Horko ještě povylezlo na 28,4°C (trať sálala horkem jen o tři stupně pod padesátkou) a vše dotvářela vlhkost vzduchu v hodnotě 56 %. Pro kvalifikaci na sprint opět platil model stejný jako v Šanghaji: Q1 a Q2 absolvovali piloti na středně žluté, pro Q3 byla určena nejměkčí směs.
Jako první vyrazil vstříc měřenému pokusu Charles Leclerc, jenže pilot Ferrari, který v prvním tréninku odkroužil jen tři kola, hned ve svém úvodním pokusu chyboval (1:50,790!). Chvilku opanovaly čelo Astony, pak ale jejich pozici převzal Verstappen před Piastrim a Pérezem. Tyto piloty dělila po úvodních pokusech v SQ1 jen necelá desetina. O chvíli později doplnili mimořádně vyrovnané úvodní trio ještě Leclerc se Sainzem. Poté všem uletěl Norris s časem 1:27,939. Pětice nejhorších při svých posledních pokusech selhala, Albon navíc projel zatáčku 15 přímo, takže mu byl čas škrtnut, ale ani s ním by do Q2 neprošel.
Do SQ2 nepostoupili, Albon, Gasly, Zhou, Bottas a Sargeant.
V SQ2 pokračoval ve výborné formě Norris, který tuto část vyhrál (1:27,597). Zdá se, že vylepšený McLaren funguje. Brány SQ3 neotevřeli Russell, Hamilton, Ocon, Magnussen a Cunoda. Oba Mercedesy absolutně nezvládly druhé pokusy, při nichž jim opravdu šlo o všechno, ale bylo zjevné, jak se George i Lewis trápí. Samozřejmě je mohl značně rozladit fakt, že jim Q3 utekla o 0,013 (Russell) a 0,041 vteřiny (Hamilton). Byli jsme také svědky několika ťukanců o zeď v zatáčce 16 (Alonso hlásil kontakt do boxů s tím, že vše vypadá OK).
V SQ3 se všichni omezili jen na jeden měřený pokus až v samotném závěru (všechny časy byly dosaženy v posledních 90 vteřinách) a tato hra vabank se neobešla bez potíží. Nejrychleji zajel Verstappen, ale prožil dramatickou chvilku po agresivním přejetí obrubníku v zatáčce 15, kdy mu auto poskakovalo sem a tam (i proto byl jeho čas horší než Norrisův v Q2), třetí Pérez měl možná trochu smůlu, že do boje o pozice vstoupil jako první. Překvapil čtvrtý Ricciardo, jenž nevěřícně svůj výkon komentoval do radiokomunikace. Norrisovi pokus nevyšel, protože nedokázal zkrotit svůj vůz v prvním zatáčkovitém úseku, stejně tak Sainz jr. ztratil cenné setinky v zatáčce 17. McLareny mohly žehrat, že v onom posledním a nejdůležitějším kole zaváhaly...
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1 | Max VERSTAPPEN | nld | Oracle Red Bull Racing | 1:27,641 |
2. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:27,749 |
3. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Oracle Red Bull Racing | 1:27,876 |
4. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Visa Cash App RB Formula One T | 1:28,044 |
5. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Ferrari | 1:28,103 |
6. | 81 | Oscar PIASTRI | aus | McLaren F1 Team | 1:28,161 |
7. | 18 | Lance STROLL | can | Aston Martin Aramco F1 Team | 1:28,375 |
8. | 14 | Fernando ALONSO | esp | Aston Martin Aramco F1 Team | 1:28,419 |
9. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:28,472 |
10. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | MoneyGram Haas F1 Team | 1:28,476 |
11. | 63 | George RUSSELL | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:28,343 |
12. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:28,371 |
13. | 31 | Esteban OCON | fra | BWT Alpine F1 Team | 1:28,379 |
14. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | MoneyGram Haas F1 Team | 1:28,614 |
15. | 22 | Juki CUNODA | jpn | Visa Cash App RB Formula One T | 1:28,736 |
16. | 10 | Pierre GASLY | fra | BWT Alpine F1 Team | 1:29,185 |
17. | 24 | Guanyu ZHOU | chn | Stake F1 Team Kick Sauber | 1:29,267 |
18. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Stake F1 Team Kick Sauber | 1:29,360 |
19. | 2 | Logan SARGEANT | usa | Williams Racing | 1:29,551 |
20. | 23 | Alexander ALBON | tha | Williams Racing | 1:29,858 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ