyní pracuje na systému kontroly a penalizace a plánované zmrazení by mělo vstoupit v platnost v letech 2008 - 2010, přičemž v roce 2011 by měl následovat opětovný zásah do množství paliva, které by mohl vůz během závodu spotřebovat. Tímto krokem by se eliminoval dramatický nárůst výkonu.
Prezentovaný návrh však nepochází z FIA, ale od francouzské stáje Renault, která ho zaslala jako jeden z návrhů v lednu 2005 ke snížení nákladů.
Podle Mosleyho zmrazení předpisů neovlivní zajímavost F1 pro diváky a je tedy přínosem pro všechny zúčastněné.
Opak může být ale pravdou, neboť pokud by v roce 2008 připravil některý tým motor výrazně lépe než konkurence, tři roky by mohli diváci sledovat v každém závodě prakticky stále stejný příběh...