Příjemné podmínky, spíš spadající ještě do doznívajícího léta - to byla kulisa druhé tréninkové hodiny na trati v hlavním městě kavkazské republiky. Teplota vystoupala na 28 °C, trať ještě o jedenáct stupňů víš, vlhkost vzduchu se ustálila na 29 % a zanedbatelný větřík vanul rychlostí 2,1 km/h východním směrem. Piloti měli k dispozici pneumatiky Pirelli v rozsahu C5-C3.
První na trať vyjel Verstappen následován oběma Saubery, ale obhájce titulu zajel do boxů a tak první - byť jen pro statistiky použitelný - čas zajel Zhou (1:50,010). V první fázi měli všichni piloti na trati středně tvrdou směs, pouze Hamilton se rozhodl využít bíle označené pneu. Zatímco Leclerc měl vůz po polední nehodě k dispozici, na Colapintově se usilovně pracovalo.
Charles však rozhodně se svým monopostem spokojen nebyl. Stěžoval si, že plave zleva doprava a žádal prověřit data. Zdálo se mu, že auto musí mít někde něco ohnutého. Po šesti kolech snahu vzdal a oznámil, že za takových podmínek dál nepojede - a skutečně zajel do boxů. V kontrastu s tím zajel Sainz jr. prozatímní nejlepší čas (1:44,323) a vysoko se překvapivě držel i Hamilton na tvrdých pneumatikách (1:44,994). Velmi dobře si vedl Bearman v kokpitu Haasu a poměrně vysoko se vyšplhal i Albon, ale to byla jen úvodní pasáž. Té se kupodivu nezúčastnil Russell, jehož Mercedes také dlel v garáži. Colapintovi mechanici se činili a ještě před uplynutím první čtvrthodiny se Argentinec také dostal na trať.
Zatímco těsně před uplynutím prvních dvaceti minut zajel Gasly jako předposlední měřený čas, Cunoda už se vydal na okruh s měkkou směsí (1:44,645). Překvapivě to nebyly McLareny, kdo atakoval nejlepší čas, nýbrž opět Sainz jr. Nutno ale přiznat, že Norris měl poněkud smolnou hodinu - když měl rozjeté velmi rychlé kolo, „nevešel“ se do zatáčky 18 společně s Gaslym a musel pokus vypustit.
Russell se dostal na trať až po 26 minutách a zkoušel nejdřív také tvrdou směs. K pořádným pokusům na nejměkčích pneumatikách už se nedostal, protože v závěru po trati kroužilo mnoho pilotů v závodní simulaci. Nicméně Leclerc, jehož vůz mechanici dvacet minut opravovali, nejdřív v zatáčce u citadely musel využít únikové komunikace, ale poté se mu podařilo rozjet povedené kolo, měl štěstí i na menší počet soupeřů na trati a ač to nevypadalo, zdolal o 6 tisícin v té chvíli vedoucího Péreze. A protože další Norrisův pokus skončil ještě před nájezdem do rychlého kola, neboť v zatáčce 1 se dostal mimo trať Bottas a vlály tu žluté vlajky, pořadí už se neměnilo.
Byli jsme svědky mnoha výletů mimo trať i dalších dramatických momentů: Verstappen v zatáčce 6 dobrzdil necelého půl metru před svodidly, do nouzových uliček zamířili například Leclerc, Sainz jr., Stroll, Hülkenberg a ve finále se v zatáčce 13 téměř srazili Sainz jr. a Pérez - komisaři si vzali tento incident pod drobnohled.
Verstappen, jenž si dokonce ve 20. minutě vyměnil přilbu kvůli slunečnímu svitu, stanovil zvláštní rekord - v zatáčce 2 bylo jeho pravé zadní kolo vzdáleno od bariéry pouhé čtyři centimetry.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:43,484 |
2. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Oracle Red Bull Racing | 1:43,490 |
3. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:43,550 |
4. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Ferrari | 1:43,950 |
5. | 81 | Oscar PIASTRI | aus | McLaren F1 Team | 1:43,983 |
6. | 1 | Max VERSTAPPEN | nld | Oracle Red Bull Racing | 1:44,029 |
7. | 18 | Lance STROLL | can | Aston Martin Aramco F1 Team | 1:44,093 |
8. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | MoneyGram Haas F1 Team | 1:44,475 |
9. | 63 | George RUSSELL | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:44,536 |
10. | 50 | Oliver BEARMAN | gbr | MoneyGram Haas F1 Team | 1:44,547 |
11. | 22 | Juki CUNODA | jpn | Visa Cash App RB Formula One T | 1:44,645 |
12. | 14 | Fernando ALONSO | esp | Aston Martin Aramco F1 Team | 1:44,683 |
13. | 23 | Alexander ALBON | tha | Williams Racing | 1:44,737 |
14. | 43 | Franco COLAPINTO | arg | Williams Racing | 1:44,749 |
15. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Stake F1 Team Kick Sauber | 1:44,785 |
16. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Visa Cash App RB Formula One T | 1:45,056 |
17. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:45,456 |
18. | 10 | Pierre GASLY | fra | BWT Alpine F1 Team | 1:45,391 |
19. | 31 | Esteban OCON | fra | BWT Alpine F1 Team | 1:45,810 |
20. | 24 | Guanyu ZHOU | chn | Stake F1 Team Kick Sauber | 1:45,947 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ