Red Bull
Max Verstappen, pole-position
Prožívám tu náročnější víkend, proto je zisk pole-position skvělé. Opravdu jsem ho nečekal, ale během kvalifikace jsem se neustále zlepšoval a cítil, že jsem schopen víc a víc tlačit. Během víkendu jsme se potýkali s drolením pneumatik a museli jsme vyřešit spoustu věcí a dolaďování. Vyvážení vozu se stále lepšilo, s probíhající kvalifikací bylo jednodušší a já mohl být s absolvovanými koly spokojený. V Q3 jsem překvapil sám sebe, i když jsme samozřejmě měli dostupné informace z předchozích částí. Zítra to bude trochu krok do neznáma, udělat chybu je snadné a čekám těžší práci s pneumatikami. Máme drobné problémy a nečekám snadný závod, ale stanout na pole-position i přes nedostatky, s nimiž se potýkáme, mě naplňuje hrdostí.
Sergio Pérez, 3. místo (prohlášení před penalizací tří míst na startu)
Bylo to celkem složitém, měkké pneumatiky mi neumožnily dostat se do tempa, ale nakonec zafungovaly dobře a byl jsem schopen z nich dostat maximum. To se mi ale nepovedlo v posledním rychlém kole, v první zatáčce jsem ztratil desetinu, ale i tak jsem s třetím místem spokojen, budu startovat z čisté strany. Je to dobrý výchozí bod, chci dobře odstartovat a nechat Carlose za sebou. Degradace pneumatik je větší než loni, bitva s Ferrari bude záviset na strategii a nakládání s pneumatikami. Doufám, že dosáhneme očekávaného výsledku, bylo by to pro mě i tým velmi příjemné.
Christian Horner, šéf týmu
Byl jsem přesvědčen, že Ferrari dnes vyhraje. Ale v poslední chvíli jsme to zvládli. Když na tom záleželo, dokázali jsme i poprvé dominovat v posledním sektoru. Až do kvalifikace a ještě během ní jsme tam ztráceli desetinu nebo půldruhé a nakonec se nám podařilo najít správné nastavení. Max zajel fantastická dvě kola - na pole-position by stačila obě. Checo si vedl rovněž dobře, takže jsme dnes podali skvělý výkon jako tým.
Ferrari
Carlos Sainz jr., 2. místo
Po vynechaném závodě v Saudské Arábii až po výsledek v kvalifikaci to byla zajímavá cesta. Jsem šťastný, protože když jsem přijel do Austrálie, nebylo vůbec jisté, jestli to zvládnu. Trénink po tréninku se nám dařilo stále lépe a věděli jsme, že náš cíl byl uspět v kvalifikaci. Udělal jsem opravdu všechno, abych v posledním kole doby pole-position, ale vzhledem k okolnostem nemohu být z dnešního výsledku zklamaný. Doufám, že moje tělesná konzistence vydrží a po dnešku mám extra motivaci, zítra chci bojovat o co nejlepší výsledek.
Charles Leclerc, 5, místo (po penalizaci Péreze čtvrtý)
Prostě jsem dnes nenašel správný rytmus, počínaje už tréninkem. V kvalifikaci jsem měl problém s přední částí, proto jsem v posledním pokusu jel agresivně, ale nakonec to nevyšlo. Když dobře odstartuji, mohu se dostat před Landa a soustředit se na bitvu s vozy přede mnou, společně s Carlosem. Závod je dlouhý, jsou tu čtyři DRS zóny, takže půjde předjíždět. Uvidíme, čeho zítra dosáhneme.
Frédéric Vasseur, šéf týmu
Carlosovo druhé místo je neuvěřitelné, když si uvědomíte, že před dvěma týdny byl v nemocnici a podstoupil operaci. Ale díky lidem, kteří se o něj starali, se rychle zotavil. Zítra to pro něj nebude snadné, ale jsem si jistý že jeho odhodlání vykompenzuje případná fyzická omezení. Charles šel do kvalifikace jako vždy na maximum, nechtěl se spokojit s ničím menším než vítězstvím, ale měl smůlu. Nicméně po celý víkend byl rychlý, takže očekávám, že se v závodě posune výš v pořadí.
Co se týče výkonnosti, od začátku víkendu jsme na čelních pozicích, ale závod bude zrádný zejména v oblasti pneumatik, jsou totiž měkčí než loni, takže jejich správné použití může činit zásadní rozdíl v závodní rychlosti. Také víme, že tu často hrají roli další faktory jako safety-car nebo červené vlajky. Musíme být připraveni na všechno a snažit se situaci využít v náš prospěch.
McLaren
Lando Norris, 4. místo (po penalizaci Péreze třetí)
Jsem spokojený. Myslím, že se nám podařilo najít půdu pod nohama. Celý víkend jsme se trápili s nastavením, ale dnes jsme toho dost změnili a povedlo se nám několik dobrých změn, takže se cítím mnohem komfortněji. Postupně se s vozem sžívám a hned jezdím rychleji. Velké díky všem na trati i ve Wokingu za jejich pomoc, i během noci. Dobrý den, dobrá pozice, takže věřím, že zítra získáme solidní body.
Oscar Piastri, 6. místo (po penalizaci Péreze pátý)
Solidní umístění, slušný výkon, ale pravděpodobně jsem dosáhl vrcholu trochu dříve - Q2 byla hodně dobrá a v Q3 už se mi tak rychlé kolo nezdařilo zopakovat. Mám tedy smíšené pocity. Myslím, že auto je dost rychlé a ukázali jsme, že i závodní tempo máme nadějné, tak jsem zvědav, co zítra dokážeme.
Andrea Stella, šéf týmu
Pozitivní kvalifikace, oba vozy máme na dobrých pozicích. Víme, že opotřebení a závodní tempo jsou klíčovými body pro závod, proto jsem s výsledkem spokojen, jen jsem měl občas pocit, že jsme se moc trápili s rychlostí. Pochvala patří oběma pilotům za vyladění vozu a jeho soustavnou optimalizaci. Oba zajeli výborná kola a zaznamenali pokrok. Jen Oscar v Q3 trochu ztratil rytmus, což ho stálo nějaký čas, ale na jeho pozici to nemělo zásadní vliv. Teď už se soustředíme na zítřejší Grand Prix a budeme usilovat o co největší bodový příděl.
Mercedes
George Russell, 7. místo
Nebyla to kvalifikace podle našeho gusta. Bylo náročné dostat do pneumatik potřebnou teplotu a odstupy byly tak těsné, že pár desetin mělo zásadní vliv. V třetím tréninku byl vůz opravdu dobrý, ale do kvalifikace se tento stav nepřenesl. Víme, co potřebujeme vylepšit - jsme pomalí ve vysokorychlostních zatáčkách. Bohužel právě v Melbourne je jich dost, takže nám okruh zrovna nevyhovuje. Myslím, že zítra budou okolnosti lepší, zvláštně s plnou nádrží. Také budeme čelit neznámým faktům: nikdo tu ještě nezkoušel tvrdé pneumatiky a tuto směs budeme používat většinu závodu. Možná také dojde k nějakému drolení, takže čekám napínavější závod, že jaký tu obvykle probíhá.
Lewis Hamilton, 11. místo
V třetím tréninku byl vůz opravdu skvělý, oproti včerejšku se hodně zlepšilo a pohyboval jsem se na špici. Když jsem nastoupil ke kvalifikaci, objevily se nějaké nesrovnalosti. Obvykle se tu odpoledne zvedá vítr a myslím, že to nám nesedlo, protože jsme se s podobným problémem potýkali i včera. Auto je nastavené na doraz a podobné problémy se nedají obejít. Pro nikoho v týmu není moje pozice důvod k nadšení, ale budeme dál pracovat. George zajel dobře a po zásluze se do Q3 dostal. Budu se soustředit na sebe a pokusím se zítra odvést lepší výkon.
Toto Wolff, generální ředitel a šéf týmu
Kvalifikace byla frustrující, zvláště když jsme byli o několik desetin pomalejší než v posledním tréninku. Podmínky se lišily a my tím trpěli. Auto se obtížně vylaďuje a právě tak malé změny mohou mít velký vliv. Protože jde o komplexní interakci mezi všemi základními prvky, není jednoduché najít řešení. Ale pořád se ubezpečujeme, že na té věci zapracujeme. Výsledky nejsou odrazem nedostatku snahy, budeme tlačit, abychom se polepšili. Skloníme hlavy a pustíme se do práce. Vůz má svůj potenciál, jak se ukázalo v třetím tréninku, ale je složité ho správně nastavit, to je nyní náš hlavní úkol.
Visa App Cash RB
Juki Cunoda, 8. místo
Samozřejmě jsem hodně spokojený se sebou samým i s výkonem týmu. Patří mu velká pochvala, že mi poskytl doposud zcela konzistentní vůz. Bylo snazší se přizpůsobit podmínkám a budovat si v každém tréninku sebevědomí, takže mám rozhodně pocit, že jsem zajel solidní kolo, v každé zatáčce dokázal ubrat několik milisekund a maximalizovat víkon. Nečekal jsem, že skončím tak vysoko, zejména poté, co jsem si všiml, že WIlliams a další týmy mají v Q1 dost času, ale povedlo se. Prozatím to je můj nejlepší výsledek v letošní sezóně a odráží tvrdou práci celého týmu. Daniel působil také rychle, je škoda, co se mu přihodilo, ale uvidíme zítra. Snadné to nebude, ale máme cíl - odjet čistý závod a získat co nejvíc bodů.
Daniel Ricciardo, 18. místo
Už ve čtvrté zatáčce jsem bojoval se skluzem a snažil se dostat auto do traťových limitů, ale v posledním kole jsem byl o něco širší. Jsem si vědom, že při výjezdu využívám obrubníků více, než bych měl, ale nebyl jsem si jist, jestli jsem mimo trať nebo ne. Hodil jsem za hlavu, co se v páté a šesté zatáčce stalo, až když jsem přijel do boxů, tak mi sdělili, že mi smazali poslední rychlé kolo.
Tým po předchozí Grand Prix vynaložil velké úsilí, přivezli jsme některé nové díly, lépe fungující. Měl jsem pocit, že jsem ono kolo zajel na hranici, dal do něj vše, co jsem mohl. Jsem s ním spokojen, ale také poněkud skeptický při pohledu na stopky, protože jsem byl pořád pomalý. Odjel jsem tu dost kvalifikací, abych cítil, jak na tom jsem - pořád nám něco chybí. Celý víkend se potýkám s nějakými problémy, ale není to nic zásadního. S autem jsem spokojen, vyvážení, brzdy jsou v pořádku, proto mě tak rmoutí, kde jsem na startovním roštu. Zítra nás čeká dlouhý závod, pravděpodobně dvě zastávky, takže se snad najdou nějaké příležitosti. Mám i pocit určitého vzteku, takže doufám, že mě to nakopne a dosáhnu lepšího výsledku.
Alan Permane, závodní ředitel
Je to takový hořkosladký den. Z Jukiho postupu do Q3 jsme nadšeni a těší nás, umístění je důkazem naší tvrdé práce, absolvované přes zimní přestávku a jejím výsledkem jsou aktualizace našeho vozu. U Daniela je to smolné, nebyl od Jukiho zase tak daleko. Občas se stane, že je třeba z trati trochu vyjet, což nese riziko anulace času - stalo se a nemám důvod si myslet, že by s Jukim jinak postoupil také do Q3.
Aston Martin
Lance Stroll, 9. místo
Kvalifikace byla dobrá stejně jako auto fungovalo spolehlivě a já si našel svůj rytmus. Chyboval jsem v Q3 v deváté zatáčce a ztratil tři nebo čtyři desetiny. Do té doby jsem jel slušně a mohl pomýšlet na vyšší umístění, nebýt onoho zakolísání. Závod bude provázet velké opotřebení pneumatik, takže práce s nimi bude základním bodem. Auto je dobré, trať se mi líbí, takže cílem pro zítřek jsou body.
Fernando Alonso, 10. místo
Dostat oba vozy do Q3 bylo naším očekáváním - já zkazil v této části první rychlé kolo, v zatáčce 6 jsem projel štěrkem. Moje chyba. Při posledním pokusu jsem už neměl ve vůz plnou důvěru. Je to složité, mám dojem, že auto je oproti minulému víkendu méně konkurenceschopné. Klouzalo, bylo citlivé na poryvy větru, chyběla konzistentnost. Ale pro všechny byly podmínky stejné. Závod nebude snadný, degradace bude problém pro všechny - takže uvidím, zda se s tím vypořádám lépe než ostatní. Zítra chceme bodovat oběma vozy.
Mike Krack, šéf týmu
Hlavním cílem bylo mít oba vozy v Q3, což nám dává dobrou pozici pro závod. Ale mohli jsme zajet lepší umístění, než jaké nyní máme. Lance měl na nevyzpytatelné trati v deváté zatáčce problém s větrným poryvem, zatímco poslední Fernandův pokus ovlivnila poškozená podlaha. Budeme tvrdě pracovat na tom, abychom naše pozice proměnili v bodovaná umístění.
Williams
Alex Albon, 12. místo
Nikdo takhle nechce jezdit, ani já ne. Jedna věc je udělat v tréninku chybu a pak se pokusit ji napravit v kvalifikaci, ale v téhle souvislosti beru na sebe odpovědnost. Je to těžké, ale jediné, co musím, je soustředit se na svůj výkon a ostatní hodit za hlavu a vše brát jako normální víkend. Jeden trénink mi chyběl, ale víc jsem udělat nemohl, zatím odvádíme dobrou práci. Asi nejlepší omluva pro Logana bude můj boj o bodované příčky.
Dave Robson, vedoucí oddělení výkonu vozů
Pro tým je obrovské zklamání, že mohl nasadit jen jeden vůz, taková situace se nesmí opakovat. Ale navzdory frustraci se tým semkl a včera do noci přestavoval vůz, s nímž jezdil Logan v pátek, a implementoval do něj Alexovu pohonnou jednotku a převodovku. Na extrémně odhodlané a hrdé profesionály byl zajímavý pohled.
Alex to měl dnes těžké, ale se zodpovědností se dobře vyrovnal a s výraznou pomocí Logana a jeho cenných a vítaných rad se mu podařilo dosáhnout slušného pokroku. Q2 byla o něco obtížnější, protože už nemohl najít pár potřebných desetin na postu do poslední části. Závod bude zajímavý, protože celkově měkčí pneumatiky umožní potenciální konkurenceschopnost a různé strategie. Alex musí rychle najít způsob, jak nakládat s pneumatikami s plnou nádrží, protože včera vynechal druhý trénink. Snadné to nebude, ale startovní pozice mu dává šanci bojovat s vozy kolem něj a usilovat o body.
Logan Sargeant nenastoupil, po Albonově havárii v prvním tréninku mu poskytl svůj vůz.
Stake
Valtteri Bottas, 13. místo
Dostat se letos poprvé do Q2 je jisté pozitivum - zejména v Austrálii, kde je pozice na startu důležitá. Zítřejší start na dohled první desítky by nám měl umožnit boj o bod či dva, protože vím, že s vozy kolem mne jsem schopen zápolit. Mám pocit, že jsme se o malý kus posunuli vpřed a vzhledem k vyrovnanosti pole i minimální zlepšení může znamenat velký rozdíl. Nově profilované křídlo rozhodně přispělo k vyvážení a přilnavosti vozu a ve srovnání s předchozími závody jsme celkově odvedli lepší výkon. Těším se na zítřejší závod, je tu fantastické publikum a jsem rád, když cítím jejich vřelost a podporu, člověka to povzbudí. Závody tu bývají většinou plné akce, takže pojedu naplno, abych potěšil fanoušky a předvedl skvělý výkon.
Guanyu Zhou, 19. místo
Byla to obtížná kvalifikace, poslední kolo bylo docela dobré, ale v posledním sektoru jsem pocítil ztrátu přítlaku a než mi to plně došlo, přišel jsem o část předního křídla. Je to smůla, myslím, že jinak bych se dostal bez potíží do Q2. Takhle musím zítra mnohem víc dohánět, zvlášť když jsem tu chtěl bojovat o body. Přes neúspěch v kvalifikaci bylo závodní tempo docela dobré a navíc na této trati nikdy nevíte, co se stane. Na závod před skvělým publikem se těším a doufám v lepší umístění.
Alessandro Alunni Bravi, zástupce týmu
Je třeba se zamyslet nad kvalifikačními výkony. Byli jsme schopni dostat do Q2 jeden vůz, což asi odráží současnou schopnosti našeho technického balíčku ve srovnání s předchozími výsledky. První letošní kvalifikace prokázaly, že jsme nebyli dost rychlí, ale dnes Valtteri potvrdil naše očekávání - nechyboval a dostal se na dosah TOP 10. Snahu Zhoua překazil defekt předního křídla - při výjezdu ze zatáčky 10 se dotkl zvýšeného obrubníku, došlo k defektu a degradaci jeho posledního pokusu. Jeho rychlost byla podobná té, jakou dosáhl Valtteri, takže lze předpokládat, že nebýt této nepříjemnosti, mohl se rovněž dostat do Q2.
Výkony jsou povzbudivé, ale pokud jde o nastavení, je co vylepšovat a dalším vyladěním můžeme výkon ještě povýšit. Na začátku víkendu jsme byli víc vzadu, takže doufám, že máme pozici pro boj o body, zvláště když budeme mít lepší výchozí postavení. Soustředíme se na zítřejší závod, příležitost proniknout na bodované příčky je možná, ale musíme být připraveni ji využít. Viděli jsme, jak rychle se opotřebovávají pneumatiky zejména na předních kolech, což může ovlivnit závodní tempo, takže je třeba analyzovat strategii a pracovat týmově, připravit si pokud možno veškeré scénáře a maximalizovat naše příležitosti.
Haas
Kevin Magnussen, 14. místo
Zajel jsem několik dobrých kol, takže mám zhruba představu o výkonu vozu, alespoň podle kvalifikace. Pořád jsem na dosah první desítky a pokud zajedu čistý závod, mohu doufat, že degradace pneumatik nám pomůže. Zdála se být přijatelná, jde o to, zda budeme mít dostatečné závodní tempo, což je zásadnější otázka. Doufám, že se nám podaří dosáhnout na body, od toho jsme tady.
Nico Hülkenberg, 16. místo
Při prvním pokusu mě zdržel Pérez, což nebylo ideální, druhé kolo pak nebylo čisté. Vypadalo slibně až do sedmé zatáčky, kde došlo ke změně směru větru a já kvůli tomu ztratil dost času. Po zbytek kola mi odcházely přední pneumatiky a už jsem se nedokázal dostatečně zlepšit. Střed pole je vyrovnaný, ale degradace provázející celý víkend, nabízí některé zajímavé možnosti a potenciál pro zítřejší závod. Každopádně se na něj těším.
Ayao Komatsu, šéf týmu
Těžká kvalifikace. Ve vysokých rychlostech jsme se trápili, stejně jako v zatáčkách 1 a 11. Vůz je konzistentní, ale postrádá celkovou přilnavost, takže si myslím, že je evidentní směr, kterým se musíme ubírat. Bohužel tato trať s indikacemi vyvážení odhalila naše slabiny o něco více.
Alpine
Esteban Ocon, 15. místo
Jdeme správným směrem, ale nemůžeme být spokojeni s výsledkem a naším postavením ve startovním poli. Prozatím se vůz choval nejlépe od začátku sezóny, vytěžil jsem z něj maximum. Posunul jsem limity, ale při svém prvním pokusu v Q1 jsem kolidoval s bariérou. Měl jsem štěstí, že nedošlo k žádnému poškození a mohl jsem pokračovat. Díky soustavnému tlaku jsem prošel do Q2, což bylo dnešní maximum, ale jsem si vědom toho, že ještě musíme najít nějaké rezervy, abychom se posunuli ještě o kus dál. Vím, že se tu v závodě může přihodit leccos, což nám dokazuje minulost - pokud se vyhnu problémům a chopím se příležitosti, není vyloučen posun nahoru.
Pierre Gasly, 17. místo
Trénink byl docela slušný a ani kvalifikace nebyla špatná. Měl jsem zpočátku malý problém s podřazováním, takže cítím jisté zklamání, že jsem skončil v Q1. Nejel jsem špatné časy, ale to rozhodující kolo nebylo ono. Stále jsme daleko od pozic, kde bychom měli být - některé věci se nevyvíjejí podle předpokladu, čeká nás spousta analýz. I v takto obtížných podmínkách jsme se pokusili maximalizovat výkon a pokoušíme se dále zlepšovat naše chápání materiálu, jímž disponujeme. Závod s velkou degradací pneumatik nebude snadný, ale možná se naskytnou nějaké příležitost, takže maximální přístup nám může přinést co nejlepší výsledek.
Bruno Famin, šéf týmu
Oba piloti dnes jeli na hraně, aby z vozu vymáčkli maximum. Na měkké směsi se trápíme víc a musíme pokračovat v poznávání našeho celkového balíčku, abychom zvýšili výkon. Na tvrdých pneumatikách čekám zítra vyšší rychlost a klíčovou bude strategie. Každou poskytnout příležitost musíme využít, abychom odjeli s co nejlepším týmovým výsledkem.