Red Bull
Max Verstappen, 1. místo
Byl to těžký závod, brzdy nám nefungovaly ideálně, takže jsem s autem dost bojoval. Nebyli jsme zdaleka tak rychlí, jak jsme mohli být, ale nakonec jsme to zvládli, takže pocity jsou dobré. Že jsem v klubu jezdců s 50 vyhranými GP? Skvělé pocity.
Sergio Pérez, 4. místo
Chtěl jsem dnes samozřejmě víc. Občas jsme měli velmi dobrou rychlost, ale stále nám chybí konzistentní výkon. Byl to náročný závod. Vypadalo to, že Ferrari se zlepšilo, ale také jsme udělali proti včerejšku pokrok. Těžko se předjíždělo, zvlášť ve výjezdu z jedenácté zatáčky, foukalo tam. Měli jsme pár příležitostí něco vymyslet v boxech, takže si myslím, že jako tým se na to musíme podívat. Domnívám se, že víme, co jsme během víkendu udělali špatně, takže do následujících závodů jsem optimistický. Musíme se ujistit, že se z tohoto víkendu poučíme, protože je pár věcí, které si můžeme odvést do Mexika. Rychlost je a moc se těším na svou domácí velkou cenu.
Christian Horner, šéf týmu
Před závodem simulace říkaly, že dvě zastávky je nejrychlejší strategie a tak jsme se proto rozhodli. Řešili jsme, že pojedeme v prostředním stintu na tvrdé nebo střední sadě pneumatik? Věděli jsme, že Lando a McLaren zvolili 2x tvrdou, takže jsme se rozhodli pro měkkou sadu jako nejlepší strategie. Pro Maxe bylo klíčové to využít, předjet ho na trati a jet co nejrychleji do cíle. Max měl problém s brzdami, jsem si jistý, že jste to slyšeli. Bylo to náročné a myslím, že se soustředil především na to, i když ty problémy byly překonány a vyhrál. Jeho padesáté vítězství, další úžasný výsledek. Checo jel také dobře, měl pár náročných závodů, ale měl dobrou rychlost a z toho bude těžit příště v jeho domácím závodě. Už se těšíme na Mexiko a uvidíme, co dokážeme.
Mercedes
Lewis Hamilton, původne 2. místo - diskvalifikován
Být druhý... Je to dobré, ale popravdě jsem v závěru doufal, že bych mohl vyhrát. Red Bull je každopádně hodně silný, s Maxem odvádí skvělou práci, takže jim patří gratulace. My jsme o víkendu učinili dobrý pokrok. Zároveň mě těší, že jsem se dnes týmu omluvil za zpackaný minulý závod.
George Russell, 5. místo
Hodně mě stál start, ztratil jsem tam tři pozice a potom, když jsme obuly trdé, chyběla rychlost a nevím proč. Když jsme přezuli na střední, najednou jsme byli mezi nejrychlejšími. Najel jsem na Maxe deset sekund v posledním stintu. Je to zklamání, když jsme měl určitě potenciál být na pódiu. Pozitivní je, že auto se zlepšilo. Už se plně soustředíme na 2024, ale také víme, že by nám následující závody měly sedět víc. Musíme si počkat. Pro mě to byl složitý víkend, ale jsem nadšený a motivovaný na poslední 4 závody.
Toto Wolff, šéf týmu
Můžeme si odvést řadu pozitiv co se výkonů auta týče. Nesnášíme být tak blízko a nic z toho. Ale je to okruh, kde bychom před pár týdny nejeli dobře kvůli těm rychlým zatáčkám. Novinky na autě fungují v tomto směru dobře a to je dobré znamení. Když se podívám na výsledky a diskvalifikaci, nastavení je během závodu se sprintem náročné, protože máme jen hodinu trénink a ještě hůř na tak hrbolatém okruhu jako COTA a s novinkami. Nakonec na tom nezáleží, protože ostatní to zvládli a my ne. Musíme se poučit a vrátit se silnější.
McLaren
Lando Norris, 2. místo
Bylo skvělé být na začátku v čele závodu. Závod jsem dostatečně kontroloval, ale dnes to zkrátka nestačilo. Nicméně jsem spokojený, z mé strany to byla dobrá Grand Prix. Věděli jsme, co nás dnes bude trápit, hlavně degradace pneumatik, ale rychlost v prvních deseti kolech každého stintu byla výborná. Blížíme se k cíli. Každý víkend děláme pokroky, stačí už jen málo. Skončit na stupních vítězů je lepší výsledek, než jsme před tímto víkendem očekávali. Takže celkově jsem hodně spokojený.
Oscar Piastri, nedokončil po následcích kolize
Je škoda, že jsem po pouhých deseti kolech musel odstoupit. Měl jsem dobrý start a získal pár míst, ale po kontaktu s Oconem došlo k úniku vody a bylo po závodě. Nebyl to nejlehčí víkend, ale hodně jsem se naučil. Od včerejška jsme pokročili kupředu a zlepšili se, ale u mě to pořád není úroveň, na níž bych chtěl být. V těchto víkendech buduji svůj charakter, což je v první sezóně v F1 velmi důležité, takže si z toho vezmu, co bude možné a příští týden maximum využili v Mexiku.
Andrea Stella, šéf týmu
Další dobrý výsledek pro stáj, čtyři stupně vítězů v řadě. Byl to závod, v němž jsme chtěli usilovat o vítězství. S Landem jsme tvrdě tlačili a potenciálně tak platili v každém stintu jistou cenu, aby byly konzistentní, ale na konečném výsledku to nic nemění. Je povzbudivé být konkurenceschopní na trati, kde jsme neočekávali, že bude vyhovovat našemu balíčku.
Je opravdu škoda, co se přihodilo Oscarovi, protože jsme si mohli odvézt opravdu dost bodů. Závod pro něj bohužel skončil po kontaktu v prvním kole, když náraz poškodil chladicí systém a začal se přehřívat motor. Do té doby si vedl dobře - až do ztráty výkonu měl dnes mnohem lepší rychlost, takže nás těší jeho zlepšení, doufáme, že u Oscara budeme v Mexiku schopni dosáhnout dalšího progresu a odrazit se ode dna.
Ferrari
Carlos Sainz jr., 3. místo
Myslím, že dnešní výsledek je nejlepší, jakého jsem tu mohl dosáhnout. Rychlost byla po celý závod slušná a v posledních kolech jsem dokonce stahoval ztrátu na vůz jedoucí na třetí pozici. Bohužel soupeři před námi byli rychlejší, nedokázali jsme se jich držet. Nejsme na místě, kde bychom chtěli být a věděli jsme, že to tu bude obtížné, ale teď už je třeba se plně soustředit na Mexiko a připravit se na příští víkend.
Charles Leclerc, původně 6. místo - diskvalifikován
Je férové uznat, že jsme dnes nezvolili správnou strategii. Na papíře propočty naznačovaly, že strategie jedné a dvou zastávek jsou si hodně podobné, ale ve skutečnosti tomu tak nebylo. Celý víkend jsem se v autě cítil dobře a naše závodní tempo nebylo špatné, takže je škoda, že si neodvážíme lepší výsledek. Zbytek sezóny musíme využít k tomu, abychom se co nejvíce poučili a ujistili se, že při každé příležitosti v budoucnu dokážeme vytěžit maximum.
Frédéric Vasseur, šéf týmu
Se čtvrtým a šestým místem nemůžeme být spokojeni, zvláště když Charles startoval z pole-position. Co se týče Carlose, tam probíhal závod bez potíží, problém byl dnes s Charlesovou strategií, o níž se rozhodlo před startem, ale nefungovala a ohrozila jeho závod. Naše data naznačovala, že mezi jedním a dvěma pit-stopy není nijak zvlášť velký rozdíl, ale okolnosti nás vyvedly z omylu. Na základě vývoje na trati bylo jasné, že musíme vyměnit pozice mezi piloty, abychom se pokusili o co nejlepší výsledek - Charles pak udělal vše proto, aby se udržel před Russellem. Teď míříme do Mexika s vědomím, že tu je několik oblastí, ve kterých je třeba se zlepšit, pokud chceme dosáhnout stanovených cílů.
Alpine
Esteban Ocon, nedokončil
Byla to smůla. Mám pocit, že pár takových závodů už letos bylo a stálo nás to hodně. Je to škoda, protože jsme měli dobrou startovní pozici a jakmile jsem získal po dobrém startu pozice. Bohužel potom tam byl kontakt s Oscarem a poškození podlahy bylo tak vážné, že jsem nemohl pokračovat. Je tu pár pozitiv a také máme co hodnotit. Mexiko tu bude hned a víme, že jako tým se vrátíme silnější.
Pierre Gasly, 6. místo
Jsem velmi spokojen a musím říci, že to byl asi nejlepší závod co se komplexnosti výsledků týče - dvě silné kvalifikace a body z obou závodů. Pár pozic jsme se po startu propadli, ale věděl jsem, že rychlost byla dobrá a že pokud to bude bez potíží, dostanu se dopředu. Samozřejmě bychom raději bojovali ještě víc na čele, ale tento víkend pro nás byl rozhodně lepší a získali jsme maximum. Vše šlo hladce a jsem spokojený za tým. Nyní se soustředím na Mexiko a snad to bude další solidní víkend.
Bruno Famin, šéf týmu
Celkově to je smíšená neděle, Pierre má body a Esteban bohužel musel odstoupit a nemohl tak ukázat svůj potenciál. Auto bylo konkurenceschopné, dost na to, aby bojovalo o body v obou dnech. Je tedy frustrující nemít oba závodníky v boji o přední příčky. Esteban měl dobrý start a Pierre jel dobře a získal zasloužené body. První závod ze tří v řadě a už se těšíme do Mexika, kde je cílem opět získat body a kdy bude v prvním tréninku jezdit Jack Doohan.
Aston Martin
Fernando Alonso, nedokončil
Byl to dobrý návrat a rychlost byla dobrá. Cílem byly body poté, co jsme museli bohužel odstartovat z boxů. Ale kvůli poškození jsem nemohl pokračovat. Je to škoda, protože jsme byli konkurenceschopní. Získali jsme užitečná data a porovnání dvou aut a to bude klíčové před zbývajícími závody.
Lance Stroll, 7. místo
Dojet devátý po startu z posledního místa v boxech je pozitivní po pár náročných dnech na COTA. Je dobré být zpět na bodech po těžkých závodech. Změny v nastavení zlepšili výkon a byl to krok správným směrem, dnes jsme byli konkurenceschopní. Měl jsem přilnavost v zatáčkách, zvlášť na střední sadě a mohl jsem předjíždět. Budeme tvrdě pracovat, abychom si formu udrželi i v Mexiku příští víkend.
Mike Krack, šéf týmu
Získat dva body je dobrý výsledek, když vezmeme v úvahu, co vše se během víkendu stalo včetně startu s boxů s oběma vozy. Lance to zvládl dobře, staral se o pneumatiky a zajel slušné časy a ukázal pár dobrých manévrů. Fernando také vypadal, že si jede pro body, ale kvůli poškození podlahy nemohl jet dál, když už zbývalo jen sedm kol. Dnes jsme získali data ohledně našich novinek a to se nám vrátí v následujících závodech, zatímco stále ladíme nastavení pro vůz. Děkuji všem v týmu a těšíme se zase na trať, příště v Mexiku.
AlphaTauri
Juki Cunoda, 8. místo
Pro mě to byl dobrý závod a jsem opravdu rád. Třikrát po sobě tu bodovat je úžasné, zvláště před fanoušky v Austinu. Všichni ve Faenze i Bicesteru, v továrně i na trati tvrdě pracují a je dobré vidět, že provedená vylepšení fungují a stahujeme postupně mezeru, abychom mohli bojovat o desátou příčku. Na konci jsem měl trochu štěstí v případě Fernanda, ale maximalizoval jsem výkon, protože pokud bych to neudělal, nedojel bych pro bod. Nejdřív jsem málem dostal infarkt, když mě povolali do boxů, ale zkusili jsme usilovat o nejrychlejší kolo na měkkých pneumatikách. Je to moje první nejrychlejší kolo a ještě v posledním okruhu v závodě, opravdu jsem si to užil, bylo to napínavé. Nyní se znovu semkneme a chceme pokračovat v dynamickém výkonu i v posledních závodech sezóny.
Daniel Ricciardo, 15. místo
Texas mi moc nesedl. Na startu jsem dodržoval náš plán, ale problém tkvěl v tom, že jakmile jsem musel respektovat modré vlajky, příliš mnoho jsem ztrácel. Zdá se mi, že jsem se v balíku jezdců trápil a později došlo k nějakému poškození, protože mi chyběla rychlost. Na středně tvrdé směsi jsem zajížděl stejné časy jako Juki, ale protože jsem zkoušel jet na jednu zastávku, musel jsem nakládat opatrněji s pneumatikami. Fyzicky se cítím dnes lépe než včera, sprint byl dobrou přípravou. Vytěžil jsem z tohoto závodu maximum závodních kilometrů a určitě se mám co učit, ale v Mexiku chci útočit naplno.
Jody Egginton, technický ředitel
Závod byl hodně dramatický, ale povedlo se nám splnit cíl v podobě zisku bodů, kterých na stole moc nezůstalo, takže jsme spokojeni. Juki zajel velmi dobře první stint, šetřil pneumatiky a nedovolil Gaslymu, aby mu příliš ujel. Prostřední část na tvrdé směsi byla obtížnější, ale opět zvládl dobře péči o pneumatiky. V posledním stintu na středně tvrdé jsme se snažili držet kontakt s Aston Martiny, byli v té fázi závodu rychlejší. Jakmile byl náskok na Albona dostatečný, zkusili jsme vybojovat nejrychlejší kolo a bod navíc, což je příjemný bonus. Danielův závod byl složitější, ale předvedl také dobrý začátek, což mu otevřelo jisté strategické možnosti. Krátce po zastávce ho ale stihl defekt části brzdného systému, což mělo za následek ztrátu části aerodynamiky a vyvážení, takže nemohl využít plné rychlosti. Propadl se zpět do skupiny, která ho pronásledovala. Stáhli jsme ho do boxů a pokoušeli se problém vyřešit, spoléhajíce na možný výjezd SC, ale závod proběhl bez incidentů, takže se žádná šance nenaskytla.
Celkově náš vůz v Austinu fungoval docela dobře, bojovali jsme o body a získali je, což je pozitivní. Musíme pokračovat v solidních výkonech, abychom vše mohli v následujících závodech zúročit, takže je pořád na čem pracovat. Vzhledem k tomu, že se jedná o první ze tří po sobě jdoucích závodních víkendů, bude následovat období intenzivních analýz, abychom se ujistili, že si do následující Grand Prix v Mexiku odneseme příslušné poznatky.
Williams
Alex Albon, 9. místo
Jsem hodně šťastný i za Logana, že dnes získal body. Měli jsme štěstí, ale to k závodění patří. Můj závod byl poněkud degradován novými středně tvrdými pneumatikami, protože všechny nové jsme použili ve včerejším sprintu. Také jsem se potýkal s tvrdou směsí, takže jsem nakonec musel znovu přejít na středně tvrdé. Nicméně odjíždět odsud s body je pro tým skvělé, zvláště do zbytku sezóny.
Logan Sargeant, 10. místo
Je úžasné dojet si pro první bod v sezóně a ještě na domácí půdě, zvlášť po náročném víkendu. Na svůj tým jsem opravdu hrdý, také na sebe, tvrdou práci a pokrok, kterého jsme v sezóně dosáhli. Přes noc jsme tvrdě pracovali,, abychom našli pozitivní směr, nakonec jsme ho našli. Moc jsme toho změnit nemohli, protože auto bylo v Parc Fermé, ale pracovali jsme na systémové straně pomoci nástrojů na volantu, abychom pomohli posunout vůz správným směrem. Rychlost dnes byla mnohem lepší, jel jsem opravdu dobře. Skvěle jsem odstartoval, ale v první zatáčce jsem najel na obrubník a otočil se, což mě stálo několik míst. Změnilo to přístup k závodu, ale bojoval jsem a každé kolo jsem do toho dal všechno. Učinil jsem kroky správným směrem, na kterých můžeme stavět a přenést je do dalšího závodu v Mexiku.
Dave Robson, vedoucí výkonu vozidel
Po diskvalifikaci Hamiltona a Leclerca odjíždíme z Austinu s dvěma bodovanými pozicemi, což se stalo poprvé od Grand Prix Maďarska 2021. Logan také získal první bod v F1 a je dalším bodujícím Američanem od Grand Prix Itálie 1993, kdy dojel třetí Michael Andretti. Byl to další rušný sprinterský víkend a dnešek se oběma pilotům vydařil. Podmínky byly dnes poněkud odlišné, protože se změnil vítr a teplota trati, ale celkově se vůz choval stále dobře a oba piloti byli na dosah bodovaných pozic. Podobné víkendy jsou pro nováčky náročné a tato velmi technická trať je jednou z nejhorších. Logan se v pátek trápil, ale s přibývajícími koly se rychle zlepšoval a dnes předvedl velmi dobrý výkon. Nečekali jsme, že COTA bude pro nás dobrým okruhem, takže odjet s dvojitými body odráží celkovou snahu celého týmu. Přestože AlphaTauri byla silná a bodovala, odjíždíme do Mexika s dobrou pozicí v Poháru konstruktérů.
Haas
Nico Hülkenberg, 11. místo
Vůz se choval lépe a myslím, že i relativní výkonnost vypadala mnohem lépe než při sprintu, ale bylo to za cenu startu z boxové uličky. Mám pocit, že kdyby kvalifikace byla aspoň zpoloviny slušná a dostal jsem se do středu pole, mohl bych dnes bojovat o body. Jsou tu určitá pozitiva a povzbudivé signály, ale zároveň to byl těžký závod, protože jsme se hodně potýkali s pneumatikami, ale to asi trápilo všechny.
Kevin Magnussen, 14. místo
Díky provedeným změnám byl závod lepší, ale pořád to nestačilo, nebyli jsme dost rychlí a skončil jsem vlastně na pozici, ze které jsem startoval z boxové uličky. Musíme najít další zlepšení a připravit se na další bitvu. Po změnách se mi dnes jelo lépe, měl jsem značně větší přítlak a rozhodně se zlepšilo nastavení.
Günther Steiner, šéf týmu
Byl to těžký závod a naše rozhodnutí kvůli změně nastavení přítlaku startovat z boxové uličky bylo správné. Dnes jsme toho pochytili docela dost a doufám, že se v Mexiku, až projdeme veškerá data, ještě trochu zlepšíme. Nebude to žádné kouzelné řešení, které chystáme, ale některé připomínky Kevina a Nica jsou povzbudivé, takže doufám, že se v Mexiku přiblížíme maximálním možnostem vozu.
Alfa Romeo
Valtteri Bottas, 12. místo
Dnes jsme do to dali všechno, strategie byla naprosto správná, ale po celý víkend nám chyběla ve srovnání s našimi přímými konkurenty rychlost. Hrbolatá trať také hrála v našem výkonu roli, protože jsme museli naše auto nastavit poněkud výš než jsme potřebovali, takže jsme obětovali část přítlaku, což nám neumožnilo maximální využití našich vylepšení. Mírným pozitivem je, že ani naši nejbližší soupeři nezískali žádnou bodovou nadílku, takže boj o sedmé místo v šampionátu zůstává otevřený. Těším se, až za pár dní zamířím do Mexika: loni trať našemu vozu vyhovovala a snad nám letos umožní se rychle vrátit do konkurenceschopné formy.
Guanyu Zhou, 13. místo
Na začátku se zdálo, že náš vůz je lepší, zejména po změně nastavení na základě prvního tréninku, ale nakonec jsme nedokázali páteční pozice udržet. Bohužel nám chyběla dostatečná rychlost, nedokázali jsme s našimi soupeři udržet krok. Cítil jsem, že mi chybí přilnavost a celkově jsem se nedokázal dostat blíž k ostatním. Myslím, že z naší strany to byl celkem složitý závod, zvláště kvůli značnému úbytku pneumatik. Bude třeba vše analyzovat, co se přesně o tomto víkendu stalo, ale mám pocit, že kdybychom udělali cokoli jinak, ať jde o pneumatiky nebo strategii, moc by se nezměnilo. Nyní je třeba se sebrat a doufat, že za týden v Mexiku předvedeme velký návrat.
Alessandro Alunni Bravi, zástupce týmu
Byl to pro nás těžký víkend, během tréninku jsme ztráceli půdu pod nohama a bude třeba vše řádně prověřit, abychom rychle pochopili, proč vlastně nic nefungovalo. Zvlášť vyvážení vozu na jakékoli směsi našim pilotům ztěžovalo jak útočení, tak obranu. I když oba odjeli čistý závod, nestačilo to na posun v závodním poli a zisk bodů. V následujících dnech, ještě než se vydáme do Mexika, nás čeká dost práce - jsem si jistý že s odlišnými podmínkami na další trati budeme schopni rychlého návratu k našemu tempu, které jsme v posledních několika závodech předváděli, a stále bude šance se znovu dostat do první desítky.
Prohlášení byla většinou vydána ještě před oznámením diskvalifikace Hamiltona a Leclerca - změněné výsledky už jsou uvedeny po zveřejnění rozhodnutí komise FIA.