Bruno Famin končí v Alpine, Ocon už má nové angažmá

Alpine opouští po roce další šéf | foto: Alpine F1 Team

Než jsem stačil zprávu na světových serverech pořádně přečíst, už jsem našel první ohlasy o potápějící se lodi a prchajících hlodavcích. Ale tak jednoduché to samozřejmě není - pojďme se na oba případy podívat.

Historie se někdy opakuje - právě loni po Grand Prix Belgie odešel z postu šéfa francouzské stáje Otmar Szafnauer, po němž zůstalo u Alpine období zdánlivého bezvládí. Teprve před letošní sezónou byl do vedoucí role oficiálně jmenován Bruno Famin. Ovšem rok se s rokem sešel a Alpine musí řešit starý problém.

Během pátku bylo oznámeno, že Famin bude u týmu ve své funkci působit pouze do konce srpna, poté se přesune do Viry-Châtillon, kde bude mít na starosti veškeré aktivity spojené s motorářskou sekcí Renaultu. Podle Alpine se jedná o závěr náročné několikaměsíční technické restrukturalizace, v jejímž průběhu na začátku roku opustili své pozice technický ředitel Matt Harman a šéf aerodynamiky Dirk de Beer. Jejich místa zaujali David Sanchez (začátek května) a poté Michael Broadhurts (aerodynamika) a Vin Dhanani (vedoucí oddělení výkonu vozidel).

Otmas Szafnauer u Alpine dlouho nevydržel | foto: Sahara Force India

Někteří lidé spojují odchod Famina s osobou Flavia Briatoreho, jenž se v červnu stal výkonným poradcem společnosti Alpine a měl za úkol po tristním úvodu sezóny přispět k jejímu ozdravení: "Bude se soustředit na jisté oblasti týmu na nejvyšší úrovni. To znamená vyhledávání špičkových talentů, kontrolu a analýzu trhu pilotů, hodnocení současné struktury týmu a poradenství ve strategických sportovních otázkách," uvádělo se ve zdůvodnění.

Flavio Briatore už toho má za sebou v F1 opravdu hodně | foto: Lotus F1 Team

"Za mým odchodem stojí více věcí, do sebe zapadajících. Hlavní je skutečnost, že se nacházíme v zajímavém bodě týkající se značky Alpine - máme projekt silnější než ten, který se na stole objevil před rokem. Pak tu je přerozdělení zdrojů v rámci značky pohonné jednotky F1, kde jsou stejně kvalifikovaní lidé jako ve značce samotné, podílejících se na vývoji špičkových technologií. Pak před několika týdny přišel nový poradce, s nímž se mi dobře pracuje. Ale myslím, že když se přesvědčil na vlastní oči o situaci v týmu, usoudil, že aby lidé ve Viry-Châtillon mohli odvádět dále svou úžasnou práci, musíme být spolu, protože je nutné dosáhnout patřičné transformace. Je jasné, že nadále půjdeme cestou globálního řízení týmu F1," vysvětloval Famin situaci mezi dvěma prvními tréninky na trati ve Spa-Francorchamps. Tým samotný prohlásil, že nový šéf bude veřejnosti oznámen v pravý čas.

Esteban Ocon doposud vyhrál jednu Grand Prix - před třemi lety v Maďarsku (ilustrační foto) | foto: Alpine F1 Team

Esteban Ocon míří k Haasu

Poté, co byl podepsán Olivier Bearman a Haas oznámil, že pro příští rok nepočítá s Kevinem Magnussenem, byla ve čtvrtek před začátkem závodního víkendu zveřejněna informace, že Esteban Ocon podepsal s americkou stájí víceletou smlouvu, počínaje příštím ročníkem. Haas neopomněl pyšně sdělit, že od začátku existence tohoto týmu v roce 2016 bude Francouz v kokpitu prvním pilotem, jenž má na kontě vítěznou GP.

Ocon má na Haas určité vazby, protože už před deseti lety spolupracoval s nynějším šéfem Ayao Komatsuem během jeho prvních testů s vozem F1 - jednalo se o tehdejší Lotus a akce proběhla ve Valencii. Japonec byl tehdy závodní inženýr u této značky.

"Jsem potěšen, že jsme si Ocona zajistili pro náš tým. Jsem si vědom jeho talentu a naše osobní spolupráce sahá až k jeho prvním kontaktům s vozem F1. Své zkušenosti prokázal už tehdy, když právě v roce 2014 vyhrál ME formule 3. Stal se uznávaným pilotem a má na kontě i vítězství v Grand Prix. Přinese dostatek zkušeností nejen díky jeho jezdeckým vlastnostem, ale také díky práci s mnoha dalšími výrobci, což je pro naší organizaci v jejím růstu nezanedbatelný přínos. Pro Bearmana bude v příštím roce důležitý, potřebuje vedle sebe mít zkušeného kolegu, nicméně Estebanovi je teprve sedmadvacet, takže toho může hodně dokázat. Máme tak odhodlanou a dynamckou jezdeckou dvojici pro rok 2025 a už se těším, až Estebana u nás přivítám," vyzpovídal se Komatsu.

Kdo zaplní po Oconovi prázdné místo je ještě předmětem jednání, nicméně Pierre Gasly se nechal slyšet, že by na sedačce u Alpine viděl nejraději Carlose Sainze jr., jenž po angažmá Hamiltona po skončení letošní sezóny opustí tým Ferrari.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy