Nejrychlejší časy dle očekávání po předsezónních testech předváděl Red Bull, který dnes byl o 3 desetiny rychlejší než Ferrari. Překvapivě rychlý byl Fernando Alonso, který se dostal na páté místo před oba Mercedesy, jeho týmový kolega Lance Stroll je ale po zranění hned za nimi.
Ze zbytku pole si nejlépe vedl Esteban Ocon s Alpine, překvapením je také 10. příčka navrátilce Nica Hülkenberga s Haasem. Zklamaný McLaren do Q3 nepostoupil, Lando Norris začíná druhou desítku, za ním stojí obě Alfy Romeo. Nejpomalejší dnes byly vozy AlphaTauri a Williamsu, špatný výkon předvedl Pierre Gasly, jenž během zimy přestoupil do Alpine.
Po kvalifikaci nebyl zatím nikdo penalizován.
Pár zajímavostí z padoku:
- Lewis Hamilton nečekal, že by mohl postoupit do Q3. Jeho Mercedesu podle něj celkově schází přítlak, zejména na zádi, proto nemůže na plyn ta brzy jako Red Bully či Ferrari, proto se také trápí s opotřebením pneumatik. Nejvíce přes noc pomohlo zlepšení vyvážení.
- Toto Wolff prohlásil, že se Mercedes musí vrátit zpět k rýsovacímu prknu a změnit koncept auta s jeho úzkými bočnicemi: "Nemyslím si, že tento balík bude konkurenceschopný. Pokazili jsme to minulý rok, mysleli jsme si, že bychom to mohli spravit, když se budeme držet tohoto konceptu auta a ono to nefungovalo. Musíme změnit to, na co se soustředíme v tom, co by mohlo být to správnou cestou a co nám schází." Nicméně věří, že by to letos mohli otočit a nějaký závod vyhrát, bude to ale trvat. Poukazuje na Aston Martin: "Získali dvě sekundy za půl roku a jejich auto je přitom z poloviny naše: motor, převodovka, zadní zavěšení - a používají stjený aerodynamický tunel!"
- Podle Fernando Alonsa je jeho Aston Martin "příliš dobrý na to, aby to byla pravda v každé části víkendu a veškerá výkonnost auta. Nyní není co zlehčovat, protože tohle je kvalifikace kdy jezdí všichni za stejných podmínek. Bojujeme s Ferrari a Mercedesy, neskutečné!"
- Max Verstappen uvedl, že jeho Red Bull RB19 není tak dobrým autem, jakým bylo v předsezónních testech.