Kromě plánů a návodů jak dosáhnout strategických cílů automobilky zazněla z úst hlavního šéfa pro tým RenaultF1 velmi nepříjemná věta: „Budeme se dívat, jak se budou věci vyvíjet. Budeme se tím zabývat v roce 2007, pak 2008 a znovu v roce 2009. Dokud bude mít tým výsledky a bude patřit do samé špičky F1, není nad naší přítomností žádný otazník.“
Renault plánuje zvednout produkci v Evropě oproti loňskému roku o 800 tisíc vozů a ovládnout nejen trh s levnými vozy, ale zvýšit svoji prestiž a zastoupení v segmentu luxusnějších vozů. Poslední zveřejněná čísla hovoří o poklesu prodeje a strmému nárůstu dluhu.
Slova Carlose Ghosna o pozorném sledování projektu F1 jsou proto pochopitelná a jeho snahy o restrukturalizaci výdajů celé automobilky na místě. Základní chybou však byla jejich prezentace široké veřejnosti namísto toho, aby tyto otázky Renault řešil za zavřenými dveřmi.
Tým F1 musí najít náhradu za dosavadního sponzora, tabákovou značku Mild Seven a přišel o svoji hvězdu a nejmladšího mistra světa v historii. Pro jednání o sponzoringu nebo kontraktu s jiným špičkovým pilotem je však nezbytná jistota budoucnosti, a tu Ghosn jednajícím stranám rozhodně svým vystoupením nepřinesl.
Stáji tak nezbývá než srdnatě bojovat se silnou a rozmazlovanou konkurencí i s malou důvěrou a podporou mateřského koncernu. Naštěstí se však znovu zdá, že je tým z Enstone ve výborné formě a jako obhájce titulu žhavým favoritem pro letošní sezonu.