V aerodynamice velké změny nečekejme

McLaren | foto: McLaren

Hlavní aerodynamik McLarenu Mercedes Peter Prodromou hovoří o přípravě nového monopostu pro letošní sezonu a hlavních změnách, které muselo jeho oddělení řešit.

Zatímco některé stáje již vyjely k testům s novými monoposty pro rok 2006, McLaren stále svůj MP4-21 připravuje v garážích a aerodynamickém tunelu britského Wokingu.

Aerodynamika MP4-21 se podle Prodromoua začala připravovat už v dubnu 2005 a od června se již práce přestěhovaly i do aerodynamického tunelu.

"Od té doby jsme na tom nechali tisíce hodin a nyní vše kompletujeme. Práce vrcholí a my jí věnujeme sedm dní v týdnu. V tuto chvíli pracujeme na tom, abychom dosáhli co nejlepšího aerodynamického účinku vozu." V tom bude jeho oddělení pokračovat přirozeně po celou letošní sezonu.

Peter Prodromou však předpokládá, že týmy, jejichž auta neměly s aerodynamikou problémy loni, budou silné i letos. Letošní vozy tak budou asi deriváty loňských úspěšných konstrukcí. Proti roku 2005 totiž tuto oblast nové předpisy příliš nezasáhly.

"Jednou z mála změn byl přední deflektor, který musíme zvednout o 50 mm. Technicky to bylo snadné, ale výsledek nám komplikuje situaci více, než se může při takové jednoduché věci zdát, změnilo se tím proudění vzduchu, a to má vliv na celý balík."


Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy