PROHLÁŠENÍ po "šíleném" závodě

Max Verstappen se svou trofejí za druhé místo po závodě v Saúdské Arábii | foto: Red Bull Content Pool

Jak hodnotí jednotliví piloti a představitelé týmů dnešní závod v Austrálii, který byl přerušovaný červenými vlajkami?

RED BULL

Max Verstappen, 1. místo
Měli jsme špatný start a v prvním kole jsem musel být opatrný, protože jsem mohl hodně ztratit a ostatní naopak dost získat. Potom? Auto bylo rychlé, to bylo hned vidět. Hlídali jsme si to, čekali na DRS a šanci k předjetí. Ale s těmi červenými vlajkami, nevím. První to asi jde, ale té druhé nerozumím. Bylo to trošku chaotické, ale přežili jsme všechno a vyhráli, což je samozřejmě to nejdůležitější.

Co se týče souboje s Hamiltonem, jen jsem se snažil vyhnout kontaktu. Pravidla jsem celkem jasná v tom, co můžete vnějškem udělat, ale to není dodržováno. Je to v pořádku, máme dobrou rychlost a předjel jsem ho i tak, ale je to něco do dalších závodů, s čím počítat. Je skvělé tu vyhrát, moje první vítězství.

Sergio Perez, 5. místo
Celkově to je dobrý výsledek. Včera jsem pochopitelně ztratil jistotu z auta, ale hodně jsme změnili přes noc a to nám pomohlo. Měl jsem dobrý restart, ten první. Posunul jsem se o asi tři nebo čtyři místa, ale potom to byl chaos a DRS vláček. To bylo později frustrující, protože jsem se nemohl posunout dál, i když pneumatiky fungovaly velmi dobře a všichni jeli na tvrdé sadě rychle.

Možná kdybychom byli v úvodu agresivnější, mohl jsem být výš, ale i tak jsem s pátým místem pokojen a zvládli jsme zajet i nejrychlejší kolo. Celkově dobrý závod a do Baku pojedeme dobře naladěni, těším se.

Christian Horner, šéf týmu
Byl to komplikovaný závod, měl tři části. První nám nevyšla, ale při restartu si Max udržel pozici a bojoval s Lewisem o vedení. Potom už si závod kontroloval. Zatímco komisaři vždy jedou ve prospěch bezpečnosti, ten restart na konci byl trošku frustrující. Naštěstí nás to nic nestálo, měli jsme skvělou rychlost a Max má formu. Ta výhra odráží jeho řízení. Ale odměnu si zaslouží celý tým. Checo jel také skvěle, zajel nejrychlejší kolo a dojel pátý, což je z chvostu pole skvělé a to na trati, kde se nepředjíždí lehce. Celkově jsme spokojeni a musíme oslavit vítězství na trati, kde jsme nevyhráli deset let. 


MERCEDES

Lewis Hamilton, 2. místo
Byl to šílený závod. Měli jsme zatím nejlepší letošní závod. Pro George to byla smůla. Musíme se podívat na spolehlivost, která byla zatím celkem dobrá, takže je to opravdu smůla. Jinak je skvělé získat body. Rozhodně jsem nečekal, že budu druhý a jsem za to moc vděčný. Stále necítím souznění s autem, takže jezdím co nejlépe to jde i přes to a snažím se co nejvíc zajistit, abych se v autě cítil dobře, ale to je dlouhodobý proces. I tak ale vzhledem k tomu, že nemáme nejlepší výkon a rychlost na rovince proti Red Bullu, je skvělé, že jsme na pódiu a bojujeme s Astony už takto v úvodu sezóny. Musíme dál bojovat. Děkuji všem v továrně a musíme dál tvrdě pracovat. Pokud zvládneme snížit ztrátu, bude to náročné, ale není to nemožné. 

George Russell, nedokončil
Udělali jsme během víkendu vše správně. Měl jsem skvělou kvalifikaci a dnes perfektní start. Zvládli jsme dobře první stint a mohlo z toho něco být. Cítil jsem se dobře během celého víkendu a nevidím důvod, proč bychom dnes nemohli bojovat o vítězství, takže je to zklamání. Jakmile jsem dojel do rychlé desáté zatáčky, cítil jsem, že je něco špatně. O tři zatáčky dál mě zastavili. Když nemáte den, tak nemáte den... Máme před sebou dost práce, abychom dostihli Red Bull, ale můžeme si odvést řadu pozitiv. Kdykoliv jsme vyjeli na trať, nemohli jsme udělat víc. Získali jsme maximum, takže jsem pyšný na práci, kterou jsme odvedli. 

Toto Wolff, šéf týmu
Měli jsme dnes dobrou rychlost, bylo to s Astony a Ferrari opravdu těsné. To je pro nás dobrá zpráva a myslím, že jsme udělali během víkendu pokrok a to jak na jedno kolo tak v závodní rychlosti. Získali jsme maximum z toho, co máme a nyní musíme projít data a zase se něco přiučit. To nám pomůže při vývoji a bude to klíčové proto, abychom mohli bojovat s vedoucími auty častěji. S Georgem to byla smůla, měl skvělou zastávku, přezul na tvrdé a to byl naprosto správný krok, byl by vepředu. S těmi červenými vlajkami už ten závod nebyl až tak dobrý. Stále mohl ale bojovat na čele, takže je to škoda, že měl problém s pohonnou jednotkou.


ASTON MARTIN

Fernando Alonso, 3. místo
Bylo to jako na horské dráze, hodně se toho dělo a bylo to emotivní. Bylo těžké pochopit, co se na konci všechno děje, ale byl to pro nás dobrý závod. Ta první červená vlajka nám pomohla, protože George a Carlos byli mimo a tak jsme získali pozice zadarmo. Ta druhá už nám asi moc nepomohla. Třetí a čtvrté místo je pro tým skvělá neděle. Máme tři třetí místa, tak jdeme na to dostat se ještě výš.

Lance Stroll, 4. místo
Myslím, že bychom měli být spokojeni s výsledkem, kterého jsme dnes dosáhli: třetí a čtvrté místo je pro tým skvělé. Závod byl ovlivněn červenými vlajkami a velkými nehodami a ani Fernando ani já jsme se nedokázali vyhnout dramatu. V prvním kole jsem měl trochu kontakt, ale do první červené vlajky jsme jeli dobře. Jak jsme viděli o víkendu, chvíli trvá, než se pneumatiky zahřejí, a tak jsem při druhém restartu probrzdil ve třetí zatáčce a skončil v kačírku. Naštěstí byla červená vlajka odmávnuta před tímto incidentem a já jsem mohl znovu zaujmout svou pozici pro závěrečný restart. Tento sport je někdy horská dráha emocí! Celkově jsme si odvezli z chaotického závodu slušný počet bodů a pro tým je být druhý v poháru konstruktérů po třech závodech velmi pozitivní.

Mike Krack, šéf týmu
Neuvěřitelný závod! Dnes odpoledne se stalo téměř vše, co si dokážete představit, takže třetí a čtvrté místo – a 27 bodů – je pro tým skvělá odměna. Nebylo snadné se orientovat v závodě s ranou červenou vlajkou, která ztížila používání tvrdých pneumatik. Téměř každý se snažil jet až do konce a v TOP10 to bylo velmi těsné. Fernando zůstal blízko Lewise, ale s podobným závodním tempem jsme se nedokázali dostat dostatečně blízko, abychom mohli bojovat o druhé místo. Lance celé odpoledne tvrdě závodil, přežil různé bitvy a odvedl vynikající práci při péči o pneumatiky. Pak došlo k chaotickému restartu a musím říct, že byla úleva, když jsem viděl obnovení startovního pořadí. Vím, že někteří jezdci a týmy v tom chaosu opravdu prohráli, ale měli jsme trochu štěstí, že oba vozy byly z velké části nepoškozené, což nám umožnilo dokončit závod pod SC. Velká gratulace a díky celému týmu v Silverstone i tady na trati za další skvělý a bezchybný výkon s oběma vozy, je to naše třetí pódium v ​​tomto roce. Dnes slavíme a užíváme si tohoto výsledku, ale zítra se naše pozornost obrací k dalšímu závodu v Baku.


MCLAREN

Lando Norris, 6. místo
Velmi dobrý závod. Měli jsme dobré tempo po celou dobu, vyhnuli jsme se problémům a jeli bez chyb. Tým odvedl velmi dobrou práci. Myslím si, že dnešní tempo bylo lepší než naše včerejší kvalifikační tempo, takže se věci pěkně sešly. Prostě skvělý závod. Jsem s tím vším spokojený a jsou to pro nás první body v této sezóně. Je skvělý pocit dostat se na body a je to dobrý konec prvních pár závodů, než si dáme trochu pauzu a pak zamíříme do Baku a na další závody. Jsem šťastný, takže velké díky celému týmu a všem zpět v továrně za všechnu tvrdou práci jako obvykle a budeme pokračovat.

Oscar Piastri, 8. místo
Osmá pozice, to jsem na začátku dne nečekal! Beru to všema deseti. Byl to šílený, šílený závod, ale my zůstali a bojovali. Jsem tak šťastný, že jsem získal své první body v Melbourne a chci poděkovat všem domácím fanouškům a fanouškům McLarenu za veškerou jejich podporu tento týden. Dvojité body pro tým jsou skvělým výsledkem a děkujeme všem, kteří nás podporovali.

Andrea Stella, šéf týmu
Dnes to byl v Melbourne rušný závod. Dokázali jsme se vyhnout problémům a dokázali jsme získat první body v sezóně. I bez tří červených vlajek bylo dobré vidět, že jsme měli tempo a dělali skvělé předjížděcí manévry, takže je tu spousta pozitiv. Zároveň víme, že musíme zůstat realističtí a máme před sebou hodně tvrdé práce. Jak na trati, tak v továrně využijeme energii z tohoto dvojitého bodového výsledku k tomu, abychom byli ještě odhodlanější dodat rychlejší auto. Děkujeme všem na trati, v MTC a našim kolegům z HPP za jejich tvrdou práci.


HAAS

Nico Hülkenberg, 7. místo
Byl to divoký závod, místy chaotický. Budeme se muset na všechno podívat, protože se toho událo dost. Potřetí se mi povedl super start na měkké směsi a probojoval jsem se na 4. místo (2. restart), takže je škoda, že pak došlo k tolika incidentům a závod byl opět přerušen. Je tu znovu spousta pozitivních poznatků a cítím, že pracujeme na spoustě dobrých věcí. Jsem připraven, pozitivně naladěn a skutečně si práci s týmem a experimentování s vozem užívám. Dynamika je hodně dobrá a to je přesně to, co chceme přenést i do dalších závodů.

Kevin Magnussen, nehoda (klasifikován na 17. místě)
Po výjezdu ze zatáčky 2 jsem narazil do zdi, praskl ráfek a pneumatika odletěla - musel jsem zastavit. Ani jsem to necítil, takže to rozhodně nebyl nějaký zásadní problém, ale tyhle nedostatky bohatě stačily. Je to hodně nešťastné, myslím, že v té době jsem hájil 12. příčku a spíš to na bodový příděl nevypadalo. Měli jsme smůlu při první červené vlajce, protože jsem těsně před ní zajížděl do boxů z 11. místa, přičemž se zdálo, že moje rychlost je lepší než u vozů okolo. Byl jsem si výhodou výměny jist, ale jen jsem zajel v režimu SC do boxů, byla vyvěšena červená vlajka. Všichni si pak nasadili pneumatiky, aby na nich dojeli závod a já spadl na poslední místo. Nebyl to můj den, ale zdá se, že auto má slušnou rychlost, což je povzbudivé a příště budu opět útočit.

Zástupce týmu se nevyjádřil. 


ALFA ROMEO

Guanyu Zhou, 9. místo
Deváté místo v cíli je dobrý výsledek, zejména s přihlédnutím na místo, odkud jsem startoval během tohoto bezesporu náročného víkendu. Opravdu jsem dobře odstartoval, což jsem tvrdě trénoval, a nedopustil se žádných chyb - v závodě jsem pak několikrát zabojoval. Zvládl jsem čistou jízdu, vyhnul se problémům a byl schopen vyvíjet tlak na Magnussena v závěru, což mi nakonec vyneslo body. Podmínky byly obtížné, teplota trati hodně nízká, ale jak jsem řekl, nechyboval jsem a na tom záleží. Jsou to mé první letošní body, na tak složitém místě jako je Melbourne je to vždy příjemná odměna. Chci se nadále stále zlepšovat a doufám, že v Baku přidám další bodový zisk - a nejen tam.

Valtteri Bottas, 11. místo
Jsem moc rád, že Zhou a tým odjíždějí odsud se dvěma body z tohoto chaotického závodu. Prožil jsem vlastně docela osamělé odpoledne bez větších akcí - dokud se nepřiblížil konec. Rozhodli jsme se při prvním SC zariskovat a zajel jsem pro tvrdé pneumatiky, ale následná červená vlajka znamenala, že jsem o tuto výhodu přišel. Poté jsem vsadil na měkkou směs, ale další přerušení mi opět zhatilo strategii. Byl to složitý víkend, od startu jsem nebyl rychlý, ale před dalším závodem s tím určitě něco uděláme. Jsem vlastně rád, že před Baku je nějaký čas, abychom zhodnotili naše možnosti a dostali se zpět na konkurenceschopnější pozici.

Alessandro Alunni Bravi, zástupce týmu
Dnešní závod dokazuje, jak je důležité bojovat až do konce závodu. Hodně jsme tlačili na pilu, závod zvládali dobře a dostali se do pozice, kdy jsme mohli využít jakékoli příležitosti: když vám do cesty spadne šance, je třeba ji využít. Načasování obou přerušení pro nás vlastně bylo smolné, obě auta jela správnou strategii v boji o TOP 10, ale přišlo první přerušení a všichni dostali pit-stop zadarmo. Nám tím zkazili záměr. Guanyu i Valtteri jeli solidně, bez chyb, takže bez problémů dojeli do cíle. Dva body jsou dobrým počinem z tak náročného víkendu; musíme co nejlépe využít nadcházející přestávky před Baku, abychom zjistili, jak znovu nabrat rychlost, kterou jsme měli v Bahrajnu, dále analyzovat data, zejména co se týče nových vylepšení vyprodukovaných pro tento závod, abychom se v dalších Grand Prix vrátili silnější.


ALPHA TAURI

Juki Cunoda, 10. místo
Mám z dneška smíšené pocity. Získal jsem první bod v sezóně, což je dobré, ale abych byl upřímný, s ohledem na mou rychlost jsem s ničím takovým nepočítal. Vzhledem k tomu, jak jsem se před poslední červenou vlajkou trápil se zahříváním pneumatik a provozem tvrdé směsi v optimálním okně, měli bychom tento výsledek přijmout a být spokojeni s 10. místem, protože to je naše maximum. Škoda je, že jsem přišel o 5. místo (po druhém restartu, pozn.), protože se mi podařilo předjet několik vozů. Pozitivní je ale zisk bodu, takže budeme i nadále tvrdě pracovat, abychom jich v nadcházejících závodech získali víc.

Nyck de Vries, kolize (klasifikován na 16. místě)
Bohužel závodní incident s Loganem Sargeantem pro mě znamenal konec závodu. Hodně jsem se dneska trápil, ale na začátku na tvrdé směsi jsem si vedl dobře. Bohužel při první červené vlajce každý, kdo jel na střední směsi, získal výměnu pneu zadarmo a mohl přejít na tvrdé. Během závodu jsem si také poškodil přední křídlo, takže jsem bojoval s nedotáčivostí a puchýři na pneumatikách. Střed pole je nadále velmi těsný, takže budeme pokračovat v práci a tlaku, abychom se dokázali posunout výš.

Jody Egginton, technický ředitel
Byl to pro nás velmi těžký závod. Oba jezdci tvrdě tlačili na pilu, aby dokázali z balíčku vytěžit, co se dá, ale nepodařilo se jim posunout se dopředu tak, jak jsme očekávali a chtěli. Rychlost vozu na všech směsích nebyla dostatečná, hodně jsme o ni bojovali a nebyli tím pádem schopni útočit ani udržet pozice. Z Melbourne odjedeme se spoustou dat a práce, abychom byli v Baku co nejlépe připraveni.


FERRARI

Carlos Sainz, 12. místo
Měl jsem dobrý start a na střední sadě jsem se cítil dobře, ale měli jsme smůlu, zajeli jsme do boxů těsně předtím, než byla první červená vlajka a propadl jsem se na jedenácté místo. Ale zvládl jsem se vrátit a předjížděl jsem, měli jsme slušnou rychlost, takže jsem spokojený. Celkově to byl dobrý závod, ale ta penalizace to úsilí úplně zničila. Nesouhlasím s ní. Ta frustrace, kterou cítím se těžko skousává, ale pokusím se myslet jen na pozitiva a soustředím se na další závod. 

Charles Leclerc, nedokončil
Byla to smůla, jak to dnes dopadlo, ale byl to závodní incident a nemyslím, že jsem mohl udělat něco jinak. Je to zklamání, ale v příštím závodě, alespoň v to doufám, zase vše půjde bez potíží. 

Frédéric Vasseur, šéf týmu
Dnešní výsledek - bez bodů, neodráží pokrok, který jsme jako tým udělali. Zlepšili jsme rychlost a co je ještě důležitější, máme slušnou a konzistentní závodní rychlost na různých sadách pneumatik, i na tvrdých. Jen včera v kvalifikaci jsme neukázali celý potenciál. Naše první reakce je frustrace. Charles měl smůlu, že se dostal do závodního incidentu na startu. Bylo dobré zajet s Carlosem do boxů při safety caru, ale potom byla vyvěšena červená vlajka a musel tak startovat z jedenáctého místa, ze kterého se ale dobře posunul vpřed. Penalizace má devastující efekt na výsledek, ale i přesto jedeme zpět do Maranella s vědomím, že se posouváme správným směrem. a máme tři týdny na další práci a vyladění a vývoj SF-23 pro další závody. 


ALPINE

Esteban Ocon, pro kolizi nedokončil
Je to skutečná škoda, že oba vozy nedokončily dnešní závod, zvlášť když jsme celý víkend předváděli skvělé tempo. Měli jsme výkon na to, abychom mohli bojovat s Ferrari a Astony, takže odejít bez bodů je pro nás všechny těžké. Restart na konci byl velmi chaotický a vše bylo tak rychle. Střet s Pierrem byl nešťastný a jsem rád, že jsme oba v pořádku. Mluvili jsme o tom a jsem v pohodě. Oba se už těšíme na další závod a vím, že celý tým bude chtít tento víkend hodit za hlavu.

Pierre Gasly, pro kolizi nedokončil
Jsem velmi zklamaný výsledkem dnešního závodu. Většinu závodu jsme byli na pátém místě, stíhali jsme Carlose [Sainze] na čtvrtém místě a ukázali jsme opravdu dobré závodní tempo. Být tak blízko k deseti bodům a odejít s prázdnou je pro nás těžké. Právě teď se musíme soustředit na pozitiva, a to je to, jak jsme zvládli bojovat s vozy vepředu. Jsem rád, že jsme oba s Estebanem po incidentu v pořádku. Jako tým půjdeme dál a budeme se soustředit na další závod.

Otmar Szafnauer, šéf týmu
I když je zklamáním odjet odsud s nulou, můžeme být s výkonem našeho vozu dnes spokojeni. Ukázali jsme, že dokážeme držet krok s našimi blízkými soupeři vepředu. Pierre dnes jel velmi dobře, většinu závodu odjel na pátém místě a v boji o pódium po boku Mercedesu, Aston Martinu a Ferrari. Musíme z toho vzít pozitiva a použít to jako motivaci do budoucna. Esteban měl určitě smůlu se sledem událostí na začátku závodu, ale odvedl dobrou práci, když se několika dobře promyšlenými předjížděními vyšplhal zpět na body. Bylo nešťastné, že se oba naše vozy srazily při třetím startu, ale jsem rád, že vzhledem k povaze incidentu jsou oba jezdci v pořádku. Budeme se neustále posouvat kupředu a tyto těžké chvíle jsou to, co tým sbližuje. Už se těšíme na Baku, kde se plánuje upgrade.


WILLIAMS

Alex Albon, nehoda
Stále se díváme na data, ale v samotné zatáčce nebylo nic neobvyklého. Když jsem ztratil auto, jel jsem pomaleji než v předchozím kole. Zatáčku před jsem jel zeširoka a zvýšila se teplota pneumatik, ztratil jsem přilnavost a do další zatáčky jsem jel trochu rozpálený, takže tohle si myslím, že se stalo, ale musíme se na to podívat. Se všemi nehodami to byla dobrá šance na bodování o tomto víkendu, takže mi to je velmi líto. Jsem zklamaný, protože jsme dnes měli skvělé auto a byli opravdu silní.

Logan Sargeant, pro kolizi nedokončil
Závod nám obecně úplně nevyšel, byl to opravdu náročný den. Při prvním SC jsme zajeli do boxů a přezuli na střední směs, ale nebyla to ta nejlepší volba, měl jsem s ní potíže. Jakmile jsme se dostali na tvrdou pneumatiku, tempo nebylo špatné, takže je nešťastné skončit takhle. Snažili jsme se dnes využít nějaké šance a prostě se to nevyplatilo. Dnes jsem se toho hodně naučil, takže doufám, že tyto poznatky budu moci využít v budoucnu.

Dave Robson, vedoucí výkonu vozidla
Byl to pozoruhodný závod, ale nakonec to pro nás byla promarněná příležitost. Alex stavěl na své vynikající kvalifikaci, aby získal nějaké pozice na startu, vypadalo to na výsledek v TOP10. Bohužel dotek obrubníku ve vysoké rychlosti v 5. zatáčce vedl ke ztrátě vozu v další zatáčce. S Loganem jsme zkoušeli jinou počáteční strategii, ale časná červená vlajka změnila naše plány. Přestože měl slušné tempo, nedokázal těžit z neobvyklého způsobu, jakým se závod vyvíjel dopředu. Odjíždíme z Melbourne frustrovaní, že jsme nedokázali využít našeho dobrého tempa a proměnit ho v body. Celý tým však může být potěšen, že auto tento víkend fungovalo velmi dobře a my se budeme moci dostat do podobné pozice v budoucích závodech, které za pár týdnů začnou v Baku.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy