Alex Albon si vedl ve volných trénincích i kvalifikaci velmi dobře - na rozdíl od Sainze jr. a Hamiltona postoupil do Q3 a tady dokázal vybojovat osmé místo. Místo radosti a vyhlídek na start z dobré pozice ho čeká zápolení ze samého konce startovního roštu.
Stáj z Grove po letní přestávce přivezla značně inovovaný monopost, na němž byl nový difuzor, bočnice, kryt motoru, nasávací komora a také provedení podlahy - to vše za účelem prosadit se do středu startovního pole. Po úspěšné kvalifikaci se však na upgrade zaměřil technický delegát FIA F1 Jo Bauer a upozornil na potenciální problém, týkající se právě podlahy. Komisaři pak na jeho popud inkriminovanou část vozu prošetřili. Poté následovalo předvolání ke sportovním komisařům a v 18:30 místního času jim technická komise oznámila, že pilot startovního vozu 23 Alex Albon je diskvalifikován a bude přesunut na poslední místo pro zítřejší závod.
Závěr sportovních komisařů zněl: "Zjistili jsme, že karosérie podlahy vozu #23 se nachází mimo regulační objem a tím neodpovídá článku 3.5.1, a) technických předpisů FIA F1. Tým Williams nijak nezpochybnil kalibraci měřícího zařízení FIA a měření samotné, pouze uvedl, že jejich vlastní výsledky byly odlišné. Komisaři rozhodli, že hodnoty získané systémem FIA v parc fermé jsou relevantní a zvolený postup byl řádný a v souladu s předepsanými pravidly. Za porušení proto následovala standardní sankce."
Týmoví zástupci byli pochopitelně rozladěni: "Diskvalifikace postihla Alexe z důvodu nedodržení regulačního objemu karosérie podlahy. Jsme tím neuvěřitelně zklamáni a provedeme důkladné vyšetření, samozřemě i s následnou aktualizací." Mnozí si možná vzpomněli na GP Monaca, kde byli diskvalifikováni piloti Haasu kvůli nesrovnalostem se systémem DRS - piloti se tak ocitli na chvostu startovního pole a ze závodu je záhy vyřadila kolize se Sergio Pérezem.
Také exmistr světa byl potrestán
Komisaři ještě řešili další prohřešek - odehrál se v Q1 v zatáčce 9, kde Sergio Pérez v rychlém kole dostihl Lewise Hamiltona, jedoucího na vnějším okraji zatáčky. Pérez se do vysílačky vyjádřil hodně nelichotivě (viz report z kvalifikace), Hamilton se bránil, že lépe už nic udělat nemohl. Rozzlobený Mexičan si stěžoval, že incident ohrozil jeho setrvání na trati (mimochodem v Q1 byl časem 1:11,006 nejlepší) a z důsledku tohoto incidentu musel použít novou sadu pneumatik.
Oba piloti a zástupci týmu byli v 17:00 povoláni ke sportovním komisařům - ti následně rozhodli, že Hamilton porušil článek 37.5 sportovních předpisů FIA F1. Byl potrestán poklesem o tři místa na startovním roštu v následném závodě, takže do zítřejší Grand Prix odstartuje z 15. pozice.
"Pilot vozu #44 ve svém prvním kole byl informován, že se k němu blíží vůz #11, když byl na úrovni osmé zatáčky. Proto vyjel ze zmíněné zatáčky s úmyslem dát vozu za sebou přednost. Když však vůz #11 přijel, byl již vúz #44 na vjezdu do zatáčky 9 a při jejím výjezdu se vrátil do závodní stopy, čímž svého soupeře evidentně zdržel. Ačkoliv varování ze strany týmu bylo adekvátní a pilot se pokoušel uvolnit trať, nezpomalil dostatečně aby nepřekážel vozu za sebou a považoval ve smyslu pravidel omezení za nepodstatné. Nicméně v souladu s předchozím rozhodnutím byl aplikován zmíněný trest ve formě poklesu na startovním roštu," zdůvodnili komisaři svůj verdikt.