PROHLÁŠENÍ po sprintu: Nechápu, proč tak riskoval! diví se Verstappen

Sergio Pérez a Max Verstappen během prvních předsezónních testů v Bahrajnu | foto: Red Bull Content Pool

Prohlášení jezdců a představitelů týmů po sprintu v Baku.

RED BULL

Sergio Pérez, 1. místo

Klíčové bylo zjištění, že máme dobré tempo a rytmus v zásadních okamžicích závodu - to rozhodlo. Zpočátku jsem musel hodně zabrat, abych se před Charlese dostal, zejména po restartu, protože v prvním kole jsem viděl, že je dost rychlý a těží z dobré přilnavosti. Byl jsem schopen se přes něj dostat hodně brzy, což bylo důležité. Nakonec si myslím, že že to byl precizně provedený závod a celý tým si vedl skvěle. Jsem na něj opravdu hrdý, protože jsme po čtyřtýdenní přestávce jsme šli rovnýma nohama do nového formátu. Odvedli jsme ohromnou práci, ale záleží na zítřku - na to se nyní musíme zaměřit. Jsem si jist, že i zítra budu bojovat o vítězství, ale uvidíme, jsme v Baku, kde se může stát cokoli! 

Max Verstappen, 3. místo
Ohledně incidentu s Georgem Russelem... Není to úplně jasné a prostě nechápu, proč někdo musí v prvním kole tak riskovat. Najet do mé bočnice, udělat v ní díru... Všichni jsme měli studené pneumatiky a člověk lehko probrzdí. Nikdo z nás neměl přilnavost. Jeho krásné vysvětlení "A, kámo, víš, zablokovala se mi kola, podívej se na záznam z auta." Nedává to smysl. V bočnici je díra a nevypadá to dobře, ale co naděláme. Budeme se soustředit na zítřejší závod.

Christian Horner, šéf týmu

Bylo to dnes dost těžké. U Maxe bohužel došlo k nějakému kontaktu a ten měl za následek poměrně značné poškození bočního podvěsu, což ho stálo nějaký výkon. Ale zítřek je dnem, o nějž se jedná. Max startuje z první řady a má velmi dobrou šanci. Je konkureceschopný pilot a zítra určitě bude dost silný. Checo dnes zvládl mnohem lepší závod, bez chyby. V prvním kole po restartu se zachoval rozumně, chtěl jít rychle do vedení, aby se mohl soustředit na chování pneumatik. Ve druhém kole zvládl bravurně prostřední sektor, překonal Leclerca a dokázal si vybojovat náskok. Jakmile se utrhl z Charlesova DRS, už si svůj odstup udržel. Fantastická jízda a zasloužené vítězství.

FERRARI

Charles Leclerc, 2. místo
Potvrdilo to, co už víme. Red Bull má stále navrch v závodě. My, opět, nesmíme zapomenout, jak moc jsme před dvěma závody v závodní rychlosti ztráceli. Udělali jsme pokrok. Stále nejsme tam, kde bychom chtěli být, ale pokud není možné vyhrát, musíme brát maximální počet bodů. Dnes jsem nemohl udělat víc, takže jsem se druhým místem spokojen. Pokusíme se zítra bojovat o výhru, i když Red Bull vypadá rychlejší. S Checem jsem moc nebojoval, protože jsem si chtěl udržet pneumatiky, protože vím, že to byla naše slabá stránka. Pokusil jsem se být v DRS rozmezí, abych se za ním na rovince vyvezl, ale nestačilo to. Ke konci jsme trošku ztráceli kvůli opotřebení pneumatik. Uvidíme, co je do zítřka možné zlepšit a dáme do toho vše.

Carlos Sainz, 5. místo
Nebyl to pro mě lehký víkend, ale snažíme se. Zvládli jsme získat pár bodů a pokusím se od toho odrazit. Snad díky dnešním najetým kolům budu moci zapracovat na hlavních dnešních omezeních a vytěžit maximální výsledek. Víkend nekončí a v Baku musíte být připraveni využít každou příležitost, takže teď se soustředíme na maximum, než bude po závodě.

Frédéric Vasseur, šéf týmu
Když startujete z pole position a nevyhrajete, nemůžete být úplně spokojeni s výsledkem. Zároveň ale Charles i Carlos zajeli závod, který jsme čekali a získali dobré výsledky. V Melbourne jsme viděli pokrok a myslím, že to samé jsme mohli vidět i tento víkend. V kvalifikaci jsme byli rychlejší než Red Bull a v závodě jsme byli schopni bojovat s Pérezem a Verstappenem, i když stále vidíme, že je před námi dost práce co se rychlosti týče. Dnes jsme mohli zkuist střední sadu a jet s plnějším autem, což přineslo užitečná data, které můžeme analyzovat s cílem získat s auta zítra ještě víc, kdy Charles opět startuje z pole position.

MERCEDES


George Russell, 4. místo
Ohledně toho incidentu... Jel jsem vnitřkem a myslím, že jako jezdec znáte rizika, když jste na vnější straně. Já jsem tu, abych bojoval. Jsem tu, abych vyhrával a nebudu se držet zpátky jen proto, že vede tabulku šampionátu jezdců. Byl jsem trošku překvapen, že se držel na vnějšku. Je to městský okruh a měl víc co ztratit než já. Ten kontakt nebyl záměrný, snažil jsem se co nejvíc, aby to byl čistý boj. Byl jsem překvapen, že se té své pozice tak držel, já byl na vnitřku. Jeho vztek mě překvapil, abych pravdu řekl. Dojel i tak třetí. Má dost zkušeností, aby věděl, že když předjíždíte vnějškem, riskujete, že do vás vůz na vnitřku narazí. Nemyslím, že pokud by ty pozice byly obráceně, že by udělal něco jinak.

Lewis Hamilton, 7. místo
Líbí se mi, že zkoušíme něco nového, ten formát. Kvalifikace navíc byla zábava. Sprint byl méně vzrušující, ale bylo to asi proto, že jsem se trápil. Nebylo dobré ztratit pozici proti Alonsovi. Není dobré se propadnout, ale někdy to tak v závodění je. Neměl jsem rychlost aut přede mnou, ale vím teď, proč tomu tak bylo a to díky sprintu. Máme celkem jasno, co je problém v nastavení a podíváme se na to a snad něco zlepšíme. Zítra to bude náročné, ale může se stát cokoliv.

Toto Wolff, šéf týmu
Čtvrté místo je solidní výsledek pro výkon auta tento týden. George jel poslední třetinu opravdu dobře. Těžil z čistého vzduchu a jak bylo vidět v porovnání s Lewisem, když se zaseknete v provozu, pneumatiky to vzdávají. Zasekl se na sedmém místě a musíme se podívat, co můžeme zítra udělat lépe. Ten kontakt mezi Georgem a Maxem byl závodní incident. Jeden jel vnějškem, druhý vnitřkem a to nikdy není jednoduché. Poškodil si vůz, což není pro závod ideální. Je pochopitelné, že je Max rozladění, ale George si jen bránil pozici. Chtěli jsme vidět, jak bude fungovat ten nový formát sprint závodního víkendu a myslím, že je dobré, že jsme to zkusili. Můžeme odjet a probrat, jak to proběhlo, podívat se na nedostatky, abychom získali co nejlepší show.

Aston Martin

Fernando Alonso, 6. místo

Jsme rádi, že jsme získali nějaké body ve sprintu poté, co jsme poskočili o dvě pozice. Nejsem si jistý, jestli je problém s DRS, který jsme měli celý víkend, vyřešen, ale budeme to analyzovat přes noc a doufejme, že zítra to bude v pořádku. Dokonce s aktivovaným DRS bylo dnes předjíždění docela obtížné a všichni jsme byli výkonově velmi vyrovnaní. Myslím, že jsme se o pneumatikách naučili trochu víc, protože to byla naše první dlouhá jízda za celý víkend. Věřím, že máme šanci v zítřejším závodě skončit výše, protože se může stát vše - SC nebo červená vlajka a všechno je to pomíchané.

Lance Stroll, 8. místo

Byl to těžce vydřený bod, ale dnes jsem si nový formát užil. Pokaždé, když vyjedeme na trať, je o co bojovat. Drží nás to ve střehu a myslím, že je to vzrušující i pro fanoušky. Během rozstřelu jsme měli nějaké problémy s DRS, ale naštěstí se zdálo, že ve sprintu to už fungovalo, což bylo důležité, protože předjíždění je na tomto okruhu docela výzva. Užil jsem si bitvu s Alexem [Albonem]. Potěšilo mě, že jsem dokázal projet první zatáčku.

Mike Krack, šéf týmu

Dnes to byla od týmu dobrá práce: ve sprintu jsme získali čtyři body a oba jezdci dobře závodili, předjížděli a vyhnuli se problémům. Problémy s DRS, s nimiž jsme se během víkendu setkali, nás naštěstí během sprintu neovlivnily. Byla to také cenná zkušenost pro zítřejší závod a dlouhodobé údaje o pneumatikách nám pomohou při rozhodování o strategii.

Williams

Alex Albon, 9. místo

Byl to pro nás skvělý závod, ale ve srovnání s ostatními prostě nejsme dost rychlí. Takže mě nečekala žádná odměna za dnešní výkon, pozornost se přesouvá k zítřejší Grand Prix. Je to zklamání, zůstat ve sprintu těsně za body, v normálním závodě už bych měl dva a to by pro nás byl vynikající výsledek. Ale byli jsme nejlepší ze "zbytku světa", takže si z toho můžeme vzít určité pozitivum a kousek štěstí - vím, že je pro nás teď velkým úkolem přiblížit se dominující čtyřce.

Logan Sargeant, nestartoval

První sprint v této sezóně pro mě neproběhl tak, jak jsem chtěl, ale myslím, že měl několik pozitiv, vzhledem k týmové rychlosti. Mám proto pocit, že budeme schopni najít pro můj výkon na trati lepší okno hned zpočátku závodu

Dave Robson, vedoucí výkonu vozů

Absolvovali jsme nový formát sprintu, nahrazující předchozí volný trénink druhou kvalifikací. Jít do ní na této prašné trati není snadné, ale oba piloti dobře přizpůsobili svůj výkon podmínkám a byli na dosah Q2. Bohužel Logan ve svém posledním rychlém kole narazil do zdi a navzdory velkému úsilí celého týmu neměl pro sprint včas připravený vůz. Přes noc ale dokončíme jeho úpravu a zítra bude stát na startu závodu.

Alex předvedl výborný výkon a pokračoval tam, kde včera skončil. Měl solidní rychlost, nechyboval a dokázal se kvalifikovat na hodně působivé místo ve 4. řadě, čemuž ale napomohl i fakt, že Norris vypadl ze hry. Vzhledem k tomu, že ve sprintu boduje jen nejrychlejší osmička je vždy těžké vyzvat k souboji čtyři nejlepší týmy. Alex tvrdě útočil, jel na limitu, ale před Aston Martiny nedokázal náskok udržet. Nebodovat poté, co jsme byli tak blízko špičkové osmičce je velkým zklamáním, ale s rychlostí FW45 jsme spokojeni, zvláště když jsme sem přivezli jen minimální aktualizace. Těšíme se na Grand Prix a budeme usilovat o bodované příčky.

McLaren

Oscar Piastri, 10. místo

Jsem spokojený s desátým místem ve sprintu. Vzhledem k tomu, jak jsem se tento víkend cítil, jsem rád, že jsem mohl dokončit sprint. Díky tomu jsme se dnes měli hodně co učit a bylo dobré zajet nějaká kola, což nám v zítřejším závodě opravdu pomůže. Podíváme se, jaká data jsme shromáždili, pořádně si odpočineme a připravíme se na zítřek.

Lando Norris, 17. místo

Dnes to pro nás nebyl skvělý sprint. Trochu jsme riskovali a mysleli jsme si, že měkká směs vydrží o něco déle než jiná, ale bohužel to tak nebylo. Samozřejmě jsem musel zajet do boxů a v tak krátkém závodě se to nedá dohnat. Takže to dnes nebylo správné rozhodnutí, ale naučili jsme se hodně o pneumatikách, což nás staví do lepší pozice pro zítřek a to je priorita. Nyní se plně soustřeďte na nedělní závod.

Andrea Stella, šéf týmu

Když jsme vstoupili do dnešního sprintu, věděli jsme, že bude těžké získat body, a tak jsme se rozhodli s Landem zaujmout agresivní přístup a nasadit ho na měkkých pneumatikách, zatímco Oscara jsme poslali na střední směsi pneumatik. Softy se rychle degradovaly a my jsme museli udělat zastávku v boxech. Oscar jel velmi dobře a skončil desátý, vzhledem k tomu, že se stále necítí dobře. Dnes žádné body, ale byl to dobrý a užitečný dlouhodobý trénink v přípravě na závod, který zůstává naší prioritou. Zítra již bude bodováno prvních 10 pozic. Lépe rozumíme chování pneumatik a přes noc budeme pracovat na pokračování naší přípravy na VC Ázerbájdžánu.

Haas

Kevin Magnussen, 11. místo

Chování auta bylo opět dobré, po včerejší kvalifikaci jsme nic neměnili, rytmus byl příznivý, tempo slušné. Byl jsem dost rychlý, abych se dostal do TOP 10 - pro zítřek to je povzbudivé. Bude to pochopitelně delší závod a startuji do něj kvůli problémům více zezadu - v páteční kvalifikaci jsem měl problémy s elektrikou, což mě srazilo na 18. místo. Ale jak jsem řekl, rychlost je dobrá a doufám, že se mi povede první kolo, zajedu čistý závod a probojuji se do TOP 10. Bylo by to hezké.

Nico Hülkenberg, 15. místo

Musíme prověřit, proč po prvních několika kolech zadní pneumatiky naprosto odešly, je to divné. Myslím, že bylo něco se směsí, musíme to prozkoumat, protože pro závod by to byl rozhodně špatný směr. Sprit je vlastně dlouhodobý trénink, tak se z něj snad poučíme. Moc toho v parc fermé neuděláme, což je jistým zklamáním, navíc zítra začínám hodně vzadu, takže to bude těžký den.

Günther Steiner, šéf týmu

Dnešek byl pro nás mnohem lepší než včera. Myslím, že jsme dnes dosáhli míst na startu, která jsme předpokládali ve včerejší kvalifikaci. Věděli jsme, že dnes bude těžké se dostat do Q3, ale od včerejška jsme postoupili o krok vpřed. Kevinovo závodní tempo ve sprintu bylo dobré, Nico se trápil se zadními pneumatikami - musíme zjistit, proč měl problémy. Teď už se chystáme na zítřek. Pořád cítím šanci na body.

Alfa Romeo

Guanyu Zhou, 12. místo

Vůz se choval dobře, rychlost byla dostatečná, což je před zítřejším závodem slibné. Po včerejší kvalifikaci jsme se rozhodli změnit strategii, abychom maximalizovali naše šance a chování pneumatik před zítřkem. V tak krátkém sprintu a pouhými osmi bodovanými pozicemi bylo realistické získat co nejvíc poznatků - což se mně i Valtterimu podařilo. Byla to dobrá týmová práce a nakonec mi pomohlo, že středně tvrdé pneu fungovaly skvěle a byl jsem schopen za sebou udržet Gaslyho, i když jsem neměl k dispozici DRS. Vytěžili jsme ze sprintu dostatek dat a cítím optimismus: cílem je posunout se vpřed a dostat se na body. Povedlo se nám to v Melbourne a nevidím důvod, proč by se něco podobného nemohlo stát i tady. Samozřejmě bude hrát roli strategie a trocha štěstí, ale jsme připraveni bojovat a posílit náš pokrok.

Valtteri Bottas, 16. místo

Dnes to bylo o týmové práci a to se nám povedlo. Od kvalifikace se naše tempo posunulo kupředu a z dnešního sprintu odcházíme o poznatek bohatší. Věděli jsme, že z místa, odkud jsem startoval, to bude hodně těžké, takže jsem se rozhodl vsadit na měkké pneumatiky. Nakonec mi to tak docela nevyšlo, snažil jsem se bojovat i nadále, ale všichni na středně tvrdých byli rychlejší. Celkově si myslím, že bylo dobré to zkusit a zjistit, co bude pro zítřejší závod fungovat. Zhou byl schopen bojovat s vozy středu, což nám pro zítřejší závod dává sebevědomí.

Alessandro Alunni Bravi, zástupce týmu

Sjednotili jsme se jako tým a přijali několik důležitých rozhodnutí: věděli jsme, že musíme být agresivní, abychom se po včerejší kvalifikaci dostali víc dopředu, proto jsme zvolili pro vozy odlišné strategie. Nyní máme mnohem lepší a hlubší zkušenosti s chováním měkkých a středně tvrdých v závodních podmínkách, což nám umožní vygenerovat nejvhodnější strategii pro zítřejší závod. Žluté pneu nám umožnily bojovat s ostatními a přiblížit se první desítce, což bude pro zítřek náš cíl. Vím, že je před námi spousta práce, ale jsme odhodláni udělat cokoliv, abychom se posunuli vpřed. Usilujeme o to jak na trati, tak i v továrně. Zítřejší závod bude boj, ale jsme připraveni a dáme do něj všechno.

Alpine

Pierre Gasly, 13. místo

Bylo pro nás důležité mít čistý průběh dnešního sprintu po víkendu, který byl pro tým až do této chvíle velmi náročný. Dnes ráno jsme byli s problémy vzadu, ale těší nás, že jsme se dokázali dostat kupředu. Potřebovali jsme se něco naučit a myslím, že máme nějaké nápady, co bychom mohli udělat zítra v hlavním závodě. Budeme i nadále tvrdě pracovat společně jako týmu a uvidíme, jaká rozhodnutí přijmeme, abychom zítra maximalizovali své šance. Věřím, že máme rychlé závodní auto a já se snažím dostat do první desítky, abych si z tohoto složitého víkendu odnesl nějaké body.

Esteban Ocon, 18. místo

Byl to pro nás těžký den, ale aspoň si můžeme vzít nějaká pozitiva. Bylo pro nás klíčové změnit nastavení vozu, což bylo kolektivní rozhodnutí, o kterém jsme věděli, že je pro nás nezbytné, abychom měli tento víkend větší šance. Auto bylo dnes odpoledne po našich změnách mnohem lepší a byli jsme schopni shromáždit cenná data, což nám tento víkend bohužel doposud chybělo. Zítra to pro mě bude opět start z boxové uličky, ale pokud existuje místo, kde se může něco stát, je to Baku. Dáme do toho všechno a budeme připraveni využít každou příležitost, která se v závodě může objevit.

Alan Permane, sportovní ředitel

Pro tým to byl další frustrující den v Baku, ale my se pevně soustředíme na zítřejší závod, kde můžeme skončit na bodech. Bohužel, stejně jako včera, byl Pierrův den ohrožen problémy s výfukem ve sprintovém rozstřelu, což znamenalo, že nemohl zajet konkurenceschopný čas na kolo a během jízd jsme ho museli postavit do boxů, abychom se vyhnuli jakémukoli potenciálnímu poškození. Poté, co Esteban skončil v SQ2, rozhodli jsme se provést změny v nastavení jeho vozu úpravou předního a zadního odpružení s ohledem na nedělní závod a maximalizaci našich šancí na body. Z dnešního závodu jsme se toho určitě hodně naučili a máme nějaké nápady na potenciální strategie pro zítřejší závod s cílem skončit s oběma vozy na bodech. Už v Bahrajnu se nám povedlo dostat z chvostu do první desítky, takže z tohoto víkendu můžeme ještě něco získat.

AlphaTauri

Nyck de Vries, 14. místo

V dnešní kvalifikaci nám chyběla přilnavost a pneumatiky nebyly zahřáté. Myslím, že ostatní měli stejný problém. Trať byla pořád hodně kluzká, první kolo bylo vlastně zahřívací a pak přišly problémy Jukiho. Myslím, že musíme hledat ve sprintu pozitiva. Tím je rychlost, bylo povzbudivé a mohl jsem se posouvat dopředu. Ve srovnání s ostatními vozy ze středu pole se zdálo, že máme méně problémů s pneumatikami, což je před zítřejším závodem nadějné. Po 17. kolech jsem získal čtyři místa, takže pokud to bude podobné i v závodě, potěší mě to. Bylo dobré si vyzkoušet závodní podmínky, protože jsme získali představu, jak absolvovat první kola. Naše maximální rychlost byla mnohem konkurenceschopnější než v předchozích závodech - tým vynaložil velké úsilí, aby tuto výhodu na zdejší trati dotáhl do konce. Věřím, že s tímto balíčkem můžeme zítra usilovat o body.

Juki Cunoda, nehoda

Myslím, že dnes dopoledne jsem mohl postoupit do Q2, ale bohužel jsem neměl šanci zajet poslední rychlé kolo. Trať byla o něco teplejší, rychlost podobná jako včera. Výsledek sprintu je samozřejmě zklamáním, ale zajímavý byl fakt, že jsme téměř všichni jeli na stejné směsi. V prvním kole jsme se s Nyckem lehce dotkli, když mě předjížděl. Neměl jsem žádný prostor a po kontaktu jsem si poškodil přední křídlo, následná nedotáčivost mě poslala do zdi a tím pro mě závod skončil. Je to nemilé, protože jsem nemohl maximalizovat nabízenou příležitost. Pro zítřek vše resetuji, začínám z dobré pozice a pokusím se získat co nejvíce bodů. Našemu vozu tato trať sedí, takže potenciál je hodně velký.

Guillaume Dezoteux, vedoucí oddělení výkonu vozů

První letošní sprint pro nás nedopadl dobře. Věděli jsme, že klíčovými body jsou nakládání s pneumatikami a jízda v sevřeném startovním poli. Bohužel žluté a červené vlajky nám znemožnily zajet v kvalifikaci dostatečně dobré kolo. Musíme dopolední jízdy pečlivě prověřit, abychom zjistili, co jsme mohli udělat jinak. Co se sprintu týče, oba vozy od začátku soupeřily a kolidovaly v zatáčce 3, Nyck se při výjezdu dostal do kontaktu s Jukiho předním křídlem a v důsledku toho nedotáčivý Cunodův vůž narazil v zatáčce 13 do bariéry. Poškození pravé zadní části pro něj znamenalo konec závodu. Nyck dokázal některé vozy předjet, většinou měly problémy s pneumatikami. Pro zítřek jsme získali několik užitečných dat, večer se zaměříme na strategické simulace, abychom si pro zítřek připravili nejlepší možný scénář.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 35 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy