"F1 se stala sportem automobilových výrobců. Důvod je jasný, F1 má zájem médií a výrobci samozřejmě chtějí být součástí," vysvětluje příčiny takového zájmu automobilek o F1 Sauber.
Dodává, že tato situace sice přinesla zvýšení prestiže F1 a enormní růst technologií, ale na straně druhé je finanční náročnost tohoto sportu již nezdravá.
"Od roku 1990 odešlo z F1 28 stájí, my jsme dokázali setrvat. V době našich začátků to bylo těžké, ale později se vývoj zrychlil a rozpočty enormně narůstaly."
Sauber měl výhodu ve stabilním partnerství s malajskou společností Petronas, která financovala zákaznické motory Ferrari, ale ta se rozhodla spolupráci postupně ukončit.
"Pod enormním tlakem jsme nebyli, jednali jsme s Toyotou a BMW a přestože jsme byli blíže dohodě s Toyotou, naskytla se mi příležitost zajistit budoucnost týmu prodejem BMW."