Název 248 je údajně odvozen od nového motoru s obsahem 2400 ccm a 8 válci, který znamenal nejen pro F1, ale i pro tým Ferrari historický přelom. Za konstrukcí vozu stojí dvojice Aldo Costa a Rory Byrne, který konstruoval všechna úspěšná maranellská šasi poslední doby.
Costa nastínil směr, kterým se konstrukční oddělení ubíralo. Cílem byla redukce váhy spolu s co možná nejlepší aerodynamickou účinností. F248 má kompletně nové šasi, zcela přepracované zavěšení kol a upravené díly ovlivňující proudění vzduchu. „Aerodynamické díly však ještě prochází pečlivou přípravou a budou postupně aktualizovány.“
Proti McLarenu je nový vůz Ferrari více konzervativní, ale zástupci stáje v čele s technickým ředitelem Ross Brawnem jsou přesvědčeni, že 248 F1 má velmi dobrou účinnost a bude dalším týmům silným soupeřem.
Na řadu otázek odpověděl prezident Ferrari Luca di Montezemolo už svojí řečí. Důvodem skromnosti dnešního představení bylo soustředění na přípravu vozu a cílem není nic jiného, než náprava loni pošramocené reputace a boj o tituly.
„Naším cílem je návrat titulů do Maranella. Jestli se nám to podaří, na to se v tuto chvíli nedá odpovědět, ale rozhodně je to cíl, který se budeme všichni snažit naplnit.“
Z výroků které zazněly z tribuny se dá soudit, že je stáj přesvědčena o své připravenosti, ale po loňské zkušenosti se ve výrocích drželi její představitelé zpět.
Hodně si však Ferrari slibuje od nové změny pravidel, která opětovně povoluje výměnu pneumatik během závodu...