Podle továrních stájí bude desetiválec s přijatými omezeními přívodu vzduchu i otáček velmi konkurenceschopný díky odladěné spolehlivosti, menší spotřebě a většímu kroutícímu momentu. To by se mělo projevit především při akceleraci z nízkých otáček.
Jediný tým už předem deklaroval použití desetiválců i v příští sezoně, která bude pilotní pro osmiválce s objemem 2400 ccm. Italské Minardi ale mezitím změnilo majitele a společnost Red Bull jistě finančními problémy netrpí, pokud si může dovolit provozovat hned dvě stáje.
Konkurence Minardi použití desetiválců tolerovala, ale v případě nové stáje Toro Rosso je vše jinak, vznikla obava, že bude druhý tým Dietricha Mateschitze velmi silný.
Monoposty Toro Rosso bude pohánět motor V10 od Cosworthu, jenž disponuje také osmiválcem, ale tým z Faenzy nestačí postavit nové šasi, do kterého by šlo menší motor dobře osadit.