PROHLÁŠENÍ po sprintu: Hamilton vidí pokrok, Leclerc doufá ve vítězství

Lewis Hamilton před závodem v Kataru | foto: Mercedes AMG F1 Team

Prohlášení jezdců a představitelů týmů po sprintu na GP USA v Austinu.

Red Bull

Max Verstappen, 1. místo

Byl to dobrý den. Na startu to bylo s Charlesem docela těsné, ale už jsem se mohl soustředit na vlastní závod. Rychlost byla opravdu dobrá, o něco lepší, než jsme čekali, docela dobře jsem pracoval i s pneumatikami. Zítřejší start z šestého místa bude zajímavý, pokusím se vyhnout problémům v prvním kole a pak budu postupovat krok za krokem, abychom se posunuli dopředu startovním polem. Doufám, že to bude zábavné.

Sergio Pérez, 5. místo

Odstartoval jsem rychleji, než jsem potřeboval a to mi bohužel trochu ublížilo. Tempo bylo dobré, ale degradace vyšší, než by bylo ideální, takže jsem nemohl vyvíjet tlak podle svých potřeb, navíc jsem nejel v čistém vzduchu. Musím v závodě vyřešit problém s degradací - možná děláme věci, které nás poškozují. Musím se ujistit, že chápeme, jak zlepšit vyvážení, což znamená tvrdou práci přes noc, potřebuji vyšší rychlost, než jsem předvedl dnes. Máme pár triků, několik dobrých směrů, kterými se vydat. Zítřek bude zajímavý, doufám, že zvládneme pár zajímavých soubojů. 

Christian Horner, šéf týmu

Zajímavý sprint, poskytl nám spoustu dat o chování pneumatik a výkonnosti našich soupeřů. Max zajel dobrý závod, měl ho pod kontrolou, dobrý byl i výkon Checa. To nám umožňuje dobrou přípravu před závodem. Ano, na rostu jsme poněkud vzadu, než obvykle býváme, ale dá se tu předjíždět, tak se těšíme na to, co přijde.

Mercedes

Lewis Hamilton, 2. místo
Byl to zábavný závod. Dobře jsem odstartoval do první zatáčky a svedl opravdu dobrý duel s Charlesem. Držel jsem druhé místo a opravdu se soustředil na to, abych se v počátečních fázích pokusil přiblížit Maxovi. Jeho tempo však bylo nepopiratelné, takže jsem se ho nedokázal držet natolik, abych s ním mohl bojovat. Máme před sebou ještě dlouhou cestu,, abychom se vyrovnali jeho tempu, které ve sprintu předvedl. Nicméně jsem opravdu šťastný, že jsem zase na stupních vítězů.

Zítřejší start před Maxem je důležitý. Je zjevné, že nám bude dýchat na záda vzhledem k rychlosti, kterou dnes předvedl. Mohl by to být dobrý souboj mezi námi, Ferrari a McLarenem. Tento víkend máme všichni podobnou rychlost, takže doufám, že zítřek bude vyrovnaný. Držet Maxe za sebou by bylo úžasné, ale pokud ne, udělám všechno pro to, abych se opět postavil na stupně vítězů a přívezl důležíté body.

George Russell, 8. místo

Nebyl to docela dobrý den. Obě potrestání, která jsem dostal, byla spravedlivá. Ve sprintu jsem nemohl vrátit pozici Piastrimu, protože už ho předjel Gasly. Kdybych chtěl nechat předjet Piastriho, musel bych pustit i Gaslyho. Byla to škoda, asi jsem byl příliš optimistický. V konečném důsledku tedy nemám příliš mnoho bodů. 

Jsme v dobré pozici, abych zítra z pátého místa útočil na pódium. Bude to zajímavý závod, pneumatiky ve sprintu držely dobře, ale pomohlo, že se zatáhlo a teplota klesla. Zítra to bude mezi jednou a dvěma zastávkami - musíme být dynamičtí, abychom mohli reagovat na situaci. Těším se na souboj s Ferrari a Norrisovým McLarenem. Možná budeme mít dostatečnou rychlost, ale oni startují před námi. Uvidíme, co dokážeme.

Toto Wolff, generální ředitel a šéf týmu

Můžeme být poněkud optimističtí podle dosavadního průběhu víkendu a vzhledem k tomu, jak si vedly naše aktualizace. Nemysleli jsme si, že na této trati budeme blízko čela Je tu hodně rychlých zatáček, a ty obvykle nejsou naší silnou stránkou, takže jsme udělali solidní krok. Ukázalo se to být klíčové pro náš posun do pozic, z nichž můžeme vytěžit slušné body.

Po náročnější sprintové kvalifikaci ukázali oba piloti v závodě dobrou rychlost - Lewis tlačil od začátku na Maxe, ale nakonec se ukázalo, že jeho rychlost byla značná. Vím, že máme před sebou ještě hodně práce, než se dostaneme na čelo, ale můžeme být naším prvním pódiem v letošních sprintech spokojeni. George dnes dělal vše, co mohl - přivézt bod po startu z 11. místa je pro tým užitečné. Jeho penalizace byla zcela oprávněná, měli jsme tu pozici vrátit. Byla to moje chyba, domníval jsem se, že je dost rychlý na to, aby se dostal dál za limit pěti vteřin. Pokud pro zítřek vytvoříme dobrou strategii, mohli bychom bojovat o solidní umístění na stupních vítězů.

Ferrari

Charles Leclerc, 3. místo

Na startu se naskytla příležitost, tak jsem do toho šel a pokusil se Maxe předjet před první zatáčkou. Ztratil jsem tam pozici ve prospěch Lewise. Pokud jde o závodní rychlost, Mercedes byl o něco rychlejší, než jsme očekávali. Teď musíme pracovat na tom, abychom byli v závodě o krok napřed. Máme k dispozici poměrně hodně dat k analýze, protože jsme s našimi vozy zvolili rozdílnou strategii, což nám pomohlo získat poznatky o chování vozu na měkké směsi. Doufám, že nám to zítra přinese výhodu a uděláme vše, co je v našich silách, abychom dokázali zvítězit.

Carlos Sainz jr., 6. místo

Těch 19 kol bylo hodně těžkých. Volba měkkých pneumatik byla risk, ale rozhodli jsme se ho podstoupit, i když jsem věděl, že budu bojovat s rychlostí a degradací. Odstartoval jsem dobře a několik soubojů mě vyneslo na čtvrté místo, ale pak přišla těžší část, týkající se práce s pneumatikami a bránění pozice. Držet za sebou Landa a Sergia bylo velmi těžké, ani bitva s Georgem nebyla vůbec snadná, ale podařilo se a získal jsem nějaké body. Teď se soustředím na zítřek, máme mnohem víc informací k analýze a pokusíme se je využít pro závod.

Frédéric Vasseur, vedoucí týmu

S dnešním závodem nemůžeme být úplně spokojeni, ale těch 19 kol bylo užitečných především k tomu, abychom získali jasnější obrázek o situaci, jak si týmy stojí a jaké máme možnosti, až se zítra postavíme na rošt. Rozdělili jsme strategie mezi oba vozy, abychom z nich vytěžili co nejvíc informací o chování pneumatik během dlouhého stintu.

Carlos se od poloviny závodu trápil, ale dokázal za sebou udržet Mercedes. Charles trochu trpěl v důsledku toho, co se stalo na startu, ale i tak získal dost bodů. Zítra startuje z pole-position, ale tak to bude hodně těžká výzva. Je třeba se zaměřit na zlepšení naší závodní rychlosti, abychom z našeho balíčku vytěžili veškerý potenciál.

McLaren

Lando Norris, 4. místo

I přes těžký začátek to byl dobrý závod. Carlos startoval na měkkých pneumatikách, trvalo mi několik kol, než jsem ho předjel, ale když se mi to podařilo, rychlost byla opravdu velmi, velmi dobrá, mnohem lepší, než mělo Ferrari. Ještě jedno kolo, Charlese bych dostal a byl třetí. Pro závod je to dost pozitivních signálů. Byl to dobrý den a dobrá příprava na samotnou Grand Prix.

Oscar Piastri, 10. místo

Nebyl to ideální sprint. Na začátku jsem zvládl dost soubojů, takže se mi začaly přehřívat pneumatiky. Výsledek není zrovna ten, který bych chtěl, ale pozitivní je, že jsme se dost použili před závodem, kde většinou získáváme dost bodů.  Teď už se zaměříme na něj a budeme se snažit posunout vpřed.

Andrea Stella, šéf týmu

Získali jsme slušný počet bodů díky Landovi, jenž byl ve sprintu dost rychlý. Vůz se choval konzistentně, což je pro závod slibné. U Oscara tempo nestačilo, aby se udržel na bodech. Pneumatiky se po startu rychle přehřívaly a víme, že na to měly vliv duely, které sváděl s vozy na méně ojetých pláštích než se kterými startoval on. Po závodě jsme také zjistili lehké poškození předního křídla, což měl na jeho výkon také vliv. Pozitivní je, že se můžeme před Grand Prix poučit, tam je v sázce mnohem více bodů.  Těším se, až s oběma vozy do závodu odstartujeme a budeme oběma vozy bodovat.

Alpine

Pierre Gasly, 7. místo

Jsem opravdu šťastný. Dobrý závod, hned jsem předjel Alexe a Oscara a byl osmý. Snažil jsem se držet krok s Georgem a Carlosem, protože jsem věděl, že Russell má penalizaci a musím si udržet pětivteřinový náskok. Rychlost byla celkově dobrá, i když ke konci mi trochu odcházely pneumatiky. Z dnešního závodu si můžeme odnést několik dobrých poznatků a dva body jsou příjemným bonusem. Tvrdá práce pokračuje a uvidíme, zda dokážeme opět bodovat. Jsem spokojený s rychlostí a už se plně soustředím na samotný závod.

Esteban Ocon, 11. místo

Z mé strany to v Austinu nejsou nejhladší dny. Sprint začal velmi dobře a pohodlně jsem prošel dál. Neměl jsem na to dostat se do TOP 10, chci zjistit důvody, proč tomu tak je, protože by mi to vyneslo lepší pozici ve sprintu. Odstartoval jsem dobře a získal nějakou pozici, ale pak už to nešlo dál a body zůstaly mimo můj dosah. Máme dost informací, musíme je přehodnotit a do budoucna se poučit. Pro závod máme dobrou pozici, bude dlouhý a udělám vše pro to, abych odtud odvezl dobrý výsledek.

Zástupce týmu vyjádření neposkytl.

Williams

Alex Albon, 9. místo

Ve sprintu jsem do toho šel, protože jsem si připadal mnohem silnější než včera a byla opravdu velká šance získat body. Bylo to opravdu těsné a je zklamáním přijít o bod, ale zároveň to byl dobrý závod a nemá smysl ho kvůli tomu zpochybnit. Samozřejmě je nepříjemné skončit na devátém místě. Pneumatiky se tu chovají opravdu zajímavě a asi bych to znovu udělal jinak, ale trať je náročná a v závěru mi pomalu odcházely, ale nakonec se vzpamatovaly, takže jsem mohl v závěru ještě přidat. Závodní rychlost je dobrá, zítra startuji z chvostu a doufám, že budu moci bojovat s vozy kolem nás.

Logan Sargeant, 19. místo

Vždy je těžké začínat z pozice, z jaké jsem startoval. Stále tu je velký rozdil mezi vysokou a nizkou rychlostí, je to výzva. Snažil jsem se maximalizovat rychlost v místech, kde jsem to potřeboval, abych mohl předjíždět. Pořád mi nejde najít dostatečnou rychlost. Hlavním cílem je vyzkoušet, jak bude auto vypadat v dlouhém stintu a jak se posunout dopředu. Uvidím, co si z dneška vezmu a pokusím získat zítra lepší pozici.

Dave Robson, vedoucí výkonu vozidel

Dnes byl náš den mnohem lepší. Na rozdíl od včerejška a možná i díky povinnému použití středně tvrdé směsi při rozstřelu jsme dokázali postoupit s Alexem do závěrečné fáze. Logan to měl trochu složitější, nepovedlo se mu druhé rychlé kolo. Ve sprintu byl Alex dostatečně tvrdý při soubojích a dobře korigoval degradaci pneumatik. Byla škoda, že během úvodního kola ztratil několik pozic, protože kvůli tomu nemohl po Georgeově penalizaci získat ani bod. Ale vůz fungoval dobře a zítra bychom mohli vše přetavit v solidní závodní výkon. Vzhledem k naší výchozí pozici bude takový úkol hodně obtížný, ale budeme tvrdě tlačit, abychom dosáhli maximálních možností.

AlphaTauri

Daniel Ricciardo, 12. místo

Byl jsem spokojen s druhou částí rozstřelu a s pozicí v Q2, která je pro mě úspěchem. Když se dostanu tak blízko, je to velké lákadlo. Těším mě pokrok mezi první a druhou částí vzhledem k tomu, že se s vozem nesmí nic dělat. Pohráli jsme si s některými věcmi, mohl jsem se soustředit na větší tlak a být dostatečně sebevědomý. Bylo fajn opět závodit a zítra zase, opravdu jsem si návrat užil. Co se týče mého výkonu, jsou věcí, o nichž vím, že je šlo udělat lépe. Při teplotách mají pneumatiky nízkou přílnavost, zejména na kombinaci starého a nového asfaltu a v různých zatáčkách, což ovlivňuje chování vozu. Je každopádně povzbudivé, že ke konci jsme nabrali nějakou rychlost, takže uvidíme, jak to půjde zítra.

Juki Cunoda, 14. místo

V první části kvalifikace jsem nebyl schopen zajet druhé rychlé kolo, protože těsně předtím byla ukončena, což je zklamání, byla šance se dostat výš. Chování vozu bylo dobré, potenciál má, takže to byla škoda. Tempo ve sprintu bylo dobré, předjel jsem pár soupeřů, užíal jsem si to. Ale co je nejdůležitější, získal jsem dost poznatků o mojí rychlosti, máme dost informací pro závod, takže dnešní večer bude o dolaďování balíčku. V závodě startuji z lepší pozice, pokud budu tímto tempem pokračovat, jsou možné i body.

Jody Egginton, technický ředitel

Ze dne mám smíšené pocity - pokud jde o výsledky, jako tým cítíme, že z dneška máme dost dat. Přes noc jsme na Danielově voze udělali pár užitečných kroků, což mu umožnilo zajet solidní rozstřel a pozici ve středu závodního pole, absolvoval pak několik dobrých závěrečných kol. Frustrující je, že chyba v načasování Jukiho rychlého kola znamenala předposlední pozici. I přes dobrou rychlost neměl šanci bojovat o lepší pozice, na něž s jeho rychlostí měl. Ohledně středně tvrdých pneumatik máme dostatek dat, takže naším úkolem je správné strategické naplánování, abychom zjistili, co pro závod můžeme vytěžit. Musíme maximalizovat veškeré šance, vedoucí k zisku bodů.

Aston Martin

Fernando Alonso, 13. místo

Dnes nám chyběla konkurenceschopnost, po celý víkend nejsme schopni optimalizovat náš balíček. Musíme jít dál a zjistit, jaké poučení z tohoto víkendu získat a snad zítra dojet pro nějaké body. Celá garáž pracuje naplno, aby zúročila v Austinu náš upgrade, ale největším problémem tohoto víkendu byl náročný první trénink, kde jsme měli jen omezený čas a kola pro otestování našeho vozu.

Lance Stroll, nedokončil - porucha brzd

Dobře jsem do závodu odstartoval, během úvodních kol si vylepšil postavení a potěšilo mě zejména předjetí Ricciarda. Poté mi začaly odcházet pneumatiky a začal jsem ztrácet tlak v brzdách - musel jsem odstoupit a prověřit, co se stalo. Dnes večer to vše projdeme - výhodou je, že jsme nějaká kola odjeli - a připravíme se na závod.

Mike Krack, šéf týmu

Dnes jsme neměli rychlost, abychom bojovali o body, pořád se s naším modernizovaným AMR23 seznamujeme, což během víkendu se sprintem není jednoduché. Bylo zřejmé, že si oba piloti užili několika dobrých soubojů především v prvních kolech, ale nakládání s pneumatikami bylo ve sprintu obtížné pro všechny týmy. Existují určité poznatky, které nám do budoucna pomohou, určitě je v následujícím závodě použijeme.

Haas

Nico Hülkenberg, 15. místo

Abych byl upřímný, vlastně to bylo jako jet s tímto vozem poprvé, v tréninku se děje tolik věcí. Pak jsem absolvoval dvě kvalifikace, krátké, pokaždé jen dvě jízdy, někdy i méně. Je dobré najet co nejvíc kilometrů, získat nějaká data a cit pro vůz. Teď to zjevně nevypadá moc dobře, ale náš balíček má na víc, musíme vše analyzovat a pochopit, co ještě můžeme objevit. O víkendu se sprintem to bývá těžké najít a využít.

Kevin Magnussen, 18. místo

Žádný skvělý sprint, rychle jsem ztrácel tempo, večer to musíme prozkoumat a vyhodnotit, co a jak. Pro zítřek nemůžeme nic změnit, takže to asi zůstane stejné, uvidíme, co se dá dělat. Měl jsem dobrý start a první kolo, hájil jsem pár okruhů pozici, ale pak nastal obvyklý cyklus předjíždění a degradace pneumatik.

Günther Steiner, šéf týmu

Nic nešlo podle plánu. Máme před sebou ještě hodně práce, ale prozatím nejsem spokojen s tím, jak se věci vyvíjejí, uvidím, jak se s tím vypořádám v závodě. Pár věcí jsme našli a vydali se špatným směrem, ale po jediném tréninku, dvou kvalifikacích a krátkém závodě nesmíme dělat ukvapené závěry. Musíme ale hledat dál, protože upgrade zatím nepřinesl, co jsme očekávali.

Alfa Romeo

Valtteri Bottas, 16. místo

Pozitivu, které si z dneška můžeme odnést, že jsme shromáždili velké množství dat o chování středně tvrdé směsi, což nám může pomoci v závodě. Myslím, že naším hlavním problémem dnes byl rozstřel, kde jsme nebyli schopni zajet ani jedno čisté kolo. Už během sprintu jsem cítil zlepšení, podařilo se mi svést několik soubojů se soupeři kolem mě a bylo zřejmé, že i rychlost vzrostla. Zítra startujeme z lepších pozic: jsem si jistý, že pokud zvládneme přípravu správně, budeme mít šanci získat dobré umístění a dostat se zpět do TOP 10.

Guanyu Zhou, 17. místo

Byl to složitý den. Celkově nám chyběla rychlost a navíc jsem měl na startu problém s řazením, což mě stálo hned několik míst. Proto jsem se rozhodl využít sprint jako zvláštní trénink, abych se lépe poučil a porozuměl výkonu vozu před zítřejší Grand Prix. Shromáždili jsme skutečně důležitá data a večer je budeme analyzovat. Zdálo se, že jsem se ve srovnání s našimi nejbližšími soupeři trochu trápil, zvláště pokud jde o závodní tempo, na to se taky podíváme, abychom se odrazili ode dna. Jsem si jistý, že máme potenciál bojovat o body, v pátek jsme ho rozhodně měli a s lepším umístěním na startovním roštu můžeme v závodě dosáhnout něčeho lepšího.

Alessandro Alunni Bravi, zástupce týmu

Dnešní výkon nepochybně nebyl na stejné úrovni jako v pátek, protože jsme se během sprintu nedokázali vyrovnat našim přímým konkurentům. Oba naši piloti se nedokázali probojovat startovním polem. Důkladně provedeme analýzu dnešního vývoje, abychom zjistili, co přesně nám chybělo - co se výkonnosti týče - a abychom se vrátili tam, kde jsme byli včera. Přes noc musíme vyhodnotit velké množství údajů o pneumatikách, abychom zítra bojovali v konkurenceschopnější formě. Z lepších startovních pozic budeme schopni získat body, věřím tomu, s dobrou strategií a maximálním potenciálem našeho balíčku máme slušnou šanci na dobrý výsledek.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy