Nové motory v F1 budou od sezóny 2026 využívat syntetická paliva, významně však bude navýšen elektrický výkon. I když sám Christian Horner potvrdil, že jejich motorová divize zaostává o 70 let za Ferrari, tak přiznal, že přetáhl už 220 lidí z Mercedesu a že vše stihnou.
Šéf Mercedesu Toto Wolff se na oplátku snaží vyvolat pochybnosti o budoucím výkonu motoru Red Bullu, aby přilákal Maxe Verstappena a případně i Adriana Neweyho do svého týmu, ředitel Fordu však tvrdí, že plní všechny vývojové cíle a na počátek nové éry F1 budou dobře připraveni.
"Jako u každého programu si stanovujete cíle a milníky. Momentálně plníme všechny naše cíle a požadované milníky. Můžu jen říct, že jsme si své cíle pro pohonnou jednotku stanovili na základě zkušeností a toho, co považujeme za nezbytné pro úspěch v roce 2026," popisuje Mark Rushbrook.
Uznává ale, že nic neví o tom, jak je na tom ve vývoji konkurence: "Nemáme ponětí o tom, jak si stojí soupeři a jaká je jejich vývojová křivka. Zkrátka nemáme přímé srovnání s našimi soupeři. Když se ale podíváme na to, co podle nás potřebujeme k tomu, abychom byli úspěšní, pak jsme na tom dobře," komentuje šéf Fordu.
Red Bull po příštím roce přestane využívat pohonné jednotky Hondy, která se do F1 vrátí s Aston Martinem, proto jejich motorová divize (RBPT) musí přijít s vlastním řešením. Soustředí se na vývoj spalovacího motoru a turba, elektrickou část má na starosti Ford.
"Motor s vnitřním spalováním a turbo původně nebyly na seznamu věcí, se kterými bychom pomáhali, ale pokud jde o modely a testování, tak máme poznání, s kterým můžeme pomoci," poznamenává Rushbrook.
"Tohle tedy nyní probíhá, ačkoliv naším hlavním zaměřením jsou stále elektrické komponenty. Zajišťujeme přímou technickou podporu pro všechny tyto prvky od lidí z Fordu v továrně v Milton Keynes. Přispíváme v mnoha oblastech," dodává ředitel Fordu věřící v to, že po svém vstupu do F1 budou dostatečně konkurenceschopní.