FIA se především snaží nepřímo prostřednictvím technických předpisů snižovat náklady na provoz týmů, zlepšovat bezpečnost jezdců a diváků a zvyšovat atraktivitu závodů usnadněním předjíždění. Od příštího roku se bude používat také nový systém kvalifikace, který jezdce donutí závodit s časem po celou hodinovou kvalifikaci.
"Kvalifikace bude hodně zajímavá, jezdec i vůz toho budou muset ukázat mnohem více," předpokládá Luca di Montezemolo, prezident Ferrari. "Spolu se změnou motorů to bude technologická výzva. Ještě lepší to bude od roku 2008, kdy hodně klesnou naše náklady a bude i více předjíždění."
Od roku 2007 bude v F1 pouze jediný dodavatel pneumatik, protože Michelin končí (původně měl skončit až v roce 2008). Od toho si týmy slibují výrazné zmenšení nákladů, protože během celé sezóny padne nejvíce peněz do testů pneumatik při konkurenční válce Michelinu s Bridgestone. FIA navíc hledá způsob, jak omezovat aerodynamický přítlak vozů, čímž by se usnadnílo předjíždění.
"Je to všechno hezké a je to dobře," pokračuje Luca di Montezemolo. "Ale důležitý bude ještě zákaz určitých exotických materiálů, které se v F1 používají a jsou příšerně drahé. Kvůli tomu nemá vývoj ve Formuli 1 žádný přínos pro sériově vyráběné silniční vozy, to je škoda."