PROHLÁŠENÍ po závodě: Leclerc burcuje tým

Charles Leclerc v závodě ve Španělsku | foto: Scuderia Ferrari

Prohlášení jezdců a představitelů týmů po GP Rakouska.

Red Bull

Max Verstappen, 1. místo
Takřka bezchybný závod. Děkuji týmu i všem fanouškům. Auto bylo skvělé. V závěru jsme nutně nemuseli do boxů, ale chtěl jsem nejrychlejší kolo, takže jsme přezuli. Máme maximální počet bodů, za to jsem rád.

Sergio Pérez, 3. místo
Po špatné páteční kvalifikaci to dnes byl výborný závod. Ačkoliv jsem do víkendu nevstupoval kvůli zdravotním problémům v ideální kondici, nakonec to bylo dobré. Bitvu s Carlosem o třetí místo jsem si užil.

Christian Horner, šéf týmu
Tohle byl skvělý víkend pro celý tým. Max je prostě výjimečný. Zvolili jsme jinou strategii než ostatní, takže musel předjíždět na trati, ale jeho výkon byl parádní. Rozhodli jsme se zkusit nejrychlejší kolo navzdory dodatečné zastávce a riziku s ní spojenému, ale mechanici byli taky skvělí. A navíc Dietrich vždycky říkával: Žádné riziko, žádná legrace. Checo byl taky velmi silný, startoval patnáctý a dojel třetí. Navíc předvedl úžasný souboj s Carlosem.  

Ferrari

Charles Leclerc, 2. místo
Mám radost, že jsem zase na pódiu. Udělali jsme pokrok. Ale nejsem si jistý, že je dostatečný. Práce s pneumatikami pořád není ideální. Hlavně v téhle oblasti na Red Bull ztrácíme, musíme pracovat dál. Dnešek je pro tým dobrým povzbuzením.

Carlos Sainz, 4. místo
Jsem frustrovaný... Cítím, že v posledních závodech jsem udělal krok vpřed, ale nedaří se mi maximalizovat rychlost. Dneska jsme mohli být druzí nebo třetí. První stint byl výborný, jenž pak přišel VSC a já doplatil na pozici za Charlesem. Při zastávce jsem ztratil šest nebo sedm vteřin. Pak jsem neměl co ztratit, riskoval jsem, a proto přišla penalizace za limity tratě. Rychlost jako takovou jsme měli solidní.

Frederuc Vasseur, šéf týmu
Dnešní silný týmový výsledek a včerejší Carlosovo podium ukazují pokrok. Jdeme správným směrem, musíme v tom pokračovat. Měli jsme silné tempo v Kanadě i v Rakousku na úplně jiném okruhu. Oba piloti zajeli velmi dobře. Teď jedeme do Velké Británie, kde to zase bude úplně jiná trať, přičemž musíme udělat další pokrok, Boj s Mercedesem a Astonem bude vyrovnaný až do konce sezony. 

McLaren

Lando Norris, 5. místo

Velmi dobrý den! Byl jsem trochu překvapen, že jsme měli závodní tempo, jaké jsme měli, a bylo skvělé bojovat s Ferrari a Red Bully. Důležitější je, že jsme porazili Astony i Mercedesy, což byl náš dnešní hlavní cíl. Celkově dobrý den se skvělými body. Je to jedna z těch tratí, na kterých je snadné být potrestán. Udrželi jsme to na trati a ve skutečnosti jsme neudělali žádné velké chyby, občas jsme závodili dobře. Tým opět odvedl skvělou práci. Děkuji všem zpět v továrně za uvedení upgradu, protože to nás dnes rozhodně dostalo na body.

Oscar Piastri, 17. místo

Dlouhé odpoledne. Uprostřed jsem zaznamenal nějaké poškození předního křídla, když jsem se přimotal k incidentu tří aut a neměl kam jet, což bylo nešťastné a naše tempo nebylo skvělé. Každopádně se těším na další závod. Pro tým je to domácí závod a já mám na autě nějaké nové díly, na které se moc těším. Uvidíme, co se nám podaří příští víkend.

Andrea Stella, šéf týmu

Tady ve Spielbergu to byl pozitivní výsledek. Nejen cenné body z 5. místa Landa, ale také vidět MCL60 bojovat vepředu. To je dobré pro tým i pro naše fanoušky. Víme, že tato trať je tak trochu 'Lando-speciál' a dnes byl opět vynikající, ale určitě část tohoto výsledku souvisí s vylepšeným aerodynamickým paketem namontovaným na jeho voze. Bylo to obrovské množství práce v továrně získat tento upgrade zde a dobré úsilí na trati dostat z toho výkon. Rád bych využil této příležitosti a poděkoval lidem, kteří to umožnili, a doufám, že si výsledek užijí, protože si to určitě zaslouží. Na straně Oscara po některých nešťastných okolnostech vypadl z bojů, ale všichni oceňujeme ducha, s nímž se zaryl a tvrdě tlačil v závodě na konci pole. Je to charakteristické pro Oscara - a celý tým - a vezmeme si to do našeho domácího závodu v Silverstone. Na to se nyní soustředíme a doufáme v pozitivní výsledek.

Aston Martin

Fernando Alonso, 6. místo

Myslím, že to bylo víceméně maximum, kterého jsme dnes mohli dosáhnout. Byli jsme velmi blízko Landovi [Norrisovi] co do tempa a také Mercedesu. Zkusili jsme něco jiného tím, že jsme začali na tvrdých, ale pozdější VSC znamenal, že naše výhoda delšího trvání v prvním části už nebyla možná. Minulý rok tento okruh našemu autu nevyhovoval, takže možná máme něco, na co bychom se měli podívat. Celkově jsme během víkendu ve sprintu získali řadu bodů a dostali jsme se blíž druhému místu v poháru konstruktérů. Je to dlouhá sezóna a příští týden nás čeká domácí závod v Silverstone. Je to neuvěřitelná trať, na které do toho dáme všechno.

Lance Stroll, 10. místo

Dnes to byl těžký den, ale i tak jsme z víkendu odjeli s nějakými slušnými body pro tým. Dnes odpoledne jsme trochu špatně načasovali naši zastávku pod VSC a ztratili jsme několik míst v boxech a toto rozhodnutí diktovalo strategii pro zbytek našeho závodu. Při zpětném pohledu jsme pravděpodobně měli zajet do boxů během prvního kola VSC spíše než během druhého, což je něco, co budeme muset přezkoumat a poučit se z toho. Měl jsem pár dobrých bitev na trati, když jsem se probojovával zpátky polem. Předjet [Jukiho] Cunodu ve třetí zatáčce bylo obzvlášť zábavné. Naše zaměření se nyní přesouvá na Silverstone. Je to jedna z nejlepších tratí v kalendáři, takže se těším, až se tam za pár dní dostanu.

Mike Krack, šéf týmu

Dnes to nebyl náš nejlepší výkon, ale i tak jsme dokázali uhrát důležité body. Boj o stupně vítězů byl mimo dosah, ale s oběma jezdci byla příležitost skončit výše. Na začátku jsme ztratili určitou pozici na trati, když jsme se rozhodli zajet do boxů a naskládat oba vozy právě v době, kdy VSC končilo. Poté se Lance snažil, aby se dostal na body, a když na tom záleželo, udělal několik důležitých předjížděcích pohybů. S Fernandem jsme dnes závodili s Mercedesem a naše tempo v kombinaci s několika rychlými zastávkami v boxech nám umožnilo dostat se v této bitvě dopředu. Naše pozornost se nyní obrací k našemu domácímu závodu v Silverstone příští týden, kde se těšíme na silný výkon před vášnivými britskými fanoušky.

Mercedes

Lewis Hamilton, 7. místo
Není to výsledek, v jaký jsme doufali. Měli jsme fakt špatný zadek auta, takže jsme zkusili ubrat přítlak na předním křídle a vybalancovat vůz, ale nevyšlo to. A limity tratě? Musí s tím něco udělat. Norris a Pérez překračovali limity takřka nonstop a trest nedostali. V tom případě by nám to měli povolit všem. 

George Russell 8. místo
Bylo to o dost horší, než jsme čekali. Snad tomu přijdeme na kloub. Máme stejné auto, jaké jsme měli před dvěma závody, kde se nám dařilo. Liší se pneumatiky, což pro nás asi bude kámen úrazu. Překvapil nás Lando a McLaren. 

Toto Wolff, šéf týmu
V posledních závodech nám to šlo, ale dnešek byl pro tým náročný. Oba piloti s autem bojovali, už od pátku jsme věděli, že nám chybí pár desetin na kolo a auto jsme nedokázali zrychlit. Jakmile vám kloužou pneumatiky, ať už na brzdách nebo v zatáčkách, zkrátka nemáte přilnavost. Musíme to analyzovat a v Silverstone být silnější. 

Alpine

Pierre Gasly, 9. místo

Myslím, že jsme dnes vytěžili maximum, co jsme mohli. I když je uspokojující být zpět na bodech, není to místo, kde bychom chtěli být, protože naším cílem je být mnohem výše než na devátém místě. Ve srovnání s našimi nejbližšími soupeři nám chybí nějaké tempo a to se dnes ukázalo. Hodně jsem tlačil a nakonec jsme dostali pětisekundovou penalizaci za překračování traťových limitů. Pravděpodobně to na výsledku nic nemění, jen to, že jsme na konci bojovali s Lancem [Strollem] a ne s Georgem [Russellem] vepředu. Rozhodně se těším do Silverstone a myslím, že tam můžeme mít celkově mnohem lepší víkend.

Esteban Ocon, 12. místo

Dnes to pro nás nebyl jednoduchý závod. Samozřejmě je vždy zklamáním, když vám uniknou body. Budeme si muset sednout a pečlivě prozkoumat závod, abychom zjistili, kde se můžeme zlepšit a zajistit, abychom byli konkurenceschopnější v neděli příští týden v Silverstone. V prvním kole jsme měli kontakt s Jukim [Cunodou] a utrpěli jsme nějaké poškození a později jsme dostali penalizaci za nebezpečné vypuštění z boxů, takže to rozhodně nebyl náš den! Odjíždíme z Rakouska s vědomím, že jsme měli slušnou sobotu, ale musíme zapracovat na neděli. 

Otmar Szafnauer, šéf týmu

Nejsme spokojeni s tím, že o víkendu odjíždíme z Rakouska jen s pár body. Tento konečný výsledek ukazuje, co nám chybí, zejména pokud jde o schopnost bojovat s našimi blízkými soupeři v den závodu, kteří jsou právě teď o několik desetin sekundy před námi. Příští týden je Silverstone, kde budeme mít modernizaci vozu a těšíme se, že v nadcházejících závodech přidáme další výkon. Tento víkend byl bohužel poznamenán tragickou smrtí Dilana van 't Hoffa v Regionálním evropském šampionátu Formule Alpine ve Spa-Francorchamps. Dilano bude vždy v našich myšlenkách a slouží jako připomínka nebezpečí, kterým čelíme ve sportu, který milujeme. O našem společném cíli dále zvýšit bezpečnost v závodech je třeba vést mnoho diskusí. Právě teď jsme však pevně s rodinou a přáteli Dilana a také s týmem MP Motorsport.

Alex Albon, 11. místo

Nejsem z dnešního závodu zklamaný, je normální, že body si většinou rozdělí čtyři nejlepší týmy, takže kromě osmi míst jsou k mání jen další dvě bodovaná. Lando odjel skvělý závod, Pierre také, takže body mají oni, my jsme jen nejlepší mimo ně. Byl to pro nás povedený víkend, nejhorší umístění je 13. místo, většinu času jsem jezdil na sedmé pozici. Když o tom takhle přemýšlím, cítím jisté zklamání, ale také to ukazuje, že činíme kroky směrem kupředu. Trať nám samozřejmě vyhovovala a očekávali jsme lepší výsledek, takže je tu určitá frustrace, ale závod to byl dobrý a naše účast v něm také. Odvedli jsme s Loganem dobrou práci, také on jel skvěle, a těší nás naše zlepšení.

Logan Sargeant, 13. místo

Poslední závody byly obtížné, takže je skvělé registrovat dosažený pokrok. Když se mi nepovede kvalifikace, čeká mě v neděli hodně práce, ale mít ji za sebou je úspěšným krokem vpřed. Dnešní závod prokázal, čeho jsme schopni a jak se lepšíme. Řadu evropských tratí dobře znám, takže doufám, že nastává úspěšná série. Příští víkend nás čeká můj oblíbený okruh se spoustou rychlých zatáček, takže už se soustředím na další výzvu. Ještě jednou děkuji týmu za tvrdou práci při vylepšování mého vozu a těším se na další závod.

Dave Robson, vedoucí výkonu vozidel

Oba jezdci dnes prokázali nadějné tempo a umístili se na dobrých pozicích, ale rychlost nebyla dostatečná na postup do TOP 10. Ostatní dnes byli rychlejší, ale nám opravdu nechybělo mnoho. Pozitivem je, že vůz je dobře ovladatelný, práce s pneumatikami uspokojivá a zejména Logan zajel výborně. Příští víkend se na Silverstone budeme snažit opět přidat na rychlosti a sáhnout po bodech. I když o tomto víkendu proběhl sprint za složitých povětrnostních podmínek, hodně jsme z vozu vytěžili a našli pozitiva, která můžeme v GP Velké Británie využít.

Alfa Romeo

Guanyu Zhou, 14. místo

Bohužel jsme tento víkend nebyli tak konkurenceschopní, jak bychom si přáli, první desítka byla zcela mimo náš dosah. Slušně jsem odstartoval a zdálo se, že bych se mohl posunout dopředu, ale když jsem musel do boxů k opravě trhliny v zadním brzdovém kanálu, nastal VSC a to mi vůbec nepomohlo. Naše rychlost neodpovídala celkově tomu, co jsme předváděli v posledních závodech. Určitě je před námi práce, vyhlížíme závod v Silverstone, kam přivezeme další vylepšení. Doufejme, že nám umožní udělat další krok vpřed a znovu si vylepšit pořadí v Poháru konstruktérů.

Valtteri Bottas, 16. místo

V první zatáčce jsem si bohužel poškodil přední křídlo a v prvním stintu jsem z tohoto důvodu ztrácel půdu pod nohama. Ohrozilo to i zbytek mého závodu, protože v tak těsně seřazeném poli nebyl prostor nějak tento nedostatek napravit. Celkově nám však o tomto víkendu chyběla rychlost, okruh nám určitě nevyhovoval tak jako poslední závody. Nicméně příští týden bychom měli do Silverstone přivézt nové díly a ty by měly zlepšit náš výkon. Byli jsme toho svědky u našich konkurentů, jak upgrady zvyšují rychlost, takže doufáme, že to bude i náš případ, abychom se mohli vrátit do boje o první desítku.

Alessandro Alunni Bravi, zástupce týmu

Dnešní závod skončil přesně v souladu s předchozími výsledky tohoto víkendu; ve srovnání s předchozími závody jsme udělali krok zpět a samozřejmě to bude v následujících dnech předmětem analýzy. Zároveň se teď soustředíme na další závod v Silverstone, kam přivezeme důležité vylepšení, což nám snad pomůže navýšit výkon. Boj ve středu pole je velmi těsný, toho jsme si vědomi od začátku sezóny, takže každá desetina může hodně změnit. 

Závod o příštím víkendu pro nás bude hodně důležitý, takže nesmíme ztratit koncentraci - musíme pokračovat v práci a přijet tam připraveni, abychom mohli včas reagovat a vrátili se na pozice, které si snad zasloužíme. Chci poděkovat celému týmu, stejně tak i stáji Ferrari, za obětavou práci po celý víkend, i když to bylo hodně obtížné. Všichni jak na trati, tak v Hinwilu tvrdě pracovali a snažili se o maximální výkon. Musíme dál tlačit a neztrácet důvěru, je před námi několik závodů, v nichž hodláme bojovat o každý bod.

AlphaTauri

Nyck de Vries, 15. místo

Myslím, že to dnes byl solidní závod. Přes noc jsme na voze udělali nějaké změny, abychom dosáhli vyššího výkonu, což znamenalo, že jsem vyrážel z boxové uličky. Určitě se pro nás Grand Prix vyvíjela dobře, protože VSC zmenšil odstupy mezi vozy. Pokud jde o závod samotný, myslím, že jsem odvedl dobrou práci a z našeho balíčku vytěžil maximum - jen mi chyběla rychlost, abych bojoval až o postup do první desítky. Penalizaci od stewardů beru, snažil jsem se jet na limitu, naštěstí jsem si vytvořil dostatečný náskok, takže jsem o žádnou pozici nepřišel. Stále je co zlepšovat a určitě ještě nejsem na úrovni, na níž bych chtěl být, ale jako kolektiv chceme být pořád lepší.

Juki Cunoda, 18. místo

Začal jsem hodně agresivně a snažil se získat co nejvíc pozic. Mohlo to dopadnout dobře, ale bohužel jsem si v první zatáčce poškodil vůz a kvůli tomu ve čtvrté zatáčce putoval mimo trať. Nevím, zda došlo k poškození vozu na podlaze, ale pak už mi chyběla rychlost, takže to byla super obtížná jízda. Nedokázal jsem udržet vůz v limitech trati, z čehož se mohu do budoucna poučit, ale celkově to byl náročný závod.

Jonathan Eddolls, hlavní závodní inženýr

Když skončil Nyck v páteční kvalifikaci poslední, rozhodli jsme se jeho vůz vyjmout z parc fermé a provést změny v nastavení, včetně úrovně zadního křídla a zavěšení, což znamenalo start z boxové uličky. Magnussen udělal to samé, takže se s ním utkal po výjezdu z boxů. Juki přišel o velkou část předního křídla hned v první zatáčce a následně ve Schlossgold vyjel z trati, proto musel hned po prvním kole do boxů, takže spadl na samý chvost. V prvním stintu bylo jasné, že degradace pneumatik je značná a dojde k závodu s větším počtem zastávek. Bohužel jsme Nycka povolali k výměně ve 12. kole před zavedením VSC, zatímco ostatní využili této příležitosti a dostali se před něj, což bylo hodně nešťastné. 

Po SC se Juki potýkal s nedotáčivostí - při druhé zastávce jsme se ji pokusili korigovat úpravou spoilerů, ale bude nutné prověřit, zda jeho vůz nebyl nějak poškozen. Tím jsme zvolili pro oba odlišnou strategii, aby se optimalizovala degradace pneumatik. Nebyli jsme dost rychlí, abychom bojovali o body. Traťové limity přišly Jukiho také dost draho - celkem dostal 15 trestných vteřin. Nyck zaznamenal v závodě jistý pokrok a posunul se o pět míst, což je povzbudivé. Nyní už se soustředíme na Silverstone, kde budeme mít další aerodynamickou aktualizaci, mající vyřešit slabiny našeho AT04. Hodláme i nadále tlačit na pilu a zachovat si pozitiva pro nadcházející závody.

Haas

Kevin Magnussen, 19. místo

Měl jsem velmi špatné tempo. Ve vysoké rychlosti jsem vjel do štěrku, když mě de Vries v zatáčce Rauch vytlačil mimo trať a nevím, jestli přitom nedošlo k poškození podlahy. Musíme to ještě zkontrolovat, ale kvůli tomu jsem dnes přišel o jakékoli šance. Budeme co nejúporněji pracovat na tom, abychom se co nejrychleji zlepšili.

Nico Hülkenberg, nedokončil

Netuším přesně, co se stalo, ale po první zastávce nastal nějaký problém a vůz byl zcela bez výkonu, takže jsem nemohl pokračovat. Není to ideální a ztěžuje to věci v budoucnu - máme teď méně poznatků, ale musíme co nejlépe využít toho, co je k dispozici. Kolem nás jsou rychlejší vozy, s nimiž nedokážeme držet krok. Pozitivní jsou dvě velmi dobré kvalifikace a samozřejmě úspěšný sprint, takže alespoň něco.

Günther Steiner, šéf týmu

Naštěstí jsme nějaké body získali včera, když k tomu byla příležitost. Dnes to byl den plný zklamání, další selhání pohonné jednotky na Nicově voze, navíc vozy nejsou na suchu dostatečně rychlé. Máme před sebou spoustu práce a musíme v ní pokračovat. Když je šance, můžeme dosáhnout dobrých výsledků, jak jsme prokázali včera, jen musíme ještě více zabrat.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy