FIA upravila předpisy kolem kvalifikace

GP Španělska (Barcelona) | foto: Lucky Strike B.A.R Honda

Nová kvalifikace pro sezonu 2006 přinesla obapolné ohlasy. Jedni se těší na strategické možnosti a létající vozy v posledních letech nudné kvalifikaci, druzí se obávají přílišné komplikovanosti.


Navíc se objevily spekulace o tom, že by mohl nový systém nabízet možnost, která by původní plán naprosto znehodnotila.

Dosud platné znění stanovilo, že si prvních deset jezdců bude moci dotankovat pouze tolik paliva, s jakým nastoupí do závěrečné části kvalifikace.

Nabízí se tak příležitost, pomalou vytrvalou jízdou při šetření motoru projíždět co nejvíce paliva a v závěru s minimem benzínu v nádrži zajet velmi rychlé kolo. To by ale přineslo manifestační jízdy, nikoliv však rychlá kola všech deseti vozů, která měl nový formát nabídnout.

FIA proto přistoupila k úpravě a zavedla 110% limit nejrychlejšího času toho kterého jezdce. Palivo se mu bude pak před závodem doplňovat pouze za kola s časem maximálně o 10% pomalejším.


Foto: BAR Honda

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy