Nová kvalifikace je složitější, ale lepší

Rampf, Willy | foto: Sauber Motorsport AG

Od této sezóny Formule 1 opět upouští od jednokolové kvalifikace s vozem připraveným a natankovaným pro závod. Na základě divácké ankety byl vybrán vyřazovací formát.

Ten spočívá v tom, že během patnácti minut může jezdit každý pilot libovolný počet kol, s vozem bez plné nádrže. Po patnácti minutách je na konec startovního pole zařazeno pět nejpomalejších. Potom dalších pět během dalších patnácti minut. Zbývajících 10-12 jezdců si to rozdá o přední místa během dvaceti minut.

Dnes v otázce kvalifikace panuje vzácná shoda, proti tomuto formátu nikdo neprotestuje. Podle některých osobností z oblasti F1, včetně prezidenta FIA, je však formát příliš složitý a dívák se v něm bude těžko orientovat. Při jednokolovém formát měl divák dobrý přehled, ale zase nevěděl, kolik má kdo paliva, a tudíž jaká je jeho skutečná rychlost, protože před kvalifikací musel mít každý natankováno až do první zastávky během závodu.

Willi Rampf, technický ředitel BMW, je zastáncem nových pravidel: "Myslím, že největšími změnami budou nový kvalifikační formát a znovu povolená výměna pneumatik během závodu. Všichni se teď budou muset více zajímat o pneumatiky pro kratší jízdy. A kvalifikační formát je skvělý. Divákům se to bude líbit a pro techniky to bude docela stresující odpoledne. Myslím, že si to budou všichni užívat, bude to soutěž navíc."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy