V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Lance Stroll využil podmínek na trati | foto: Aston Martin

Číňané se po pěti letech opět dočkali a na okruhu v Šanghaji navíc měli vůbec poprvé v historii této země své želízko v ohni. Trénink před následnou kvalifikací se rozhodoval v samotném závěru, kdy padaly rychlé časy jak na běžícím páse.

Guanyu Zhou byl také mezi prvními, kdo na trať vyjel. Podmínky byly příjemné, pod zamračenou oblohou naměřili meteorologové teplotu vzduchu 22°C, trať byla podstatně teplejší (38°C), nízká, 25% vlhkost vzduchu, zato poměrně čerstvý vítr (25,9 km/h). Piloti měli k dispozici škálu pneumatik Pirelli C4-C2.

Red Bully zvolily středně tvrdou směs, ostatní koketovali i s tvrdými pneu, Ferrari však po desetiminutovém čekání zvolil ortodoxně nejměkčí sadu. Počáteční časy přes 1:41,0 srazil výrazněji Verstappen (1:39.497), pak se nějakou dobu přetahovali o vedení s Pérezem (1:39,159), jenž první pokus zazdil smykem v zatáčce 11. Poté se do čela vyhouply obě Ferrari (Sainz jr. 1:38,382, Leclerc 1:38,130). Poté byl trénink krátce přerušen, protože na vnitřní straně zatáčky 7 začala hořet tráva, což do boxů promptně hlásil Ocon - k jeho smůle ve chvíli, kdy měl nejrychlejší první sektor. Zastávka určitě prospěla Russellovi, na jehož voze se intenzivně pracovalo a na trať se dostal jako poslední až po 25 minutách.

Netrvalo to ani pět minut a opět se jezdilo, ale spíš než nějaké zrychlení se pozornost zaměřila na drobné incidenty. V polovině tréninku se Hamilton pokoušel nacpat v zatáčce 15 před Hülkenberga, vzápětí zkoušel vnějškem objet Norrise, ale nakonec musel zvolit jako únikovou možnost nájezd do boxů a projet boxovou uličkou. Komisaři tento incident zaznamenali jako nepovolené přejetí linie na vjezdu do boxů. Alonso a Piastri zase byli příliš rychlí a nezatočili do pit-lane, museli volit únikovou zónu.

V samotném závěru trať extrémně zrychlovala, což jako první naznačil Sargeant a vyhoupl se na průběžné druhé místo za Leclerca. Pak už létal jeden fialový sektor za druhým: jakmile nazuli jezdci nejměkčí směs, pořadí se prakticky s každým průjezdem měnilo. Pérez ale zhatil své šance probržděním v zatáčce 6, takže překvapivě půldruhé minuty před koncem tréninku zaznamenal nejlepší čas Stroll. Otázkou je, zda by mu vydržel, protože Norris jedoucí za ním měl první dva sektory fialové, jenže místo ataku nejlepšího času zajel do boxů.

Jak rychle se časy měnily dokazuje Sargeant, jenž během závěrečných deseti minut vypadl z TOP 10, která tentokrát měla opravdu zvláštní skladbu. Dost jí také ovlivnil maximální provoz na trati, v posledních třech minutách se na ní objevili prakticky všichni piloti...

GP ?íny (Shanghai International Circuit)Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 18 Lance STROLL canAston Martin Aramco F1 Team1:36,302
2. 81 Oscar PIASTRI ausMcLaren F1 Team1:36,629
3. 1 Max VERSTAPPEN nldOracle Red Bull Racing1:36,660
4. 11 Sergio PÉREZ mexOracle Red Bull Racing1:36,690
5. 27 Nico HÜLKENBERG deuMoneyGram Haas F1 Team1:37,101
6. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkMoneyGram Haas F1 Team1:37,118
7. 31 Esteban OCON fraBWT Alpine F1 Team1:37,213
8. 23 Alexander ALBON thaWilliams Racing1:37,229
9. 3 Daniel RICCIARDO ausVisa Cash App RB Formula One T1:37,238
10. 77 Valtteri BOTTAS finStake F1 Team Kick Sauber1:37,530
11. 24 Guanyu ZHOU chnStake F1 Team Kick Sauber1:37,626
12. 22 Juki CUNODA jpnVisa Cash App RB Formula One T1:38,006
13. 16 Charles LECLERC mcoScuderia Ferrari1:38,090
14. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Ferrari1:38,284
15. 2 Logan SARGEANT usaWilliams Racing1:38,286
16. 4 Lando NORRIS gbrMcLaren F1 Team1:38,630
17. 63 George RUSSELL gbrMercedes-AMG Petronas F1 Team1:38,806
18. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas F1 Team1:38,839
19. 14 Fernando ALONSO espAston Martin Aramco F1 Team1:38,936
20. 10 Pierre GASLY fraBWT Alpine F1 Team1:39,276

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy