RED BULL
Max Verstappen, 1. místo
Neuvěřitelné. Počasí nám to dnes vůbec neulehčilo, museli jsme se správně rozhodovat a jsem moc pyšný. Měl jsem husí kůži už když hráli hymnu před začátkem závodu. I přes to počasí, déšť, fanoušci jsou rozjetí a je to neskutečná atmosféra. Tento víkend si užiju. Je to vždy náročné, ten tlak na výkon a jsem moc rád, že jsem tu vyhrál.
Sergio Pérez, 4. místo
Očekávali jsme déšť, tým říkal, že přijde další a trať osychala, takže kdybych na to šlápl, zničil bych úplně ty přechodné pneumatiky. Byly hodně rychlé, takže v tom opravdu dobrá práce týmu. Bohužel jsme neodhadli to, že má přijít další déšť, jinak bych na to šlápl víc v tom prvním stintu a mohl si vedení udržet déle. Byl to na startu chaos, hodně se to měnilo a naše původně skvělé rozhodnutí se ukázalo na konci ne zase tak skvělé. Je škoda, že nám nakonec uniklo pódium, mám pocit, že jsme si ho zasloužili. Co se boxů a výměny pozic týče, jsem si jistý, že tým má více informací, probereme to na jednání a mělo to důvod.
Christian Horner, šéf týmu
Max odvedl úžasnou práci. Opravdu parádní jízda. Je toho tady na něj hodně, to očekávání, všichni to cítí, ale vidět ho na roštu, pěkně v klidu a ve své zóně. Je působivé, že vyrovnal Sebastianův rekord a fakt, že jsme to zvládli jako tým dvakrát. To pro nás něco znamená.
ASTON MARTIN
Fernando Alonso, 2. místo
Byl to intenzivní závod, v mokru, byli jsme rychlí. Možná jsme zajeli do boxů o kolo později, než bylo záhodno, ale auto létalo. V těchto podmínkách potřebujete auto, kterému můžete věřit a já mu dnes věřil. Dnes to bude hodně speciální, sdílet tady pódium s Maxem a Pierrem. Myslím, že je to skvělý okruh. Útok na Maxe jsem chvilku i zvažoval...
Lance Stroll, 11. místo
Nebyl to závod, ve který jsme doufali. Počasí se měnilo a bylo to náročné vybrat správnou strategii a neudělali jsme správné rozhodnutí s pneumatikami v úvodních kolech. Doufali jsme, že ten slejvák přežijeme na hladkých, ale déšť byl silnější, než jsme čekali a museli jsme přejít na přechodné a trošku pozdě. Jakmile se pořadí ustálilo, ocitl jsem se v provozu a trápil se dostat se vpřed. Je to zklamání, protože auto bylo dobré a mohlo z toho být víc. Ale takové je někdy závodění. Poučíme se z dnešních chyb a v Monze na to znovu zatlačíme.
Mike Krack, šéf týmu
Byl to dnes hodně intenzivní závod. V takové dny je to hodně náročné, když jsou všechny možné podmínky a mění se. Je to první známka toho, že se naše tvrdá práce zase vyplácí a musíme si to udržet. Dnes si musíme užít, čeho jsme dosáhli.
ALPINE
Pierre Gasly, 3. místo
Jen chci říci: "Jedeme!" To byl ale závod. Návrat po letní pauze, nebylo to nejlehčí období a jen se snažíme závod za závodem zlepšovat. Bylo dobré si odpočinout a zase do toho najet. Jsem moc rád za všechny kluky v týmu, že máme třetí místo. Dost mě mrzelo, že jsem měl tu penalizaci pět sekund a potom jsem na to šlápl co to šlo, abych byl v pěti sekundách, protože Sergio dostal také penalizaci a podařilo se. Byl to dlouhý závod a náročný od startu do cíle.
Esteban Ocon, 10. místo
Nejprve chci pogratulovat Pierrovi a celému týmu za skvělý výsledek. Celkově můžeme být jako tým se závodem spokojeni, odjíždíme s body pro obě auta a pódiem. Z mé strany to byl solidní výkon, vzhledem k tomu, kde jsem začal, probojoval jsem se na body. Rozhodně pár věcí musíme pořešit, protože nám pár příležitostí uniklo, což nás stálo pozice a body. Obecně jsme se za pár posledních dní hodně naučili a to si snad převezeme i do Monzy, kde se příští týden jako tým ještě zlepšíme.
Bruno Famin, zastupující šéf týmu
S tím počasím a podmínkami bylo pro tým důležité zůstat klidný a udělat správná rozhodnutí. A díky tomu se oba jezdci byli schopni posunout polem ze svých startovních pozic a získat cenné body. Bylo to o tom být na správných pneumatikách ve správnou chvíli a také udržet se na trati. Oba jezdci jeli skvělý závod. Zvládli jsme to jako tým velmi dobře a Pierrovo pódium je odměnou za týmové úsilí. Spolu s desátým místem Estebana, je dobré mít oba vozy na bodech. Stále před sebou máme kus práce a budeme se snažit z tohoto výsledku těžit i pro další závod v Monze.
FERRARI
Carlos Sainz, 5. místo
Dal jsem do toho naprosto vše, ale páté místo bylo maximum, kterého jsme dnes mohli dosáhnout. Zvládli jsme to dobře, bez chyb, ale poslední stint byl jen obranný, obul jsem totiž dost starou sadu přechodných pneumatik. Těším se na domácí závod Monze!
Charles Leclerc, nedokončil
Myslím, že to zastavení bylo v důsledku kontaktu s Oscarem, ale bylo to hodně divné, protože jsme se dotkli jen hodně malinko. Bohužel ke kontaktu muselo dojít a to v důležité části auta pro aerodynamiku a potom jsem se neskutečně trápil. Chápu, že i když kluci mechanici nebyli připraveni, bylo to správné rozhodnutí zajet do boxů, protože bychom ztratili mnohem víc, pokud bychom zůstali na trati. Ale abych pravdu řekl, získali jsme víc, než jsme ztratili. Té zastávky na poslední chvíli nelituji, ale mohli jsme to vyladit.
Frédéric Vasseur, šéf týmu
Byl to hektický víkend v náročných podmínkách. Carlos jel skvěle, zvládl si držet rychlost aut kolem něj než se vrátil déšť. V tu chvíli jsme se museli vypořádat s tím, že jedeme na přechodných, které měli najeto mnohem víc než ostatní jezdci a zvládl za sebou dobře udržet dva silné soupeře - Lewise a Landa. A dojet tak s co nejlepším možným výsledkem za daných podmínek. Charlesův závod byl ovlivněn úvodním kolem a kolizí s Oscarem, což vyústilo v poškození auta. Mysleli jsme, že bude stačit, ale bohužel byla poškozena podlaha a bylo to čím dál horší, takže jsme se rozhodli ho stáhnout. Nyní se soustředíme na Monzu, náš domácí závod, kde se chceme vytáhnout a to tak, aby jezdci byli spokojeni a dostali z auta maximum.
MERCEDES
Lewis Hamilton, 6. místo
Cítím se opravdu dobře. Nevěděl jsem, jak to dnes půjde a včera jsem si lámal hlavu, kde jsme udělali chybu? Jak jsme se ocitli v této pozici? A přemýšlel jsem, jak se mám posunout dopředu. A potom jsem byl jediný na střední sadě a chtěl jsem se poměřovat s těmi kolem a ne s celým polem. Potom přišel déšť a jako tým jsme udělali špatné rozhodnutí. Bylo to hlavně týmové rozhodnutí a zaplatili jsme za to. Vyjeli jsme z boxů poslední a od té doby jsme naháněli ty před námi a drželi se při zemi. Byl to dobrý příklad, že když spadnete, musíte se zvednout a dál se snažit. Kdykoliv jsem zajel do boxů, ztratil jsem a musel dál nahánět čas. Byl jsem například hodně rád, když jsem předjel McLaren, to na tomto okruhu není jednoduché. Byl jsem ke konci rychlejší než Sainz, jen jsem potřeboval DRS.
George Russell, 17. místo
Je to škoda, jak to odpoledne dopadlo. Měli jsme tak rychlé auto, ale naše rozhodnutí a počasí šli proti nám a tak se musíme podívat na to, co jsme mohli udělat lépe, protože jsme dnes rozhodně promeškali příležitost. Čekali jsme, že bude pršet tak minutku dvě a déšť zůstal deset minut. Myslel jsem, že budu statečný a zvládnu to o kolo nebo dvě déle, což kdyby byla jedna nebo dvě minuty... Ale nebylo to tak. Raději bychom měli rychlé auto a špatný den než obráceně, ale dnes jsme promeškali velkou příležitost.
Toto Wolff, šéf týmu
Myslím, že jsme zůstali na trati katastroficky příliš dlouho. Hodně jsme to pokazili a to naštve, protože auto bylo velmi rychlé. Od té chvíle to bylo jen o tom to napravit a dojet co nejvýš to půjde. Raději bych měl rychlé auto a průměrný výsledek, i když to bolí. Je to hořkosladké, protože výsledek je opravdu špatný.
MCLAREN
Lando Norris, 7. místo
Získali jsme nějaké body pro tým, což je dobré, ale nebylo jich tolik, kolik jsme chtěli. Udělali jsme nějaká nesprávná rozhodnutí, na která se musíme zaměřit. V den jako byl tenhle je snadné chybovat a já věřím, že se z toho poučíme. Hlavní je, že se pomalu dostáváme tam, kde chceme být.
Oscar Piastri, 9. místo
Deváté místo není nejlepší, ale není ani hrozné, když uvážíme, jak jsme na tom v jednu chvíli v závodě byli. Z tohoto pohledu je to pro nás dobrý návrat na bodované pozice, i když si myslím, že jsme mohli využít i některé další příležitosti a skončit výš. Tak či tak jsme se toho dnes dost naučili, přičemž před Monzou si tohle všechno analyzujeme.
Andrea Stella, šéf týmu
Získali jsme dobré body, ale pravda je taková, že jich mohlo být mnohem víc, jenže my dnes promarnili pár příležitosti... Musíme si to analyzovat, abychom na tom byli v Itálii lépe. Dobrou zprávou je, že vůz byl opět celkem silný.
WILLIAMS
Alex Albon, 8. místo
Lze namítnout, že jsem mohl do boxů zajet na začátku závodu, ale drželi jsme se našeho plánu a práce s pneumatikami fungovala, takže jsem na nich zvládl 40 kol. To si mohu dovolit jen s dobrým autem, silným po celý závod. Dařilo se mi šetřit pneu vpředu i vzadu jen korigováním rychlosti a řízením, vždy se mi povedlo vyvážení posunout tam, kam bylo třeba. Pak jsem zajel do boxů pro žlutou sadu a posouval se pořadím až ke čtvrtému místu. Vypadalo to perfektně, dokud jsem nedostal zprávu o dešti. Druhou zastávku v boxech musíme prověřit - bylo to složité, nejel jsem do boxů a polovinu kola jsem si říkal, že předjedu dva vozy přede mnou, jenže pak už jsem musel pro intermediates a ztratil půl minuty. Stává se to, mohlo by to vypadat, že jsem trochu zklamán, protože jsem nedojel šestý, ale i osmé místo je pořád úžasný výsledek, zejména s ohledem na skutečnost, že byl zcela zasloužený. Byl to náš zatím nejsilnější víkend a za dobu, co jsem u Williamsu, také nejlepší, takže si můžeme odnést mnoho pozitiv.
Logan Sargeant, nehoda
Deštivý začátek byl hodně složitý, vypadalo to, že pneu do přechodných podmínek jsou nejlepší volbou, ale pokoušel jsem se přečkat přeháňku na slicks - po včerejšku jsem se snažil být velmi opatrný a také tak jet, ale v mokrých podmínkách jsem rychle ztrácel teplotu v gumách a propadl se až na konec pole. Pak se bohužel stalo přesně to, co jsem nechtěl. Dotkl jsem se obrubníku a jak vyplývá z dat, měl jsem asi menší problém s hydraulikou a posilovačem řízení. Jakmile tohle nastalo, neměl jsem šanci cokoli podniknout. Pořád se k tomu musím vracet a chci zjistit, co bylo špatně. Týmu ale musím poděkovat, že mi vůz pro dnešek vůbec připravil.
Dave Robson, vedoucí výkonu vozů
Celkově je pro tým dnešní výsledek hodně dobrý. Skončit na osmém místě v Zandvoortu za situace, kdy jsou naši hlavní soupeři mimo body, to je skvělé, ale s jídlem roste chuť, když se Alex propracoval na 6. příčku, znamenalo pro nás přerušení závodu velké zklamání. Auto tento víkend fungovalo na jedničku a i když tu je pár věcí, které bychom mohli udělat lépe, jsme s výsledkem spokojeni. Závod zhodnotíme a zanalyzujeme, kde jsme mohli být v proměnlivých podmínkách lepší - příště toho budeme chtít využít. Tým odvedl fantastickou práci při opravě Loganova vozu a je škoda, že nedokázal závod dokončit. Příčinu jeho nehody stále řešíme, nejspíš došlo k poruše hydraulického systému. Nyní se těšíme na Monzu, což bude zcela jiná výzva než Zandvoort.
HAAS
Nico Hülkenberg, 12. místo
Byl to opravdu dynamický závod a posledních kol už bylo jen o přežití. Myslím, že jsme byli jen dva - já a Bottas - kdo se rozhodl zůstat na hladké, když začalo pršet, což při zpětném pohledu nebylo správné rozhodnutí. Během pár kol jsem ztratil hodně času, takže tam vidím prohospodařenou příležitost. Pak už jsem si jel svůj závod, při němž bylo těžké odhadnout, jak se bude vyvíjet. Z toho, co jsem mohl registrovat, bylo tempo ve středu pole v pořádku, ale očividně ne dostačující, abych se posunul dopředu. S novým předním křídlem jsme posbírali dost dat, teď je budeme studovat a pochopit, jak je co nejlépe optimalizovat.
Kevin Magnussen, 14. místo
V počátečních podmínkách jsem odvedl dobrou práci a situaci zvládl. Myslím, že jsem se dostal někam k 7. místu, ale pak trať vyschla, vyjel safety car, což nám nepomohlo, protože jsme tak přišli o veškerou výhodu, nasbíranou naším rozhodnutím. Propadl jsem se mimo body, což je škoda. Extra nepříjemné je, že se protlačíte do TOP 10 a pak vám chybí rychlost, abych v ní setrval. Budeme v práci pokračovat, dnes jsme naznačili, že se snažíme o co nejlepší přístup a jdeme si za svým, když se příležitost naskytne, ale potřebujeme zrychlit.
Günther Steiner, šéf týmu
Byl to hodně vzrušující závod s různými změnami počasí a myslím, že co jsme udělali, bylo správné - s ohledem na složité podmínky jsme se vyhnuli všem nevynuceným chybám. Rychlost na suché trati ale stále nemáme dobrou - přesto si myslím, že jsme v závodě dopadli vlastně velmi dobře - odpovídá to naší současné formě.
ALPHATAURI
Liam Lawson, 13. místo
Mým cílem dnes bylo absolvovat všech 72 kol. Když jsem byl na startovním roštu a začalo pršet, nebyl to nejlepší pocit. Neměli jsme jinou možnost, než zajet do boxů, bohužel mě postihla penalizace a kvůli ní jsem přišel o spoustu času. Myslím, že když jsem se v druhé polovině vymanil z provozu a jel na středně tvrdé sadě, nebyla moje rychlost až tak špatná. Je před námi ještě hodně práce, ale jsem rád, že jsem závod zvládl, vyzkoušel různé pneumatiky a scénáře, aby mě zkušenosti posunuly kupředu.
Juki Cunoda, 16. místo
Předvedl jsem dobrou rychlost a během první části závodu jsem zvládl několik tvrdých soubojů, kdy jsem bránil svou pozici před několika soupeři, to mě těší. Před závodem jsem s týmem vsadil na strategii zůstat na použitých měkkých pneumatikách a věřil jsem, že vydržím do konce. Přilnavost nebyla špatná, ale nové pneu poskytovaly větší výhodu, než jsme odhadovali, takže se mi to nakonec nevyplatilo. Když začalo pršet, ocenil jsem, že tým respektoval můj požadavek. Nakonec jsem v posledních kolech ztratil přilnavost a nedokázal jsem přechodné zahřát a udržet jejich teplotu. Musíme to prověřit, protože to je trochu neobvyklé. Je škoda, že jsem neprokázal rychlost během včerejší kvalifikace, ale cením si své snahy a schopnosti prokázat větší výkon v závodě.
Guillaume Dezoteux, vedoucí oddělení výkonu vozů
Počasí dnes hrálo obrovskou roli a pro nás bylo výzvou se vyrovnat se všemi neustálými změnami. Oba piloti odstartovali na měkké směsi, ale ihned přezuli na přechodné kvůli dešti. Bylo to správné rozhodnutí, protože jsme se dostali přes některá auta. Když trať vysychala, vrátili jsme Jukiho na měkké pneu a na nich dokázal držet pozici ve srovnání s blížícími se vozy. Po safety caru byl v dobré pozici, takže jsme se rozhodli ho ponechat na trati. Jak se ukázalo, nebylo to správné řešení, protože ztrácel příliš času. Nakonec vydržel do dalšího deště a přerušení závodu, kdy trať byla doslova zaplavená. Poslední kola na přechodné byla obtížná, vyplývala z nedostatečného zahřátí a ztráty přilnavosti. Nakonec si musel ještě odpykat trest za kolizi s Russellem.
Liam odvedl velmi dobrou práci, učil se porozumět vozu a přizpůsoboval se neustále vyvíjejícím podmínkám. Nedopustil se žádné chyby, na suché směsi dokázal zrychlovat - a to jel na tomto typu pneumatik poprvé. Celkově to byl náročný víkend, zkoumáme naše rozhodnutí a analyzujeme data, abychom v podobných podmínkách vozy vylepšili a to samé platí o procesu rozhodování. Nyní je čas připravit se na další víkend v Itálii, kde bude, jak doufám, sucho.
ALFA ROMEO
Valtteri Bottas, 14. místo
V první řadě jsem rád, že je Guanyu po havárii v pořádku. Každý takto chaotický závod skýtá příležitost a mám pocit, že jsme z takové situace dnes nedokázali vytěžit maximum. Velmi dobře jsem odstartoval, posunul se o několik pozic a když přišel déšť, držel jsem se na trati, což v takto těžkých podmínkách není snadné. Přilnavost byla špatná, viditelnost mizerná, což na technické trati jízdu ještě ztěžuje. Nakonec mi chyběla rychlost, abych dojel na bodech, zejména na suchém povrchu. Musíme zjistit, co je příčinou a provést zlepšení, i když vím, že všichni tvrdě pracují. Na řadě je Monza, pro nás důležitý závod, úplně jiná trať, kde můžeme být lepší. Na tribunách bude hodně lidí z naší továrny, takže se těším na veškerou podporu.
Guanyu Zhou, nehoda
Skončit závod v bariéře není nikdy příjemné; nejdůležitější je, že nejsem zraněn, ale zklamání bolí, protože do té doby jsem jel slušný závod. Liják byl hodně náhlý, pro mě to byl složitý okamžik. Do první zatáčky jsem v těch podmínkách najížděl jako jeden z prvních, nijak rychle, ale jakmile jsem se dotkl brzd, auto chytilo aquaplaning. Nemohl jsem nic dělat, snížit rychlost, prostě jsem letěl přímo do bariéry.
Předtím to byl dramatický závod, během něhož jsem se dlouho držel na slušných pozicích. Na mokru jsem byl celkem silný, ale jakmile nastalo sucho, neměl jsem na první desítku tempo. Nepomohl mi ani safety car: jel jsem na střední směsi a doufal, že dlouho vydržím, ale po SC jsem skončil před skupinou, co nazula měkké a nemohl jsem ji za sebou udržet. Teď nás čeká přesun na Monzu a pro nás důležitý závod, doufejme, že s mnohem lepším výsledkem.
Alessandro Alunni Bravi, zástupce týmu
Závod ukončil pro tým velmi náročný víkend. Nebyli jsme konkurenceschopní ani v kvalifikaci, ani v závodě, což byl klíčový prvek, na nějž musíme zaměřit pozornost. Vyzkoušeli jsme všechno, udělali pár dobrých strategických rozhodnutí a dostali Zhoua do dobré pozice. U Valtteriho jsme volili opačnou strategii a nechali ho jet na suchých pneu, abychom pokryli všechny scénáře. Mechanici odvedli dobrou práci, vozy při zastávkách odbavili bez problémů, i když podmínky byly obtížné. Bohužel nakonec nám chyběla rychlost, jak se vše vracelo k normálu, nedokázali jsme se udržet na bodech. Zhouova nehoda vypadala hrůzostrašně, ale naštěstí vyvázl bez zranění. Nesmíme být malomyslní, budeme tvrdě pracovat, abychom zlepšili výkon a počínaje dalším víkendem na Monze se posunuli vpřed.