Odpůrci V8 kritizují FIA za omezování výkonu motoru, když současně neomezuje přítlak vozů. Tím se přibližují rychlosti na rovinkách a v zatáčkách, čímž se zkracuje brzdná dráha a ubývá prostoru pro předjíždění. Na druhou stranu se podle většiny pilotů slabší motor projevuje tím, že každá jezdecká chyba či nepřesnost je výrazněji potrestána malou rychlostí na rovince.
"Myslím, že nejdůležitější je uvědomit si, že výkon bylo nutné omezit," hájí rozhodnutí FIA Michael Schumacher. "V posledních letech jsme už omezovali aerodynamiku i pneumatiky. Děláme všechno proto, aby rychlosti v závodech klesaly, ale pořád se nám zvedá výkon motoru. Když se navíc zlepšuje přilnavost pneumatik, rychlost narůstá strašně rychle. Jsem rád, že FIA takto rozhodla."
"Pokud jde o radost z řízení, nemusíte se ničeho obávat. Je to teď tak trochu jako malá motokára. Dříve vás dopředu tlačilo hrozné monstrum, kvůli kterému se auto nedalo pořádně řídit, protože pneumatiky nedokázaly tu sílu přenést. Dnes je auto mnohem konzistentnější, lepší. Je s ním velká zábava. Jezdecký styl se trochu změní, motory půjdou do vyšších otáček a já z toho mám radost. Řízení Formule 1 jsem si doopravdy užíval kdysi dávno a teď je to zpět!"