Kvalifikace přitom ještě nebyla tak špatná, Charles Leclerc a Carlos Sainz šli do Velké ceny Británie na středně-tvrdých pneumatikách ze 4. a 5. místa s vidinou toho, že si polepší na úkor McLarenu, který se nečekaně objevil ještě před nimi hned za Maxem Verstappenem.
Monacký pilot měl v plánu jednozastávkovou strategii a jako jeden z prvních zamířil do boxů pro tvrdou směs. Jenže v 32. kole se na trati objevil safety-car a Ferrari se rozhodlo povolat jej k další výměně pneumatik, tentokrát mu nasadili středně-tvrdé.
Do cíle by přitom dojel v pohodě, degradace byla v neděli nečekaně nízká, k čemuž přispěly také o 15 °C chladnější dráha. Šlo to vidět i na Georgeovi Russellovi, jenž odstartoval na použitých měkkých pneumatikách a v pohodě to s plnou nádrží dotáhl až do 28. kola z celkových 52.
Piloti Ferrari však během závodu ztratili 5 pozic, což bylo velkým zklamáním. "Měli jsme po kvalifikaci pocit, že budeme moci odvést mnohem lepší práci než tohle. S 9. a 10. místem nemůžeme být spokojeni, teď ale musíme podrobně prozkoumat celý víkend, nejen závod," komentuje šéf týmu Frederic Vasseur.
"Myslím, že jsme v pátek neodjeli dlouhý stint. Pustili jsme se do měkkých pneumatik, ale Charles zůstal stát v garáži. Měli jsme trochu strach z degradace [pneumatik]," vysvětluje 55letý Francouz, který má zkušenosti z vedoucích funkci u Renaultu i Sauberu / Alfy Romeo.
"Měli jsme trochu smůlu se safety-carem, ale to není v naších rukou, o tom nemusíme přemýšlet - musíme přemýšlet o tom, co můžeme udělat. Bojovali jsme s Russellem a mysleli jsme si, že ho při souboji s ním budeme mít navrch, ale teď po závodě to je snadné říct, že jsme měli prodloužit stint a na pneumatiky více tlačit," pokračuje šéf Scuderie.
"Nicméně si myslím, že jsme nejvíc neztratili v této fázi závodu, ale tehdy, když jsme Charlesovi nasadili tvrdé pneumatiky, nějakých 10 či 12 kol před výjezdem safety-caru. Degradace přitom byla nulová, takže jsme na to mohli tlačit mnohem více," lituje promarněné šance na větší bodový příděl.
Navíc přiznal další potíž, se kterou se u Ferrari potýkali: "Šlo o nesprávné pochopení dat z pátku," přiznává Vasseur. Leclerc tehdy přišel o 2. trénink kvůli problému s elektroinstalací, kvůli nedostatku dat se pak inženýři nerozhodovali správně.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Body | Čas / odstup | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 1 | Max VERSTAPPEN | nld | Oracle Red Bull Racing | 26 | 1:25.16,938 | |
2. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 18 | + 3,798 | |
3. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 15 | + 6,783 | |
4. | 81 | Oscar PIASTRI | aus | McLaren F1 Team | 12 | + 7,776 | |
5. | 63 | George RUSSELL | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 10 | + 11,206 | |
6. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Oracle Red Bull Racing | 8 | + 12,882 | |
7. | 14 | Fernando ALONSO | esp | Aston Martin Aramco Cognizant | 6 | + 17,193 | |
8. | 23 | Alexander ALBON | tha | Williams Racing | 4 | + 17,878 | |
9. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 2 | + 18,689 | |
10. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Ferrari | 1 | + 19,448 | |
11. | 2 | Logan SARGEANT | usa | Williams Racing | + 23,632 | ||
12. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Alfa Romeo F1 Team Stake | + 25,830 | ||
13. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | MoneyGram Haas F1 Team | + 26,663 | ||
14. | 18 | Lance STROLL | can | Aston Martin Aramco Cognizant | + 27,483 | ||
15. | 24 | Guanyu ZHOU | chn | Alfa Romeo F1 Team Stake | + 29,820 | ||
16. | 22 | Juki CUNODA | jpn | Scuderia AlphaTauri | + 31,225 | ||
17. | 21 | Nyck DE VRIES | nld | Scuderia AlphaTauri | + 33,128 | ||
18. | 10 | Pierre GASLY | fra | BWT Alpine F1 Team | kolize | ||
19. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | MoneyGram Haas F1 Team | motor | ||
20. | 31 | Esteban OCON | fra | BWT Alpine F1 Team | defekt | ||
Nejrychlejší kolo: | |||||||
1 | Max VERSTAPPEN |
Red Bull RB19 Red Bull RBPTH001 |
1:30,348 | ||||
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ