SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto) | foto: Red Bull Content Pool

Jako by závodní pole za Red Bullem neexistovalo - nápojoví giganti slaví jubilejní pole-position a i když se netváří jako suveréni, mají k tomu důvod. Ostatní působí spíše rezignovaně, samozřejmě povinné poznámky o maximálním přístupu nechybí.

Red Bull

Max Verstappen, sprint 1 - kvalifikace 1

Start do sprintu byl trochu ošidný, protože ostatní piloti měli nové pneumatiky, takže v prvním kole měli lepší přilnavost. Také baterii jsem měl zcela vybitou, takže jsem musel udělat nějaké změny, abych se ji pokusil znovu oživit. Jakmile se tohle vyřešilo, byla rychlost dobrá a byl jsem schopen se o pneumatiky dobře postarat.

Před kvalifikací jsme vyměnili vybavení a vše fungovalo dobře. Takže před závodem to vypadá nadějně. Ve sprintu se mi dařilo, ale pořád mám dost informací, které je třeba zanalyzovat, proto neočekávám, že všechno bude zcela jednoduché. Domnívám se, že zítra by mohl mít na vyvážení vozu velký vliv vítr, ale pokud se nám bude dařit jako dnes, budu spokojený. Celkově to byla velmi dobrá sobota, nemohl jsem si přát víc. Oslavili jsme stou pole position a jsme s Checem na čele startovního roštu. Start z prvního místa je jistou výhodou, ale záruka to není, i když může usnadnit život. Podpora v Šanghaji je skvělá, na tribuně je spousta fanoušků, je to už nějaký čas, co jsme tu závodili, takže jsem rád, že jsem zpět a těším se na zítřek.

Sergio Pérez - sprint 3, kvalifikace 2:

Výsledek sprintu mě celkem potěšil, bohužel trvalo dost dlouho, než jsem se dostal před oba Španěly. Když se to povedlo, bylo už pozdě nahánět Lewise. V kvalifikaci jsme provedli dost změn v nastavení vozu a po celou dobu jsem měl problémy s jeho čtením. Samotná kvalifikace byla dost chaotická, Q1 se mi moc nepovedla kvůli velkému provozu. Pořádný byl až druhý pokus, ani Q2 a Q3 nebyla perfektní, ale myslím, že jsem se postupně dostal do dobrého rytmu a vzal si ponaučení. Pro tým je příjemné, že máme první řadu zrovna když slavíme 100. pole-position. Vyplácí se, že jsem pochopil chování vozu, doufám, že zítra předvedeme pořádnou show čínským fanouškům, kteří na GP čekali tolik let.

Christian Horner, šéf týmu

Fantastická kvalifikace, fantastický den. Trať se dost rychle měnila, oba jezdci podali skvělý výkon. Max ve sprintu dominoval a v kvalifikaci pokračoval, přesně tak, jak úspěšně zakončil sprint. Checo také předvedl skvělou práci. Do sezóny vstoupil s novým náhledem, je uvolněný a zároveň plně soustředěný na dané úkoly, což se odráží v jeho výkonu, je přesně tam, kde má být. Vítězství ve sprintu, první řada a stá pole-position, patnáct let od naší první, to je výkon, na nějž můžeme být hrdí. Zítra bude jiný den, prozatím si užíváme dnešek, opíráme se o naše úsilí jak na trati, tak v Milton Keynes. Odvedli jsme opravdu dobrou práci.

Aston Martin

Fernando Alonso - sprint nedokončil, kvalifikace 3.:

S kvalifikací jsem spokojen, Q1 a Q2 proběhly hladce, takže postup byl jasný. Pak jsem málem nedokončil poslední kolo v Q3, protože mi uteklo v prvním sektoru několik desetin. Ve zbytku kola jsem ale vybojoval ztracený čas zpátky, takže jsem pokračoval a jsem nakonec rád, že jsem se tak rozhodl. Umístění je o několik příček výš, než by měla být naše přirozená pozice, ale beru výsledek a je příjemné skončit v první trojici. Zítra to bude opravdu boj, udržet pozici po celý závod, ale uvidíme, jak se bude dařit.

Lance Stroll - sprint 14, kvalifikace 11:

Dopolední sprint byl obtížný, bojoval jsem s rychlostí a nedokázal udělat velký pokrok. Před kvalifikaci jsme stihli nějaké změny v nastavení, ale vůz stále není takový, jaký bych potřeboval; je frustrující, že jsem nepostoupil do Q3 kvůli tak malému rozdílu. Zítra chci udělat vše, abych bojoval o body.

Mike Krack, šéf týmu

Ve sprintu jsme viděli strhující souboje a je škoda, že Fernando v bitvě o stupně vítězů tak smolně prohrál. Umístění v kvalifikaci je proto perfektní odpovědí. Poslední kolo v Q3 ho doslova vytáhlo z pytle, protože v prvním sektoru ztrácel. Lance má dobrou pozici, aby bojoval o body. Po sprintu jsme na voze provedli několik změn, což se snad zítra v závodě vyplatí. Je to víkend, kde je nejdůležitější rychle vnímat změny a jako tým dobře reagovat na výzvu neustále se měnících podmínek.

McLaren

Lando Norris - sprint 6., kvalifikace 4.:

Myslím, že se hodně povedlo, zejména kvalifikace. Třetí místo asi nebylo v mých silách, ale i tak můžeme být spokojeni. Někdy vyhráváte, jindy ztrácíte, zvlášť v tak těsných případech. Další dobrá startovní pozice, já jsem opravdu spokojen. Zítřek je skutečnou výzvu, je třeba nemít hlavu v oblacích a ještě večer se pořádně připravit na závod a dosáhnout na solidní body.

Oscar Piastri - sprint 7., kvalifikace 5.:

Jsem spokojený, poslední kolo v Q3 bylo docela solidní. V některých zatáčkách jsem nejel ideální stopu, ale taková je povaha trati. Mám dobrou pozici k boji o body, takže uvidíme, jak se to podaří. Chci se na své příčce udržet za každou cenu, protože naše závodní tempo není tak dobré, jak jsme naznačili ve sprintu, ale jdu do toho naplno.

Andrea Stella, vedoucí týmu

Kvalifikace potvrdila, že náš vůz s novými pneumatikami pro kvalifikaci je konkurenceschopný. Máme dobrou pozici pro zítřejší závod, doufáme v zisk důležitých bodů. Sprint nás rovněž poučil, že předjíždění je během závodu obtížnější. Je třeba ještě něco zlepšit, už jsme určité úpravy nastavení mezi sprintem a kvalifikací zvládli. Zítra uvidíme, jak moc nám to pomůže, ale v tuto chvíli tým odvedl dobrou práci a chválím jezdce, jak dokázali maximalizovat potenciál vozu.

Ferrari

Charles Leclerc - sprint 4., kvalifikace 6.:

Kvalifikaci jsme ohrozili tím, že jsme se moc soustředili na závod a tím pádem se nad očekávání trápili. Závodní tempo je velmi dobré a pojedeme dlouho, ovšem velkou roli tu hraje degradace pneumatik. I ta nejmenší změna větru může ovlivnit vyvážení vozu, takže stát se tady může cokoliv. Zítra pojedeme naplno a uvidíme, co se nám podaří.

Carlos Sainz jr. - sprint 5., kvalifikace 7.:

Kvalifikace nedopadla podle našich představ, ale těší mě, že po incidentu v poslední zatáčce jsme dokázali zabojovat a správně reagovat. Jinak to bylo těžké, protože jsme se hodně trápili v prvním sektoru. Jsem si však jistý, že v závodě s tímto nastavením budeme rychlejší než někteří soupeři startující před námi. Očekávám zajímavý závod, ve kterém bude hrát klíčovou roli strategie.

Frédéric Vasseur, šéf týmu

Upřímně, čekal jsem lepší výsledek. Dopoledne byl náš výkon poměrně nekonzistentní, jeden mezi tréninkem a kvalifikací na sprint, ale od jedné jízdy k další. Myslím, že oba piloti odvedli maximum, což dokazuje, že v kvalifikaci odjeli v podstatě shodný čas, ale rozhodně to bylo chaotické odpoledne. Carlos v Q2 chyboval, ale dokázal se s hodinami vypořádat a dovézt vůz zpět, aby mohl v kvalifikaci pokračovat. Sice nám tím přibyla práce, ale stává se to.

Teď už se koncentrujeme na zítřek - z toho, co jsme viděli ve sprintu se zdá, že v dlouhém režimu jsme dost rychlí. Závod také bude dlouhý, své sehraje degradace pneumatik a dobře provedené zastávky v boxech, to vše může znamenat důležitý rozdíl. Připravujeme se detailně, protože jsme byli svědky, že předjíždět se dá, tedy pokud neuváznete v DRS vláčku, jak tomu ve sprintu bylo.

Mercedes 

George Russell - sprint 8., kvalifikace 8.:

Nebyl to náš nejlepší den. Silný vítr vytvořil náročné podmínky, ty se od pátku změnily, takže bylo nutné se jim přizpůsobit. Na sprint jsem nazul měkkou směs a stálo to za to, fungovala dobře a přinesla mi několik dobrý poznatků pro zítřek. Nakonec jsem vybojoval bod.

Kvalifikace byla ošidná, první kolo v Q2 vypadalo hodně dobře, ale musel jsem ho přerušit kvůli červené vlajce. Abych postoupil do Q3, musel jsem použít další sadu; nebýt toho, měl bych pro závěrečný část dvě sady a vše mohlo dopadnout docela jinak, ale kdo ví. Ocitáme se ve skupině bojující od třetího po osmé místo a bohužel jsem v posledních závodech na chvostu této společnosti. Malé rozdíly mají většinou velký dopad. Předpovídat, co se stane zítra, je těžké. S vozy kolem nás jsem schopen bojovat, takže doufám, že budu mít i dostatečnou rychlost, abych se posunul více dopředu.

Lewis Hamilton - sprint 2., kvalifikace 18.:

Startovat do sprintu z první řady byl skvělý pocit. Nájezd do první zatáčky a převzetí vedení mi připomnělo, co na tomto sportu tak miluji. Byl to náročný boj, ale umístění skvělé.

Předpokládal jsem, že kvalifikace bude dnes mnohem těžší. Po sprintu jsme provedli několik větších změn v nastavení za účelem vylepšení vozu v pomalých zatáčkách. Někde to bylo znát, ale jinde jsem se o to víc trápil. Nejvíc potíží jsem měl se zadními pneumatikami v zatáčce 14, při svém posledním pokusu jsem je zablokoval - nebýt toho, jsem v Q2. Pořád je o co bojovat, i když startuji zezadu.

Toto Wolff, vedoucí oddělení Mercedes-Benz Motorsport

Umístění ve sprintu je výborné, Lewis skvěle odstartoval a tím získal potenciál pro finiš. U George bylo použití měkké sady tak trochu experiment a dopadl lépe, než jsme čekali, což nám pro neděli otevírá další možnosti. Nakonec jsme ve sprintu jeli na hranici rychlosti vozu.

Proto jsme se rozhodli mezi sprintem a kvalifikací udělat několik změn, abychom zlepšili výkon vozu při nízké rychlosti. Jezdci volili každý vlastní přístup, aby podpořili náš proces poznání, ale dnes to zjevně nefungovalo. Lewis by do Q2 pohodlně postoupil, ale zablokoval v zatáčce 14 zadní kola a tím přišel o víc než půl vteřiny. George postupoval solidně, ale měl k dispozici jen jednu novou sadu. Zajel své maximum, ale podobně jako v Suzuce skončil v oné malé skupince vzadu - každá desetina tu znamená čtyři nebo pět pozic na roštu. Soustředíme se na zítřek, regeneraci a postup vpřed s oběma vozy.

Haas

Nico Hülkenberg, sprint 19., kvalifikace 9.:

Ve sprintu jsem se fatálně propadal závodním polem - na autě ale nebylo zjevné poškození, takže se domnívám, že jsem v prvních kolech odepsal pneumatiky. Pohyboval jsem se ve "špinavém" vzduchu většího počtu aut a zaplatil za to výraznou cenu. Pak byly gumy za hranicí použitelnosti, proto jsem padal ještě víc. Možná jsme špatně vnímali přechod ze včerejšího tréninku ke kvalifikaci na sprint. Chtěli jsme vůz vylepšit, ale reagoval zcela zvláště a odlišně od našeho očekávání.

S kvalifikací jsem byl spokojen, zajel jsem čistě a nejsem si jistý, jestli bych měl na víc, pokud jde o způsob, jak jsem jednotlivá kola zajížděl. Provedli jsme pár úprav, tentokrát vše odpovídalo našim odhadům, takže jsem spokojen. Zítra to bude těžký a náročný závod, ale o to víc se na něj těším.

Kevin Magnussen - sprint 10., kvalifikace 17.:

Udržet desáté místo ve sprintu byl docela těžký úkol. Zdálo se, že Visa App Cash a Saubery jsou o něco rychlejší. Doufám, že na tom budeme moci před zítřkem ještě zapracovat, abychom mohli udržet pneumatiky při životě ještě o něco déle. 

V kvalifikaci jsem při výjezdu zajel jen jedno kolo, pak jsem byl povolám k převížení a neměl jsem čas ještě jednou vyjet na první sadě. Na té druhé mě pozdržel v osmé zatáčce Sargeant, který tam vyjel z trati, takže jsem ztratil trochu času a v poslední se mi ještě do cesty připletl Cunoda. Odstupy jsou velmi těsné, navíc se nemohu zbavit pocitu, že mě stihla i trocha smůly.

Ayao Komatsu, šéf týmu

Ze sprintu mám smíšené pocity. Kevin odjel zpoloviny slušný závod. Chybí nám rychlost, ale degradace pneumatik nebyla tak hrozná. Nico - to byl jiný příběh. Máme určitou představu, proč byl o tolik horší než Kevin, ale stejně tak proč Kevinova rychlost nebyla uspokojivá. S ohledem na nové pravidlo umožňující změny mezi sprintem a kvalifikaci jsme něco udělali a výkon na měkké směsi byl na jedno kolo docela dobrý. Cílem bylo dostat se do Q3, což Nico splnil - byl nejrychlejším vozem kromě čtyř nejlepších týmů. Na druhou stranu nás mrzí, že Kevin z Q1 nepostoupil. Měl určitou smůlu ohledně načasování, ale také jsme mohli něco udělat lépe, zvláště přípravu na jeho druhou jízdu. Rozdíly jsou tak malé, že je třeba vždy odvádět perfektní práci. Proto ony pocity, ale Nico předvedl potenciál vozu a uvidíme, co se zítra podaří.

Kick Sauber

Valtteri Bottas - sprint 12., kvalifikace 10.:

Doufám, že po dobrém dni se můžeme těšit na zítřek, kdy dokončíme v podobném duchu celý víkend. Ve sprintu jsem dobře odstartoval, pak jsem měl trochu smůlu v zatáčce 6, kdy jsem se dostal mezi dva soupeře a poškodil si pravý winglet předního křídla. Tím byl zbytek závodu ovlivněn. Ale rychlost byla slušná, což dokazoval Guanyu v první desítce, což je pro zítřejší závod příslibem.

Kvalifikace byla něco docela jiného - byla z naší strany přímočará a vše šlo hladce, takže jsem se letos poprvé dostal do Q3. Pokrok na této trati během víkendu byl zřetelný, dostal jsem se i hodně blízko Nicovi, takže se těším na zítřek a nějaké souboje. Je tu reálná šance bodovat, musíme vše zvládnout perfektně. Plusem je neuvěřitelná podpora z tribun, je bezesporu vzpruhou. Jsme maximálně motivovaní a už se nemohu dočkat, až budeme na startu.

Guanyu Zhou - sprint 9., kvalifikace 16.:

Závod na domácí trati, nový formát víkendu, to vše naznačovalo, že to bude víkend náročný, ale odnáším si spoustu pozitiv, k nimž mohu přihlížet, i když kvalifikace by mohla být lepší. Ve sprintu jsem dosáhl maxima, deváté místo na bod nestačilo, ale jistotou je rychlost, kterou jsme v těch 19 kolech předvedli. Bylo mi jasné, že je třeba nějaké nepředvídatelné okolnosti, abych se dostal mezi osmičku nejlepších.

Že jsem se v kvalifikaci nedostal do Q2 mě zklamalo, ale nebylo to snadné, nejdřív jsem probrzdil v první a potom v poslední zatáčce, což byl zase poslední pokus. Přišel jsem o dvě a půl desetiny, na postup jsem ztrácel šest setin. Dnes byl potenciál dostat se až do Q3, ale v tak vyrovnaném poli musíte zajet perfektní kolo, a k tomu mi dnes něco chybělo. Přesto myslím, že jsme celkem konkurenceschopní, zejména na středně tvrdé a tvrdé směsi, což je pro závod dobré znamení. Zítra je třeba jet na limitu, stát se toho může hodně, těším se na závod, jehož podmínky budou podobné těm dnes dopoledne. Neuvěřitelná je podpora diváků, to jsem v životě nepoznal. Chci jít do závodu s tím, abych jim nabídl něco, nad čím se budou usmívat.

Alessandro Alunni Bravi, zástupce týmu

Dnešní celková bilance je pozitivní. Den jsme zahájili dobrým výsledkem Zhoua – jen pár sekund od bodů – což potvrdilo, že naše závodní tempo v Šanghaji vypadá dobře a že máme šanci bojovat s našimi přímými konkurenty o body. Věděli jsme, že bude náročné udržet Russella za sebou, protože se rozhodl startovat na měkkých pneumatikách. To mu poskytlo výhodu na startu a v prvních několika kolech. Očekávali jsme však, že se ke konci bude trápit s pneumatikami, ale nebyli jsme dostatečně blízko, abychom toho mohli využít. Valtteriho závod byl bohužel v šesté zatáčce ovlivněn, když se mu poškodila pravá koncovka předního křídla, což mělo za následek ztrátu přítlaku a narušení aerodynamického vyvážení.

Odpolední kvalifikace potvrdila náš solidní balíček – bohužel jsme měli smíšené pocity, protože Zhou nepostoupil do Q2 jen o pár setin kvůli zablokování ve 14. zatáčce. Jsme však optimističtí, že se mu v zítřejším závodě podaří získat pozice. Valtteri zajel velmi solidní kvalifikaci a dobrý čas na kolo mu umožnil předvést se v Q3. Jeho ideální časy mu v prvním sektoru zajistily dokonce o dvě desetiny lepší časy, což by ho zařadilo na osmé nebo deváté místo. Valtteri je s dobrým vyvážením vozu v dobré pozici v boji o zisk bodů. Jsme všichni motivováni zvládnout dobrý závod a v zítřejším závodě hrát s našimi kartami.

Visa Cash App RB

Daniel Ricciardo – sprint: 11., kvalifikace: 12.:

Zatím je to pro nás pozitivnější víkend a můj nejlepší v tomto roce. Vyměnili jsme podvozek, cítím se lépe a mám v něj větší důvěru, takže je to povzbudivé, ale je to jen jeden víkend. Šanghaj se mi vždy líbila a v minulosti se mi tu i dařilo, takže si myslím, že bude třeba naši stoupající výkonnost prokázat i v průběhu několika příštích závodů. Dnes ráno jsme si užili spoustu zábavy, odnesli si pár pozitiv a nějaké ponaučení pro zítřejší závod. Uprostřed závodu vláčku DRS to bylo trochu složité, ale jakmile jsem předjel Valtteriho, dokázal jsem docela rychle dohnat Kevina. V posledních kolech jsme svedli dobrou bitvu, bohužel ne o body, věděli jsme, že ve sprintu bude těžké je získat. Osobně jsem měl dnes ve sprintu lepší pocit, auto na mě působilo dravěji.

Vzhledem k tomu, že se podmínky na trati od včerejška dost změnily, byly tu jiné okolnosti. Kvůli dešti byla trať kluzčí a vítr se dost měnil, takže kvalifikace byla o několika výzvách. Se svým kolem v kvalifikaci jsem byl spokojený a cítil jsem, že o mnoho víc udělat nešlo. V Q3 bylo pár našich přímých soupeřů a ti předvedli trochu větší rychlost; přesto cítím, že máme o něco větší rychlost než některé vozy kolem nás. I když si zároveň myslím, že někteří jiní nás zezadu doptahují. Těším se, až zítra budu závodit. Dnešní dopolední sprint byl povzbudivý, takže doufám, že v dlouhodobém horizontu ukážeme trochu víc. Pravděpodobně půjde o závod s jednou zastávkou, ale okruh je dost unikátní, takže nelze za jistých okolností vyloučit ani dvě. Myslím, že mé místo je slušným výchozím bodem pro start, nabízí příležitost pokusit se dohnat ty vpředu a získat nějaké body.

Juki Cunoda – sprint: 16., kvalifikace: 19.:

Bylo to těžké. Během sprintu jsem se snažil najít cestu, pracovat s autem a a získat trochu víc poznatků, ale stále jsem se trápil. Podívali jsme se na data a cítili jsme, že jsme pro kvalifikaci udělali krok vpřed. Jsou to smíšené pocity. V kvalifikaci na sprint jsem cítil, že nedokážu dát dát auto dohromady, ale v dnešní kvalifikaci jsem byl se svým kolem docela spokojený. Celý víkend jsem se potýkal s nedostatkem přilnavosti v zadní části, Když jsem se podíval na jízdní stopu ve srovnání s ostatními vozy, hodně jsem se svým vozem bojoval, ale tvrdě jsem pracoval společně s inženýry, abych to zlepšil a našel řešení, hodně mi pomohli. Když jsme vstupovali do kvalifikace, cítil jsem se dobře a věřil, že jsme našli odpověď na náš balíček. Se samotným kolem jsem docela spokojený, ale čas neodráží můj pocit, takže mám dojem, že jsme se prostě zasekli. Skončit znovu na devatenáctém místě je frustrující, ale proběhne analýza, pokusíme se pochopit stav věcí a najít řešení. Před zítřkem musíme něco změnit, abychom našli větší rychlost a doufejme, že se přiblížíme bodům.

Alan Permane, závodní ředitel

Počínaje sprintem se oba vozy posunuly o tři místa nahoru, což bylo dobré, i když naše startovní pozice byly po včerejší špatné kvalifikaci příliš vzadu.

Daniel odvedl dobrou práci, když byl blízko postupu do finálové části. U Jukiho se stále trápíme a nevíme, co se s jeho autem děje. Dnes večer si to opravdu dobře prohlédneme. Celý víkend jsme procházeli data a zatím jsme nenašli nic špatného nebo nějaké problémy s jeho vozem, takže budeme pokračovat v hledání a pokusíme se pro něj odvést co nejlepší práci. Jsem si jistý, že oba naši jezdci se zítra posunou nahoru a budeme tlačit na to, abychom se dostali na body.

Alpine

Esteban Ocon – sprint: 13., kvalifikace: 13.:

Ve srovnání s tím, kde jsme byli včera a v předchozích závodech to byl docela dobrý den. Ve sprintu jsem získal čtyři pozice. V kvalifikaci je to naše nejlepší startovní pozice v tomto roce a oba vozy postoupily do Q2, takže z tohoto pohledu je to uspokojivé Malý krok ve výkonu, ale ne zanedbatelný. Podíváme-li se na časy, stále je zde velká mezera od těch, kteří jsou před námi, tu je třeba zlikvidovat. Degradace pneumatik ve sprintu byla poměrně vysoká, ale zvládnutelná, takže doufejme, že nám to dá šanci bojovat po celý závod a ke konci stintů. Zkontrolujeme, jaké strategické možnosti máme k dispozici, a zítra se budeme snažit dosáhnout v Grand Prix pokroku.

Pierre Gasly – sprint: 15., kvalifikace: 15.:

Jsem rád, že jsem po tak dlouhé době zpět v Číně, je to velmi unikátní trať a je skvělé vidět všechny fanoušky na tribuně. Sprint byl poměrně rušný, ale pro nás to byl solidní výsledek. Před kvalifikací jsme udělali několik agresivních změn v nastavení a věděli jsme, že bude obtížná, protože dostat se do Q2 pro nás bylo v této sezóně zatím složité. Takže jsem rád, že se nám podařilo dát dohromady čistý víkend a dokázali jsme vytěžit maximum z pneumatik. Zítřejší závod bude velmi zajímavý, zejména pokud jde o degradaci pneumatik. Budeme pokračovat v tvrdém tlaku a zítra z vozu hodlám vytěžit maximum.

Julian Rouse, sportovní ředitel

Oba jezdci odvedli skvělou práci, když zvládli upravený formát sprintu. Esteban a Pierre zajeli sprint čistě a oba poprvé v této sezóně postoupili do druhé části kvalifikace. Dvojí účast v Q2 ukazuje, že tým dělá určitý pokrok, ale víme, že je před námi ještě hodně práce, protože ztráta na ty před námi je stále poměrně velká. Bude to zajímavý závod, zejména s ohledem na degradaci, s níž jsme se ve sprintu setkali. Jezdci dobře zacházeli s pneumatikami a udrželi je v použitelném stavu až do konce, což jim umožnilo v závěrečných kolech bojovat, což by mohlo být v zítřejší Velké ceně klíčové. Přes noc pečlivě prověříme různé strategie pneumatik s cílem posunout se v závodě kupředu.

Williams

Alex Albon – sprint: 17., kvalifikace: 14.:

Zatím to byl složitý víkend, takže čtrnácté místo bylo pravděpodobně to nejlepší, co jsem dnes mohl zajet. Náš vůz se na této trati potýká s dlouhými zatáčkami a kombinace vysokorychlostních a pomalých zatáček ztěžuje nastavení. Přizpůsobili jsme ho těm pomalým, což při vysokých rychlostech snižovalo stabilitu. Vítr také ovlivnil rovnováhu a způsobil, že vůz působil docela nestabilně. Dnešek nám vyjasnil, na čem musíme do budoucna zapracovat; tým může být hrdý na změny, které jsme před tréninkem provedli. Jsem optimista, protože máme pro závod dobrou alokaci pneumatik a vítr by měl být slabší. Zítra budeme bojovat jako obvykle.

Logan Sargeant – sprint: 18., kvalifikace: 20.:

Kvalifikace byla frustrující, protože až do hodin to bylo dobré kolo. Vůz byl dnes odpoledne ve vysoké rychlosti s ovládáním na hraně, zejména na nerovnostech a změnách asfaltu. Nicméně vše mohlo být mnohem lepší. Sprint jsme využili jako šanci, abychom si otestovali delší stint, a na základě toho jsme před kvalifikací udělali několik drobných změn i s tím, co jsme cítili jako důležité pro zítřek. Takže uvidíme, jak se to projeví v závodě. Realisticky to nebude snadné, ale dáme do toho maximum a uvidíme, kam nás to zavede.

Dave Robson, vedoucí oddělení výkonu vozidel

Sprint jsme využili k tomu, abychom pochopili chování pneumatik během závodního stintu a byli jsme schopni využít tuto zkušenost k provedení některých změn v nastavení vozů před kvalifikací. Úpravy a přechod na měkkou směs našemu výkonu pomohly. Oba jezdci předvedli v Q1 slušné tempo a byla škoda, že se Logan ve svém posledním rychlém kole roztočil. Alex se dokázal dostat z Q1, což je vzhledem k tomu, kde se FW46 v současné době nachází, spravedlivý výsledek. Doufejme, že změny v nastavení zlepší i naše závodní tempo a my pak budeme moci závodit s vozy startujícími před námi.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy