McLaren; MP4-21 úplně novým vozem

McLaren | foto: McLaren

Technické parametry + foto; Prostudujme podrobněji nový MP4-21, se kterým dnes vyjel na trať tým McLaren. Oficiální představení vozu v nových barvách se bude konat až v únoru, ale testy nemohou čekat.

Dnes v 9:15 se s vozem poprvé svezl Pedro de la Rosa, testovací pilot McLarenu. Od zítřka bude testovat Juan Pablo Montoya, ve čtvrtek a pátek i Kimi Räikkönen. Pedro de la Rosa s Garym Paffettem budou testovat ve Valencii až do 13. února.

Přestože se nejedná o oficiální představení nového vozu, něco o novém MP4-21 a jeho srdci prozradili Martin Whitmarsh, Norbert Haug a Pedro de la Rosa.

„Celý tým má samozřejmě velká očekávání a všichni věříme v konkurenceschopnost našeho nového vozu. Už loňský byl velmi rychlý a letošní bude ještě lepší,“ slibuje výkonný ředitel McLarenu Martin Whitmarsh.

„Každý rok nás čeká výzva nového vozu, letos to bylo ale těžší, museli jsme postavit úplně nový motor,“ vysvětlil Norbert Haug za dodavatele motoru.

Osmiválcový Mercedes FO 108S sice podle Hauga ztratil na výkonu díky menšímu počtu válců a redukci objemu asi 150 koní, ale otevřel svými menšími rozměry prostor pro nová aerodynamická řešení.

„S výsledky práce jsme spokojeni a první data z tratě ukazují, že máme k dispozici hodně dobrý materiál.“

Oba představitelé týmu potvrdili, že McLaren Mercedes nyní čekají náročné testy s jediným posláním. „Naším cílem je mít v Bahrajnu nové auto ve stoprocentní formě.“

„Jen několik kol jsem měl za sebou a už se mi s ním jezdilo velmi příjemně,“ chválil nový MP4-21 jezdec, ale ihned dodal, že je příliš brzy na konkrétní hodnocení.

Motor Mercedes-Benz FO 108S VS
Počet válců: 8
Palivo: Mobil Unleaded
Oleje: Mobil 1
Hmotnost: 95 kg

Převodovka
Rychlostní stupně: 7 + 1 zpětný
Řazení: semi-automat
Hnací hřídel: McLaren
Spojka: ovládaná rukou

Monopost MP4-21
Šasi: McLaren - uhlíková vlákna a hliníkové slitiny, nové deformační zóny, bezpečnostní nádrž
Pérování: McLaren - systém torzních tyčí a tlumičů ovládaných tažnou a tlačnou tyčí
Elektronika: McLaren - řídící jednotky pro šasi, motor a sběr dat
Karoserie: celistvá, oddělená spodní deska
Pneumatiky: Michelin
Radiové prvky: Kenwood
Volant: Enkei
Baterie: GS Yuasa Corporation
Řízení: McLaren
Ovládací prvky: McLaren Electronic Systems
Lepidla: Henkel


Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy