V kvalifikaci nejrychlejší Verstappen před oběma Ferrari

Max Verstappen v závodě v Singapuru | foto: Pirelli

Dnešní kvalifikace vyšla nejlépe Verstappenovi, který svými časy dominoval ve všech třech částech a je tak o krok blíže k zisku svého druhého titulu mistra světa. Ztráta Ferrari na dalších dvou pozicích byla minimální - Leclerc mohl dokonce porazit Verstappena, ale nakonec mu nevyšel třetí sektor. Dařilo se i jezdcům Alpine, kteří byli rychlí hlavně na rovinkách.

Q1

Po začátku kvalifikace jsme na trati viděli pouze 3 jezdce - Gasly, Latifi a domácí Cunoda, přičemž své měřené kolo zajel nejlépe domácí rodák - 1:31,6. Další jezdci začali svá rychlá kola rozjíždět až po této trojici - ku příkladu Norris, který porazil Cunodu o 2 desetiny. Další to zkusili jezdci Mercedesu, ale překvapením bylo, že oba zajeli své časy na středních pneumatikách a na trať museli znovu. Náročnost okruhu poznal Norris, který na výjezdu z 9. zatáčky skončil ve štěrkové zóně. Problémy měli i piloti AlphaTauri - Gasly reportoval problém s brzdami a Cunoda v závěru okruhu hodně probrzdil.

Stříbrné šípy to zkusily znovu - tentokrát již na nejměkčí sadě a oba vozy jsme mohli vidět v TOP 10. Nejlepší čas se povedl zajet Verstappenovi, kterému s rozdílem desetiny sekundoval Sainz a Leclerc. Alonso s Pérezem už ztráceli desetiny tři. Kdo ovšem nepostoupil byl Albon, Gasly, Magnussen, Stroll a Latifi

Q2

Svá měřená kola odjela nejdříve obě Ferrari - Sainz byl s časem 1:30,444 rychlejší o 42 tisícin než Leclerc, ale oba přeskočil Verstappen. Nejrychlejší první sektor zajel stejně jako v Q1 Norris, ale ve zbylých dvou třetinách okruhu svůj náskok ztratil a ztratil 6 desetin. Ovšem se dařilo Ricciardovi, který zajížděl konkurenceschopná kola a se ztrátou 3 desetin byl prozatím pátý. Dařilo se i jezdcům Alpine, kteří profitovali hlavně na  rovinkách. Posledním pokusům dominoval Pérez - ten poskládal ideální kolo a o 4 desetiny přeskočil svého týmového kolegu. Krásná kola se povedla zajet i Alpinům - 2. a 4. místo. K postupu do Q3 měl blízko i Ricciardo, ale nakonec byl o 3 tisíciny pomalejší než Vettel a tak společně s Bottasem, Cunodou, Zhouem a Schumacherem nepostoupil do závěrečné časti.

Q3

První kolo rozjel Ocon s časem 1:31,106, přičemž se dojížděním dalších jezdců posouval pořadím níže. Na chvíli se na P1 ocitl Leclerc, ale nejrychlejší kolo vybojoval opět Verstappen - s náskokem 253 tisícin. K hrozivě vypadajícímu incidentu mohlo dojít mezi Verstappenem a Norrisem - oba byli v procesu přípravy rychlého kola, přičemž Norris zrychlil a chtěl se v závěru okruhu dostat před Verstappena - tomu se ovšem při sešlápnutí plynového pedálu smýkl monopost přímo do stopy Landa Norrise. Tento incident se naštěstí obešel beze škod.

Poslední pokusy měl nejlépe rozjeté Leclerc - ten byl ve druhém sektoru o 2 desetiny rychlejší než Verstappen, ale svůj náskok ztratil a nakonec mu jediná setina nestačila na zisk pole position. 

GP Japonska (Suzuka International Racing)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 33 Max VERSTAPPEN nldOracle Red Bull Racing1:29,304
2. 16 Charles LECLERC mcoScuderia Ferrari1:29,314
3. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Ferrari1:29,361
4. 11 Sergio PÉREZ mexOracle Red Bull Racing1:29,709
5. 31 Esteban OCON fraBWT Alpine F1 Team1:30,165
6. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas F1 Team1:30,261
7. 14 Fernando ALONSO espBWT Alpine F1 Team1:30,322
8. 63 George RUSSELL gbrMercedes-AMG Petronas F1 Team1:30,389
9. 5 Sebastian VETTEL deuAston Martin Aramco Cognizant 1:30,554
10. 4 Lando NORRIS gbrMcLaren F1 Team1:31,003
11. 3 Daniel RICCIARDO ausMcLaren F1 Team1:30,659
12. 77 Valtteri BOTTAS finAlfa Romeo F1 Team ORLEN1:30,709
13. 22 Juki CUNODA jpnScuderia AlphaTauri1:30,808
14. 24 Guanyu ZHOU chnAlfa Romeo F1 Team ORLEN1:30,953
15. 47 Mick SCHUMACHER deuHaas F1 Team1:31,439
16. 23 Alexander ALBON thaWilliams Racing1:31,311
17. 10 Pierre GASLY fraScuderia AlphaTauri1:31,322
18. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team1:31,352
19. 18 Lance STROLL canAston Martin Aramco Cognizant 1:31,419
20. 6 Nicholas LATIFI canWilliams Racing1:31,511

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 18 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy