Cosworth má asi poslední větší příležitost

Minardi | foto: Minardi F1 Team

Rok 2005 prokázal, že může být soukromý Cosworth ve spojení se středně silným a dobře organizovaným týmem konkurenceschopným, ale příští rok bude pro něj klíčový.

Po prodeji motorárny automobilkou Ford Kevinu Kalkhovenovi a Geraldu Forsythovi, majitelům americké formulové série Champ Car, dokázal tradiční britský výrobce motorů překvapit ve spolupráci s týmem Red Bull, který jej však nakonec vyměnil pro příští rok za zákaznické Ferrari.

Nejprve se zdálo, že nebude mít Cosworth jiného odběratele než Minardi, poté však byl podepsán kontrakt s Frankem Williamsem a obnovila se tak v minulosti úspěšná spolupráce Williams - Cosworth.

Tým z Grove si od Cosworthu a jeho dlouholetých zkušeností s koncepcí motorů V8 slibuje hodně. "Na začátku sezony budou konkurenceschopní, vše bude ale záležet na tom, jak budou schopni motor vylepšovat v průběhu roku," předpovídá technický ředitel stáje Sam Michael.

Cosworth bude spolupracovat s velmi motivovaným týmem, ale vazby Sira Williamse na Toyotu jsou známy a i Michael potvrdil, že pokud nebude spolupráce úspěšná, skončí na konci sezony 2006.

Pokud by se však podařilo Britům postavit výborný motor, dá se předpokládat, že by byl Cosworth rozumnou investicí i pro jiné soukromé týmy, tedy za předpokladu, že si budou chtít automobilky za své starší a méně výkonné motory i nadále nechat platit.

Navíc je zde fakt, že jde Cosworthu o udržení se na trhu, tedy bude jeho přístup k soukromé stáji logicky vstřícnější, než velkého automobilového výrobce s vlastním týmem...

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy