Red Bull
Max Verstappen, 1. místo
Auto je skvělé, výborně se řídí. Jsme tady rychlí od první jízdy. Užívám si to. Děkuji týmu a všem v továrně.
Sergio Pérez, 11. místo
Myslím, že nejvíce času jsem ztratil v páté zatáčce. Jakmile se to pokazilo, pneumatiky se příliš zahřály a nemohl jsem je dostat do správné provozní teploty. V posledním kole jsem tak neměl přilnavost a to je škoda. Podmínky byly náročné a v páté zatáčce jsem to ztratil. Snad se však dokážu posunout. Je to frustrující, ale není to Monako. Tady můžeme závodit a získat hodně bodů. Hodně aut je mimo své očekávané pozice a tak to může být zajímavé.
Christian Horner, šéf týmu
Max je ve formě. V Monaku byl neuvěřitelný a dovezl si to i sem. Počasí, spolehlivost, start, strategie, pneumatiky... Minulý víkend jsme měli pocit, že nám nehrál do karet, respektive nebyl nejlepší pro naše auto, ale teď ano a Max to využil naplno. Checo měl náročnou kvalifikaci. Vyjel mimo a pneumatiky ztratily teplotu. Měl štěstí, že prošel první částí, protože trať se vyvíjela. Bohužel to vyjetí ve druhé části ho rozhodilo. Bohužel, pro něj jeden z těch dnů. Jedenácté místo, bude mít co dělat. Klíčové budou pneumatiky. Hodně jsme se dívali na aerodynamiku a neviděli jsme, že by se auto chovalo špatně. Večer se na to podíváme podrobně, abychom pneumatiky dostali do správného okna. Víme, že Checo nezaostává o moc, ale dnes mu to s autem nevyšlo.
Ferrari
Carlos Sainz, 2. místo
Byla to náročná kvalifikace, trať se během ní hodně vyvíjela. S druhým místem jsem spokojený, obzvlášť tady ve Španělsku, protože tu mám hodně fanoušků. Závod bude dlouhý, ale pokusím se dokončit na pódiu, v domácím závodě vůbec poprvé v kariéře.
Charles Leclerc, 19. místo
Nechápu to. Během celé kvalifikace jsem se trápil v levotočivých zatáčkách, ty byly prakticky neříditelné. Bylo to mnohem horší než ráno, musíme to analyzovat. Myslel jsem si, že je chyba v první sadě pneumatik, ale na té druhé se auto chovalo stejně špatně.
Frederic Vasseur, šéf týmu
Pro Carlose je to skvělý výsledek a taky odměna pro všechny v Maranellu, kteří makali na tom, abychom nové díly přivezli včas. Udělali jsme pokrok. Pro Charlese to byla těžká kvalifikace, hodně si stěžoval na auto v levotočivých zatáčkách. Ukazuje to, jak těsná momentálně kvalifikace mezi týmy je. Zítra chceme s Carlosem získat podium a Charlesem body, i když Barcelona není na předjíždění snadná trať.
McLaren
Lando Norris, 3. místo
Páni! Skoro tomu nemůžu uvěřit, že jsme třetí, je to pro mě velké překvapení. Možná jsme mohli být i druzí, ale Carlos je tady doma, takže mu to přece nezkazím. (směje se) Udržet se na bedně i zítra bude dost složité, čeká nás dlouhý závod, ale uděláme pro to maximum.
Oscar Piastri, 10. místo
Desátí dnes odpoledne, samozřejmě velmi dobrý den pro tým s oběma vozy startujícími v top 10. Byla to opravdu konkurenceschopná kvalifikace, jen je škoda, že jsem to nedal dohromady na konci Q3. Věřil jsem, že skončím výše v pořadí, ale když se nad tím zamyslím, byl to určitě povzbuzující den. Nyní můžeme do zítřejšího závodu nabrat hodně pozitivního impulsu, abychom zamířili k dalšímu dvojitému bodovému umístění.
Andrea Stella, šéf týmu
Toto bylo pozitivní odpoledne pro tým zde na okruhu v Barceloně. Lando se celou kvalifikaci pohyboval na čele pořadí, ale jeho start na třetím místě v zítřejší VC Španělska je příjemným překvapením a nadprůměrným úspěchem. Oscar byl po celou dobu jízdy rychlý a také ve Q3 soutěžil o místo na čele pořadí. Bohužel malá chyba v 10. zatáčce znamenala, že najel na mokré místo a ztratil spoustu času a skončil desáté pozici. Celkově jsme s dneškem spokojeni, ale nesmíme se nechat unést. Zítra budeme závodit, abychom zůstali na bodech, a to je to, na co se dnes večer připravujeme.
Alpine
Esteban Ocon, 7. místo
Byl to pro nás další pozitivní den. Velká pochvala pro Enstone a Viry, protože vůz byl tento víkend opět silný a novinky, které jsme přinesli, fungovaly dobře. V Q3 jsme měli oba vozy, což byl dnešní cíl. Po celou dobu kvalifikace jsme si vedli dobře až do poslední jízdy v Q3, kde jsem ztratil nějaký čas. Sedmé místo na startovním roštu není špatné místo pro začátek, dáme do toho všechno, abychom skončili s nějakými dobrými body. Také musím říci, že je skvělé vidět před závodem tak promíchaný startovní rošt. Je to skvělé pro sport a myslím, že budeme mít vzrušující neděli a samozřejmě budeme usilovat o nějaké dobré body.
Pierre Gasly, 4. místo
Jsem velmi rád, že jsem se dnes kvalifikoval na čtvrtém místě v kvalifikaci, což je můj nejlepší výsledek s Alpine v této sezóně. Jsou tam velmi těsné rozdíly, navíc jsme jen desetinu od první řady. Dnes to bylo velmi dobré, neustále jsme nacházeli zlepšení a pak jsme zajeli velmi dobré kolo v Q3, což bylo opravdu příjemné, musím říct. Je opravdu škoda, že zítra po penalizaci za překážení nebudeme startovat z druhé řady. Myslím, že to bylo velmi nešťastné kvůli provozu, autům tak blízko u sebe a rychlým závěrečným zatáčkám. Musíme to přijmout, jít dál a držet hlavy skloněné na zítřek, kde vím, že můžeme mít stále skvělý závod.
Alan Permane, sportovní ředitel
S výkonem našich vozů dnes můžeme být všichni spokojeni, Pierre se kvalifikoval na čtvrtém místě a Esteban na sedmém místě. Vůz byl silný celý víkend – včera jsme měli v přípravě dobrý den – a věděli jsme, že budeme ve velmi těsném boji v horní části Q3 a uvnitř první pětky. Esteban své kolo v Q3 tak úplně nemaximalizoval a pravděpodobně je o pár míst méně než jeho tempo bylo po celý víkend, zatímco Pierre zajel na konci skvělé kolo a skončil velmi blízko první třem. Bohužel, Pierreova penalizace znamená, že zítra odstartujeme ze šestého a desátého místa, ale víme, že odtud můžeme zajet dobrý závod. Na startovním roštu bude skutečná směsice strategií a my uděláme vše pro to, abychom získali nějaká místa a odvezli si zasloužený dvojnásobek bodů.
Mercedes
Lewis Hamilton, 5. místo
Nejprve musím říci, že jsem dnes v šoku, bylo překvapivé, že jsme byli tak vepředu a vlastně bojovali o přední řadu. Přes noc jsme odvedli dobrou práci s analýzou. Byl jsem tu do jedenácti večer a snažil se přijít na to, kde najdeme rychlost. Když jsem se ráno probudil, měl jsem poslání. Rozhodně jsem nečekal, že budeme bojovat o přední řadu. Auto dnes v tréninku ožilo. Celý balík a moc děkuji všem v továrně, ukazuje to, že děláme pokrok a jsem za to vděčný. Opravdu jsem si dnes řízení užil. Byla to vlastně první řada až do desáté zatáčky, když jsem tam dojel, šlápl jsem na to a auto přetáčelo. Musíme se podívat, co se tam stalo. Ztratil jsem tam dvě desetiny. Nejsem nějak obzvlášť zklamaný, možná kdybych bojoval o šampionát, tak bych byl. Cítím spíš povzbuzení, když vidím, kde je auto a snad se zítra zvládneme posunout vpřed. Po kontaktu s Georgem se auto nechovalo nějak jinak. Akorát mělo tendenci směřovat doprava. Byl to problém s komunikací, v posledním kole to bylo v pořádku.
George Russell, 12. místo
Netušil jsem, že tam Lewis je. Začal jsem kolo a snažil se jet za Sainzem a těžit z toho. Naštěstí se nic špatného nestalo. Nicméně se toho dost pokazilo, abych pravdu řekl. Hned při výjezdu z boxů jsem neměl přilnavost a auto hodně poskakovalo v těch rychlých zatáčkách. Nemohl jsem tedy jet naplno, i když ráno jsme to tak dělali. Byla to opravdu hodně, ale hodně zvláštní kvalifikace. Nejsem překvapen, že jsem vypadl ve druhé části. Auto prostě nemělo žádnou rychlost. Neměl jsem dobrý pocit. Jsem určitě hodně zklamaný. Pár věcí jsme změnili, ale nic, po čem bychom měli čekat nějaký výrazný efekt. Možná jediné, co mohu říci je, že to bylo náročné pro všechny. Ale neměli bychom být v této pozici, je to škoda.
Toto Wolff, šéf týmu
Myslím, že máme ve voze větší potenciál, než co jsme dnes ukázali. Měli jsme dobré auto, v Q1 především s Lewisem, oba jezdci byli ve třetím tréninku spokojeni. Myslím, že jsme měli vše, abychom bojovali o první dvě řady. Měli jsme být hned za Verstappenem a proto jsme tak moc zklamaní. Samozřejmě, nepomůže, když se dvě auta nepochopí. Byla to špatná komunikace a měli jsme to v garáži zvládnout. Byl to intenzivní moment na konci Q2, ale nemáme koho obviňovat. Uvidíme, co se zítra stane. Myslím, že rychlost máme solidní, závodní simulace v pátek vypadala dobře a tak uvidíme, co zvládneme. Také se hodně učíme o dobrém základu auta a tento víkend nám toho ohledně novinek dost ukáže.
Aston Martin
Fernando Alonso, 9. místo
Udělal jsem chybu ve svém out lapu v Q1 a na výjezdu z poslední zatáčky jsem vyjel z trati, což poškodilo podlahu. To nás dnes stálo nějaký rozhodující čas na kolo. Je to škoda, protože si myslím, že jsme měli tempo na to, abychom mohli bojovat vpředu. Uvidíme, co můžeme zítra udělat, protože jsem měl pocit, že auto bylo stále konkurenceschopné i s poškozením. Jsem optimista, takže pokud to dáme dohromady, můžeme zítra získat nějaké body. Fanoušci byli úžasní, takže se jim v závodě pokusíme něco předvést.
Lance Stroll, 6. místo
Dnes jsme měli solidní kvalifikaci a našli jsme dobrý rytmus na trati. Vůz se cítil dobře – velké zlepšení oproti včerejšku – takže jsem spokojený se změnami v nastavení, které jsme přes noc provedli. Pole však bylo neuvěřitelně těsné a je tu několik vozů, které jsou mimo pozici na startovním roštu, což bude znamenat zajímavý závod. Myslím, že zítra je velká příležitost, takže dnes večer propracujeme data a strategické plány, abychom se ujistili, že jsme připraveni ji co nejlépe využít.
Mike Krack, šéf týmu
Byla to docela náročná kvalifikace s mírně vlhkou tratí, která ztěžovala Q1 všem týmům. Fernando uklouzl na vodě v poslední zatáčce během svého out lapu, vyjel do štěrkové zóny a poškodil podlahu. S velkou ztrátou přítlaku bylo pozoruhodným úspěchem vidět jeho postup do Q3. Lance měl čistou jízdu, držel hlavu skloněnou a dobře se zotavil ze včerejšího náročného dne. Cítil, že tam bylo ještě trochu výkonu navíc, ale neměli bychom být zklamáni, když jsme oba vozy dostali do Q3 – což se několika našim přímým konkurentům nepodařilo. Víme, že máme rychlé auto v závodním režimu, takže se budeme snažit postoupit a nasbírat nějaké body.
Haas
Nico Hülkenberg, 8. místo
Je to zatím naše nejlepší kvalifikace v sezóně, čistě a dobře provedená jak týmem, tak mnou. Pro zítřejší start je pozitivní, že mám slušnou pozici. V Barceloně je obzvlášť hodně důležitá, takže se už připravuji na tvrdý boj. Nebude to snadný závod, půjde o degradaci pneumatik, takže musíme hrát s našimi kartami a vytvořit dobrou strategii. Auto funguje a cítím, že ve středu pole jsme rozhodně konkurenceschopní.
Kevin Magnussen, 17. místo
Je to zklamání, zvláště když druhé auto naznačilo, co je možné - mně se to nepovedlo. Vzhledem k tomu, jak je pole těsné, je velkou ztrátou, když netrefíte na trati ideální okno. Nico si nechal nastavit vyšší přítlak a zdá se, že to fungovalo dobře, takže tým pracoval výborně a jsem rád, že naše auto má takový výkon. Bohužel, já startuji sedmnáctý, ale zkusím s tím něco udělat a doufám, že mi k tomu pomůže nastavení našeho vozu.
Günther Steiner, šéf týmu
V dnešní kvalifikaci jsme byli docela dost rychlí, čímž se potvrdily včerejší výkony. Kevin se bohužel do Q2 nedostal, Nico odvedl velmi dobrou práci a opět proklouzl do Q3, kde bychom chtěli pravidelně figurovat. Teď už se chystáme na zítřejší závod.
Alfa Romeo
Guanyu Zhou, 13. místo
V Q2 jsem zajel čisté kolo, pravděpodobně nejlepší, jakého jsem byl schopen, a Q3 mi unikla o pár desetin. Dal jsem do toho všechno, ale po červené vlajce v Q1 už mi nezůstala žádná nová sada měkkých pneu. Když jde o tak malé rozdíly, tak taková maličkost stačí, abych nepostoupil. Dnešní zkušenost s vozem je mnohem lepší a doufám, že tento pocit mi vydrží i zítra, abych cítil pevnou půdu pod nohama. Očekávám, že budeme mít mnohem blíž k některým vozům před námi, které dnes měly k dispozici měkkou směs. Oproti předchozímu víkendu se cítím mnohem lépe, ale pořád je třeba vytrvat v tlaku a zlepšovat se, abychom na startovním roštu byli ještě výš. Zítra je třeba odvést dobrou práci a využít jakékoli šance, která bude k dispozici.
Valtteri Bottas, 16. místo
Z dneška si mohu vzít jediné pozitivum: zlepšení z minulého týdne fungují, jak se zdá, během tréninku jsem rozdíl pocítil. Bohužel kvalifikace není reprezentativním odrazem toho, jak si s vozem skutečně stojíme. Dnes to bylo složité, nikdy jsem nenašel stejnou přilnavost jako v tréninku, dobrý pocit z počátku víkendu zmizel. Hodně jsem bojoval se smyky, což je škoda, protože jsem se opravdu domníval, že máme slušný potenciál. Nepomohly mi ani měnící se povětrnostní podmínky: před posledním kolem jsem musel v zatáčce 12 čekat více než deset vteřin, abych nechal projet vozy v rychlém kole - a kvůli tomu mi pneumatiky hodně vychladly. Kvalifikace je za námi a doufám, že zítra budu mít lepší tempo. Jsem si jist, že můžeme zabojovat a při zachování pokroku se dostat i do první desítky.
Alessandro Alunni Bravi, zástupce týmu
Ve třech trénincích jsme předvedli solidní výkon, takže je férové podotknout, že kvalifikační výsledky neodrážejí naše předpoklady. Není snadné se v tom vyznat, ale musíme pochopit, kde jsou důvody. Jsme zklamaní, protože cítíme, že dnes jsme z balíčku nevytěžili maximum. Určitě jsme mohli zajet lépe, minimálně v kvalifikaci navázat na třetí trénink, ale teď už se soustředíme na zítřek. Musíme předvést perfektní závod, abychom vytěžili co nejvíc. V minulosti jsme už viděli, že v závodě jsme schopni získat pozice, to je doba, která se počítá a okamžik, kdy můžeme získat.
AlphaTauri
Nyck de Vries, 14. místo
Víkend je pozitivní, ale z výsledku kvalifikace jsem zklamaný. Na výjezdu ze zatáčky 11 jsem se dvakrát otočil, takže jsem přišel o dvě sady měkké směsi a pro Q2 už mi žádné nové nezůstaly. Byla tam louže, kterou jsem neviděl, ale citelně zaregistroval, nakonec jsem se musel nějak sebrat. Je to škoda, měl jsem dobrou rychlost, takže doufám, že ji přenesu do závodu. Bude dost dlouhý, hodně se soustředíme na opotřebení pneumatik, může i zapršet, což nabízí ještě více příležitosti, takže uvidíme.
Juki Cunoda, 15. místo
Tým odvedl dobrou práci a moje koho mohlo být dobré, ale chyboval jsem, vyjel z trati a čas mi byl smazán. Jsem sám ze sebe dost zklamaný. Věděl jsem, že musím zapnout naplno, abych se dostal do Q3, takže nelituji, ale zároveň jsem byl hodně blízko. Podmínky nebyly jednoduché, mokro, sucho, tím bylo vše zajímavější. Od zítřku toho moc nečekám, ale stát se může cokoliv a jsem připraven na jakýkoli scénář, abych maximalizoval naši šanci získat body.
Guillaume Dezoteux, vedoucí oddělení výkonu vozidel
Po pozitivním pátku, během něhož jsme dokončili úpravy na obou vozech, bylo hlavním cílem vytěžit z měkkých pneumatik hned v prvním kole co největší výkon. U Jukiho jsme podnikli opatření, abychom zvýšili stabilitu jeho vozu. Během jízdy na suché trati v třetím tréninku změny fungovaly celkem dobře. Pak se rozpršelo, tak jsme si mohli vyzkoušet také intermediates.
Kvalifikace byla intenzivní. Na začátku byla trať skoro suchá, ale v posledním sektoru to pořád klouzalo. Pak začalo lehké mrholení a klesající přilnanovst zaskočila dost pilotů, včetně Jukiho i Nycka, kteří probrzdili pneumatiky a neabsolvovali kolo před červenou vlajkou kvůli Bottasovi. V té chvíli přestalo pršet a bylo zřejmé, že trať je stále rychlejší. Oba piloti zabojovali a prošli do Q2. Tam už to bylo těžké, neměli jsme nové pneumatiky a tak na této náročné trati výkon logicky klesal. Jukiho poslední kolo v Q2 bylo nadějné, ale kvůli porušení limitů trati v zatáčce 5 byl jeho čas anulován. Bylo to pro něj značné zklamání, ale po dopoledni, kdy bojoval s vyvážením vozu, může mít aspoň dobrý pocit.
V závodě čekáme zásadní roli v opotřebení pneumatik, takže večer si probereme všechny možnosti, abychom se vrátili do boje o body a doufám, že si odsud nějaké odvezeme.
Williams
Alex Albon, 18. místo
Podmínky v kvalifikaci mi vyhovovaly, dokonce bych řekl, že se mi líbily, normálně se mi v nich daří. Ale v prvním kole jsem se neudržel na trati a poškození ovlivnilo mé další působení. Je to škoda, ale naznačili jsme jistou rychlost. Mám pocit, že prozatím víkend využíváme jako testovací, něco nám pořád chybí. Musíme se víc soustředit na nedělní nastavení, což by nás mohlo dostat na lepší pozici.
Logan Sargeant, 20. místo
Především jsem týmu vděčný, že mi po incidentu v třetím tréninku dokázal připravit vůz pro kvalifikaci. První kolo nebylo až tak špatné. Každý se potom chtěl dostat dopředu, moje kolo bylo ovlivněno pneumatikami, které pro závěrečný atak nebyly nejvhodnější, což je zklamání. Ale po včerejšku jsem se opět dokázal postavit na nohy. Zítřek bude hodně složitý, ale uvidíme, co se dá dělat.
Dave Robson, vedoucí výkonu vozidel
Přes noc jsme na obou vozech udělali několik důležitých změn, což se pozitivně odrazilo v nastavení. Navíc se nám podařilo na začátku třetího tréninku zajet pár "zkušebních" kol, čímž jsme si potvrdili nastavení. Logan se ocitl v kačírku v zatáčce 14 právě ve chvíli, kdy začaly padat první kapky. Měl dost poškozený vůz a tým musel opravdu zabrat, aby ho pro kvalifikaci připravil. Alex si vyzkoušel středně tvrdou směs a s vozem byl spokojený.
Podmínky na začátku kvalifikace byly komplikované, ale pro nás se tím nabízela příležitost - pokud by Alex zajel čisté kolo, měl by šanci na Q2. Vedl si nadějně, ale potíže v zatáčce 5 vyústily v poškození podlahy a zbytek jeho kvalifikace tak ovlivnily aerodynamické problémy. Logan po opravě neměl v Q1 tolik času. Jeho poslední kolo bylo obtížné, měl problémy s provozem při přípravě pneumatik pro svůj pokus a kvůli tomu ono rychlé kolo nevyšlo podle jeho přání. Zítra odpoledne může zase pršet, čehož bychom určitě rádi využili.