Na nejpomalejší okruh kalendáře přivezlo Pirelli ty nejměkčí směsi ze své nabídky (C3 - C5), aby vozy měly co nejlepší přilnavost. Opotřebení zde nebývá problém, během velké ceny si většina pilotů obvykle s přehledem vystačí s jedinou zastávkou. Teplota vzduchu ve 13:30 dosahovala 26 °C, asfalt byl sluncem rozehřátý na 47 °C.
Na trať jako první vyrazil druhý muž šampionátu Pérez, hned jej následovalo dalších 19 monopostů. Největší pozornost budí Mercedes s novým aerodynamickým balíkem: zahodil své ultra-úzké bočnice a nasadil klasickou verzi inspirovanou tvary Red Bullu. Kvůli rozsahu přestavby se zcela novým předním zavěšením někteří inovovaný vůz označují jako W14-B.
"Nepůjde o žádný zázračný díl - z mé zkušenosti takové v našem sportu neexistují. Doufám, že našim pilotům poskytnou stabilnější a předvídatelnější platformu. Pak na tom budeme moci v dalších týdnech a měsících stavět," popisuje šéf týmu Toto Wolff.
Piloti se ihned vrhli do měřených kol, domácí Leclerc se po 5 min dostal na 1:15,931 min, zatímco Pérez si stěžoval na potíže se spojkou a zmizel v boxech, nad ovladatelností svého Red Bullu lamentoval také úřadující šampion Verstappen.
Novinky po delší pauze nasadily i další týmy, byť Monako není nejlepším okruhem pro jejich otestování. McLaren nastoupil v nových barvách určených pouze pro tento závod: černou barvu nahradila bílá. Připomíná tři různá zbarvení, které tento víkend používá v americkém Indy 500 (černý nos jako vzpomínka na vítězství vozu F1 GTR v Le Mans v roce 1995).
Ferrari se po čtvrthodině usadilo na čele s oběma vozy: Leclerc 1:14,562 min a Sainz 1:14,770 min, třetí Verstappen ztrácel necelé čtyři desetiny (1:14,946), za ním se držely oba Aston Martiny. Scuderia však byla na C4 směsích, zatímco ostatní kroužily na tvrdých C3 pneumatikách.
Po 20 min se Stroll dotkl zdi, bez viditelného poškození nicméně pokračoval, Sainzovi se přitom podařilo zrychlit na 1:14,401 min a 1:14,245 - nejrychlejší čas úvodního tréninku minulý rok stanovil Leclerc na 1:14,531 min.
Po přechodu na stejnou směs se před piloty Ferrari protlačil Hamilton (1:14,035). Třetí příčku za Sainzem v polovině tréninku okupoval Verstappen, ten však ani po změně nastavení nebyl se svým vozem moc spokojený. Důvěra v auto přitom v Monte Carlu znamená hodně.
Hülkenberg v 35. minutě dostal v šikaně za tunelem smyk a narazil levou zadní částí vozu do svodidel. Došlo k defektu pneumatiky a zřejmě k poškození poloosy. Nico dojel do boxů po svých, mechanici se ihned vrhli na inspekci. Na okruhu byly kvůli úlomkům vyvěšeny červené vlajky.
Provoz byl po 2 min obnoven, Hamiltona (1:13,907) těsně stínoval Alonso (1:14,035), který dobře ví, že pokud by letos někde mohl porazit Red Bully, pak je Monako jeho nejlepší příležitostí.
V závěru pilot ještě přidali a do čela se dostal Sainz (1:13,690) na středně-tvrdých pneumatikách, Alonso po rekordu v 1. sektoru zaostával o jen o 2 setiny. Postěžoval si přitom na to, že mu Pérez neuhnul ze závodní stupy, zatímco on jej předtím ve svém pomalém kole pustil.
Snažení všech 4 min před koncem ukončil havárií v 1. zatáčce Albon, trénink byl kvůli tomu předčasně ukončen. Nejrychlejší čas zůstal Ferrari, druhou příčku udržel Alonso s Aston Martinem před Hamiltonem s notně vylepšeným Mercedesem. Red Bully zatím zaostávají - schyluje se k jejich porážce?
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Ferrari | 1:13,372 |
2. | 14 | Fernando ALONSO | esp | Aston Martin Aramco Cognizant | 1:13,710 |
3. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:14,035 |
4. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Oracle Red Bull Racing | 1:14,038 |
5. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:14,093 |
6. | 1 | Max VERSTAPPEN | nld | Oracle Red Bull Racing | 1:14,244 |
7. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:14,467 |
8. | 31 | Esteban OCON | fra | BWT Alpine F1 Team | 1:14,585 |
9. | 18 | Lance STROLL | can | Aston Martin Aramco Cognizant | 1:14,653 |
10. | 23 | Alexander ALBON | tha | Williams Racing | 1:14,666 |
11. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Alfa Romeo F1 Team Stake | 1:14,718 |
12. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | MoneyGram Haas F1 Team | 1:14,725 |
13. | 22 | Juki CUNODA | jpn | Scuderia AlphaTauri | 1:14,820 |
14. | 10 | Pierre GASLY | fra | BWT Alpine F1 Team | 1:14,866 |
15. | 63 | George RUSSELL | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:15,066 |
16. | 21 | Nyck DE VRIES | nld | Scuderia AlphaTauri | 1:15,083 |
17. | 81 | Oscar PIASTRI | aus | McLaren F1 Team | 1:15,192 |
18. | 2 | Logan SARGEANT | usa | Williams Racing | 1:15,557 |
19. | 24 | Guanyu ZHOU | chn | Alfa Romeo F1 Team Stake | 1:15,684 |
20. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | MoneyGram Haas F1 Team | 1:15,785 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ