PROHLÁŠENÍ po sprintu: Emoce u Piastriho i Gaslyho

Max Verstappen v závodě v Maďarsku | foto: Red Bull Content Pool

Jak hodnotí sprint v deštivém Spa jednotliví piloti a představitelé týmů?

RED BULL

Max Verstappen, 1. místo
Bylo to jistější zůstat v prvním kole na trati, mohl jsem jet první a potom by mě ostatní zablokovali, mohl vyjet safety car a potom bychom hodně ztratili. Nevadilo mi zůstat. Pozici jsme ztratili a věděli jsme, že jsme rychlí a že když jsme nazuli přechodné, létali jsme. Auto bylo rychlé, pneumatiky držely, měl jsem měl malinký problém s brzdami. Zítra musím předjet pár aut, největší riziko bude první kolo, první zatáčka, to je tady vždy náročné. Pokud se vyhneme problémům, máme rychlé auto.

Sergio Pérez, nedokončil
Lewis do mě narazil a zcela poničil celou pravou stranu mého auta, takže bylo po rychlosti. Bohužel to znamená, že dnes nemáme žádné body.

Christian Horner, šéf týmu
Samozřejmě je výhodou být v boxové uličce první v tom, že je celé startovní pole za vámi. Ale bezpečnější bylo, aby Max jel a zajet do boxů s Checem. Checova zastávka byla skvělá a vyjel před oběma Ferrari, dostal se na čtvrté místo. Max zajel na konci prvního kola a vyjel za Oscarem, ale dojel ho a nakonec vyhrál. Zase skvělá jízda Oscara. Počkali jsme na restart a měli jsme jistotu v naší rychlosti. Ale nikdy nevíte. Max říkal, že Oscar má už opotřebované gumy, takže to možná potom bylo jednodušší. Bohužel u Checa došlo ke kontaktu s Lewisem a měl poškozené bočnice a ztrácel přítlak. Rychlost byla horší a neměli jsme jinou možnost než odstoupit. To byla smůla.

MCLAREN

Oscar Piastri, 2. místo
Jsem moc šťastný. Zkusili jsme to co to šlo, když zajel safety car a pár kol jsem vedl. Dal jsem do toho maximum, ale Maxovi jsme se nemohli rovnat. Je pěkné být tu na druhém místě. Krom rychlosti Maxe to bylo dobré, moc gratuluji týmu, opět. Poslední tři víkendy byly oproti tomu, jak to bylo do té doby, hodně speciální, tak moc díky za auto. Stále máme dost práce, abychom se dostali úplně do čela, ale tady nahoře je to pěkné.

ALPINE

Pierre Gasly, Alpine, 3. místo
Je to úžasný pocit, jsem moc spokojen být tu mezi prvními třemi. Zvlášť tady ve Spa, což je pro nás skoro něco jako domácí závod, když nemáme závod ve Francii. Byly to náročné podmínky, takže jsem nesmírně rád, že jsme zajeli do boxů ve správnou chvíli a zvládli až do konce za sebou udržet Lewise. Je to zvláštní být tu ve Spa. Hodně jsem myslel na Anthoina (Huberta) a mám radost za celý tým. Dal jsem do toho vše a viděl jsem Lewise, jak se přibližuje. Já se jen snažil zůstat soustředěný na jízdu, jet čistě a nebylo to lehké, dal jsem do toho vše a vyplatilo se. Jsem šťastný za všechny a zítra do toho půjdu.

Esteban Ocon, 9. místo
Nejprve chci moc pogratulovat Pierrovi a týmu za dnešní výsledek. Jsou to pro tým důležité body po pár náročných víkendech a  tak jsem moc rád. Pro mě to byl přímočarý závod. Podmínky byly náročné, ale tým odvedl dobrou práci se strategií a zastávkami v boxech. Měl jsem pár dobrých soubojů na trati s Danielem a Georgem, ale bohužel jsme dnes na body nedosáhli. Plně se soustředíme na závod a budeme se chtít posunout dopředu a ukončit první část sezóny pozitivně.

Představitel týmu se nevyjádřil.

FERRARI

Carlos Sainz, 4. místo
Čtvrtí, byli jsme třetí v kvalifikaci a dnes čtvrtí. Myslím, že jsme měli slušný den, bohužel ten závod byl o té jedné zastávce a my ztratili čtyři pozice. Nakonec jsme zvládli dostat se zpět na čtvrté místo ve sprintu. Je škoda, že nám uniklo pódium, protože si myslím, že rychlost jsme měli. Ale zkusíme to zase zítra, zítra se to počítá. Zítra se tam zkusíme dostat.

Charles Leclerc, 5. místo
Dnes jsme nezískali maximum. Startovali jsme na pneumatikách do mokra jako všichni ostatní. Jel jsem o kolo později než Carlos do boxů a myslím, že to byla správná volba, protože bychom ztratili čas, kdybych jel hned za ním. Bohužel jsme v boxové uličce ztratili čas a v důsledku toho i pár pozic. Zítra to bude hodně záležet na počasí, protože týmy nastavily vozy na jiné podmínky. Tady je to vždycky riziko, nejen strategie, ale také potřebujete štěstí. V každém případě by to měl být dobrý souboj a těším se zpět do auta.

Frédéric Vasseur, šéf týmu
Myslím, že ředitelství závodu se ohledně startu rozhodlo správně. Bezpečnost je hlavní a viditelnost je hlavním problémem. Co se našeho závodu týče, smolně jsme ztratili pozice s Carlosem i Charlesem, protože jejich zastávky byly ovlivněny silným provozem v boxové uličce. A my jsme tak nemohli bezpečně vypustit auta zpět do rychlé stopy. Bohužel když jste blízko vjezdu, je to vždy riziko, protože nevíte, kdo jede z trati a my nechtěli příliš riskovat. Nyní se musíme soustředit na zítřek. Nikdo moc na své závodní rychlosti dnes nepracoval a sprint nedal moc užitečných informací. Z toho, co jsme zatím viděli, vypadá naše výkonnost docela dobře na suchu i v mokru (a na odpovídajících pneumatikách) a počasí zítra má být trošku lepší, má méně pršet. Start z prvního a čtvrtého místa, musíme co nejvíc využít tyto startovní pozice.

MERCEDES

Lewis Hamilton, 7. místo (po penalizaci)
Pérez byl pomalý, vyjel zeširoka a pomalu ve čtrnácté zatáčce. Já měl skvělý výjezd a byl jsem o půl auta vedle něj a nakonec jsme do sebe narazili. Byl to závodní incident a určitě to nebylo úmyslné. Nicméně komisaři to viděli jinak. Byly to náročné podmínky a dali jsme do toho maximum. Ve sprintu zase příliš moc nezáleží, zda jste sedmí nebo čtvrtí, je to pár bodů. Naše rychlost je slušná. Zítra jsme třetí, mám před sebou Ferrari a Péreze, takže doufám, že s nimi budu schopen bojovat. V jednou chvíli se přežene Max a já se pokusím za sebou udržet Ferrari.

George Russell, 8. místo
Myslím, že osmé místo je maximum, čeho jsme dnes ve sprintu mohli dosáhnout. Auto bylo rychlé, myslím, že za Maxem asi druhé nejrychlejší. Bohužel po špatné kvalifikaci je tohle maximum. Nebylo to navíc lehké v těch podmínkách. Já jsem se rozhodl zajet po safety caru do boxů a to možná nebylo správné. Vyjeli jsme dvanáctí a dostal jsem se zpět na osmé. Získat tolik pozic v tak krátké době je pozitivní. Kdyby byl závod o dvě kola delší, možná jsem mohl být pátý, ale takový je život a já jsem relativně spokojen.

Toto Wolff, šéf týmu
Auto bylo dobré. Raději bych měl dobré auto a méně optimální pozici ve sprintu než jen těžit z neštěstí ostatních a mít štěstí. Vzhledem k tomu, co se dnes všechno stalo, jsem s vývojem závodu spokojen. Lewis i George měli rychlost, George předjel několik aut a dojížděl Norrise, který byl hodně vepředu, takže se dobře posunul. Kontakt mezi Lewisem a Pérezem vnímám spíše jako závodní incident, než aby musel být penalizován. Jeli kolo na kolo vedle sebe a tak chceme vidět závodění. Nicméně, bylo to rozhodnutí komisařů a nyní se soustředíme na závod. Pokud budeme mít podobnou rychlost, budeme v dobré pozici bojovat o slušný výsledek.

ALPHATAURI

Daniel Ricciardo, 10. místo
Podmínky během kvalifikace na sprint byly podobné jako včera. Cítil jsem, že je toho víc, co mohu v zatáčkách zlepšit, což se mi dnes povedlo a učinil jsem tak další krok vpřed. Je to moje první kvalifikace na sprint, je to o správném načasování a vědět, kdy vyrazit. Nakonec jsme byli na trati první, což nám asi trochu uškodilo, protože se všichni dokázali zlepšit. Neočekával jsem, že auto bude tak solidní, že se dostanu do Q3, takže kvalifikační výsledek není daleko od naší skutečné rychlosti. Cítím určitý pokrok, takže jsem byl spokojený. 

Na začátku sprintu jsem dokázal udržet rychlost a myslel si, že to bude dobré, ale jak trať osychala a byla přede mnou jen tři kola, cítil jsem, jak pneumatiky odcházejí a auto zpomaluje. Stále jsem před sebou viděl Ferrari a Landa, ve druhém sektoru mi poodjeli, ale na rovinkách jsem se jich držel na dohled. Zaregistroval jsem Péreze mimo trať, nakonec jsem ale stále víc ztrácel, takže mě předjeli Russell a těsně před cílem i Ocon. Po závodě vypadaly pneumatiky hodně opotřebené, ale musíme zjistit, proč nám odešly dřív než ostatním. Bylo by hezké získat bod, ale jsem také rád, že jsem viděl šachovnicovou vlajku, protože netuším, jak dlouho bych s těmito pneumatikami na trati vydržel.

Juki Cunoda, 18. místo
Během kvalifikace na sprint jsem několikrát chyboval a nedokázal zajet čisté kolo. Proto je moje umístění zklamáním, protože jsem měl špatnou startovní pozici, ,ale byla to moje chyba. Bylo logické upřednostnit vůz vpředu, protože Daniel měl mnohem větší šanci vyjet nějaký bod, takže myslím, že strategie byla dobrá. Po celý sprint jsem se cítil divně, přilnavost v zadní části byla špatná, musíme s týmem zjistit, co se přihodilo a doufám, že vše bude v pořádku. Při restartu po SC jsem masivně zablokoval zadní kola, nemohl jsem auto téměř ovládat a málem jsem kolidoval s jiným vozem, což by byl nejhorší scénář. Hlavně jsem se soustředil na to, abych měl vůz pro zítřek v dobré formě. Naštěstí jsem se dokázal vyhnout jakémukoliv incidentu s kýmkoli se soupeřů nebo svodidly. Zítra startuji z mnohem lepší pozice, což je nejdůležitější. Chybí nám body, takže doufám, že zítra skončíme v TOP 10.

Jody Egginton, technický ředitel
Během kvalifikace na sprint jsme se zaměřili na optimalizaci pneumatik pro podmínky na trati - ve správné volbě a ve správný čas, abychom využili měnící se trati. Danielova kola byla čistá, těsně mu unikla Q3, zatímco Jukimu se nedařilo a nepostoupil - byla to škoda, protože ve včerejší kvalifikaci předvedl dobrý výkon.

Na startu sprintu hrálo počasí zásadní roli, ale po zastávkách v boxech se Daniel pohyboval na rozhraní bodovaných příček, ke konci měl problémy s pneumatikami a dojel mimo body. Juki při restartu zablokoval zadní kola a otočil se, takže s ohledem na vývoj podmínek na trati už ztrátu nedohnal. Pole je tu vyrovnané a tento víkend jsme více konkurenceschopní, takže cítíme, že v zítřejším závodě máme jisté šance. Projdeme data a uvidíme, co ještě můžeme udělat pro zlepšení v závodě.

ASTON MARTIN

Lancej Stroll, 11. místo
Nebyl to den, ve který bychom doufali, ale počasí by mělo být zítra stabilnější, takže se budeme hodně snažit a uvidíme, co zvládneme.

Fernando Alonso, nedokončil
Byla to moje chyba. Najel jsem k obrubníku nebo na bílou čáru nebo tak a ztratil kontrolu nad autem. Byl jsem blízko Nicovi, takže jsem ztratil do té zatáčky rytmus. Stejně jsme nebyli na bodech. Myslím, že dnes pro nás bylo nemožné dostat se do první osmičky, takže pokud máme odstoupit, tak lepší dnes než jiný den. Podmínky byly náročné, samozřejmě. My jsme, po celý víkend, hledali přilnavost a hádáním, kde a ve které zatáčce to bude držet. Během každého kola se podmínky zlepšovaly. To je ale náročné pro všechny. Viditelnost byla pochopitelně odlišná než v kvalifikaci, takže to bylo těžké.

Mike Krack, šéf týmu
Fernando bohužel musel se sprintu odstoupit, ale auto není zvlášť poškozeno. Takže jdeme dál. Byl to náročný den, kde se nám některé věci úplně nevydařili. Snad zvládneme přetavit naši startovní pozici zítra v body.

WILLIAMS

Alex Albon, 12. místo
Bylo to opravdu těžké. Celý víkend se potýkáme s tímto počasím a jak se zdá, ne a ne přestat. Trochu jsme se zorientovali v dnešní kvalifikaci - nasadili jsme nové pneumatiky a po projetí devíti zatáček se začaly přehřívat. Bylo dobré pochopit, že v těchto podmínkách budeme slabí, zvláště když se nám pneumatiky tak rychle ohřívají. S nižším nastavením přítlaku auto funguje normálně, ale přicházíme tím o výhodu na rovinkách. Pokud bude zítra suchý závod, můžeme se dobře umístit.

Logan Sargeant, 16. místo (po penalizaci)
Sprinterský závod v těchto podmínkách byl hodně obtížný, zvláště uchovat pneumatiky na vysychající trati v použitelném stavu. Celkově vzato jsem s ohledem na fakt, že jsem do boxů jel jako druhý, jsem z dnešní situace vytěžil maximum. Dařilo se mi zejména v druhém sektoru - jestli zítra nebude pršet, je tu šance se posunout kupředu.

Dave Robson, vedoucí výkonu vozidel
Další den s velmi proměnlivým počasím. Dnes jsme na intermediates a s menším množstvím paliva byli lepší, ale na vysychající trati nám to dlouho nevydrželo. Kdo ví, jak by to dopadlo, kdybychom v druhé části kvalifikace mohli zajet měřené kolo, ale kvůli červené vlajce to nešlo - alespoň jsme si vyzkoušeli vozy na slicks. Sprint byl kvůli vysychající trati hodně náročný, způsobilo to rychlé opotřebení přechodné. Na přezutí už nebylo dost času, proto se piloti s museli až do cíle vypořádat s tím, co bylo k dispozici. Byl to těžký den, ale odnášíme si z něj poučení pro zítřek.

ALFA ROMEO

Valtteri Bottas, 13. místo
Dnes to bylo celkem složité, ale podmínky se nijak nelišily od toho, co prožíváme o tomto víkendu. Počasí se během dne neuvěřitelně rychle měnilo a bylo navíc nepředvídatelné. Aspoň jsme navzdory všemu absolvovali dnes dobrý závod, což je vždy povzbuzující, také jsem vybojoval několik míst v poli. Celkově vzato si lze z dnešního dne vzít pozitivum - cítil jsem se dobře, což mi před zítřejším závodem dává důvěru i s ohledem na lepší startovní pozici.

Guanyu Zhou, 15. místo
Po většinu sprintu jsem bojoval s omezenou viditelností, až v posledních čtyřech pěti kolech se trochu zlepšila, kvůli tomu bylo obtížné i předjíždění. Dnešní hlavní cíl vzhledem k situaci na trati byl uchránit vůz jakéhokoli poškození. Během závodu jsem se rozhodl zajet do boxů dříve, protože pneumatiky ve schnoucí stopě rychle degradovaly. Zítra by mělo být převážně zataženo a sucho, toto počasí by mělo našemu vozu víc vyhovovat. Jsem přesvědčen, že za suchých podmínek budeme schopni jít ve startovním poli kupředu.

Alessandro Alunni Bravi, zástupce týmu
I přes nelichotivá startovní místa na roštu jsme dnešní sprint zvládli dobře. Ve Shootoutu jsme nemohli z našeho balíku vytěžit kvůli nevhodným podmínkám patřičný výkon, také k tomu přispělo nešťastné načasování, kdy oba piloti zůstali v zácpě před poslední šikanou. 

Valtteri zajel dobrý závod a polepšil si o čtyři pozice, vytěžil ze správného rozhodnutí k výměně na pneu do přechodných podmínek, navíc ve srovnání s našimi přímými konkurenty prokázal dobrou rychlost. U Zhoua jsme se rozhodli pro alternativní strategii a povolali ho do boxů později, abychom se vyhnuli double-pit-stopu a dopřáli mu volnou trať. I přes problémy s vodní tříští také získal čtyři místa. Z dnešního dne si lze odnést pozitivum v podobě dobrého nastavení v podmínkách schnoucí trati, to nám před zítřejším závodem dává potřebnou důvěru. Bez ohledu na kluzké a proměnlivé podmínky jsme udělali krok vpřed, ale pořád jsme neprojevili naplno náš potenciál. Zítra by pršet nemělo, budeme usilovat, abychom udrželi dobrý výkon a byli připraveni využít každou příležitost, kterou tato trať může nabídnout.

HAAS

Kevin Magnussen, 14. místo
Je dost drsné, když nic nevidíte. Když nás zavolali na letmý start, byl jsem docela překvapený, protože viditelnost byla stále špatná. Při sjíždění k zatáčce 5 a v nájezdu do dalších samozřejmě trochu líp vidíte, protože jedeme pomaleji, ale na rovinkách jsem neviděl téměř nic. Ke konci už byla trať vhodná pro hladké pneu, jenže do konce už nebylo dost kol, aby se zastávka vyplatila, takže jsem i přes zvažovanou eventualitu do boxů nejel. Uvidíme, co půjde udělat zítra. 

Nico Hülkenberg, 17. místo
Bylo to těžké, nacházel jsem se ve skupině vozů, které zajely do boxů po prvním kole, čímž jsem získal dost míst, ale chyběla mi rychlost, abych se posunul ještě dál, navíc se auto obtížně ovládalo. Navíc jsem v zatáčce 15 vyjel do štěrku a poškodil podlahu, čímž jsem přišel o další výkon, takže obtížný víkend pokračuje.

Günther Steiner, šéf týmu
V předchozím Shootoutu jsme doplatili na teplotu pneumatik - byla příliš vysoká a gumy rychle odcházely, na konci kvalifikace jsme zkusili něco jiného, ale nevyšlo to. Byla to ale jediná možnost se posunout dopředu - riskovali jsme, samozřejmě to nevyšlo, takže jsme začínali na špatných pozicích. Z hlediska startovních pozic a okolností jsme asi vytěžili ve sprintu maximum. Nebyl to žádný fantastický den, ale podařilo se nám zachránit, co se dalo.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy