V8 je hodně hlučný

B.A.R | foto: Lucky Strike B.A.R Honda

Technický ředitel stáje Honda srovnává vlastnosti letošních třílitrových desetiválců a osmiválcových motorů o objemů 2400 ccm, které FIA nařídila používat od příští sezóny.

Osmiválec je podle Goeffa Willise hlučnější než desetiválec: "Jejich zvuk při průjezdu pit-lane je úplně jiný. V8 je strašně hlučný, až nepříjemně. Na rovinkách je jejich zvuk takový plochý, a když jsme mu zvýšili otáčky, tak se od V10 už moc nelišil.

A jaký bude rozdíl v chování motorů? "Na rovinkách budou auta pochopitelně pomalejší a také bude dříve dosahována jejich maximální rychlost," pokračuje Geoff Willis. "Kvůli rychlosti na rovinách budeme vozit menší množství paliva. V zatáčkách se rychlost moc nezmění. Motor bude slabší a to bude klást větší nároky na jezdce. Výhodu budou mít plynulejší jezdci."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy