McLaren vyvíjí dvě převodovky

Pokud jste nedočkaví, kdy už stáj McLaren Mercedes konečně vyrazí na tratě Grand Prix s novým vozem MP4-18, musíte mít ještě strpení, neboť v Monaku to ještě nebude. Nicméně kvůli přípravě dvou převodovek to není.

Týmy v poslední době směřují hodně pozornosti právě k převodovkám, vzpomeňte na naše zprávy ze začátku roku, ve kterých jsme přinesli informaci o tom, že specialisté na převodovky ze stáje Williams budou přesídleni do továrny BMW, aby mohli účinně spolupracovat právě s výrobcem motorů na konstrukci nejoptimálnější převodovky pro monoposty Williams.

Stejně tak i Ferrari. Tým z Maranella letos představil spolu s novým motorem i radikálně zmenšenou a dle slov představitelů týmu i rychlejší, spolehlivější a přesnější převodovku. McLaren nemůže jít jinou cestou, ale jeho přístup je překvapivý, pracuje na dvou frontách a připravuje hned dvě nové převodovky pro vůz MP4-18, jehož premiéra je netrpělivě očekávána.

„Již před šesti měsíci jsme učinili rozhodnutí, že pro nový vůz budeme současně připravovat dvě převodovky. Jedna je velmi revoluční, druhá naopak více konvenční a bude vycházet z verze použité v loňském voze MP4-17,“ prohlásil šéf stáje Ron Dennis, který zároveň všechny ubezpečil, že nové převodovky nemají na zdržení vozu vliv. Obě varianty jsou již ve výrobě a po kompletaci budou testovány. „Vůz je od samého začátku navrhován pro oba typy převodovek a do závodů bude použita ta lepší, je to sice mírně nákladnější cesta, ale je prokázáno, že mnoho takových vede ke svému cíli,“ dodal Dennis.

Také se vyjádřil k možnému startu nového vozu již v Monaku. Dle jeho názoru by bylo zbytečným riskem nasazovat vůz právě v Monaku. „Jedná se o okruh, kde záleží především na jezdeckých schopnostech a zkušenostech a hlavní roli zde vždy hraje spolehlivost, není zde proto žádný logický důvod pro riskování s novým vozem,“ konstatoval jednoznačně Dennis.

Na otázku, jakým způsobem bude MP4-18 představen veřejnosti odpověděl: „Nemáme v úmyslu velký ceremoniál, bude naopak velmi decentní, naše prostředky a čas věnujeme vývoji vozu. Chceme co nejdříve vyjet s novým vozem, ale opakuji, že až ve chvíli, kdy dosáhneme odpovídající spolehlivosti a výkonu.“

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy