Druhý trénink začal opět za deště, proto sešlo z plánovaného testu pneumatik Pirelli pro příští sezónu, týmy však přesto mohly těžit z prodloužení z 60 na 90 minut, zpočátku však vyčkávaly v garáži.
Podle Maria Isoly se italský výrobce snaží připravit silnější přední pneumatiky pro lepší vyvážení s těmi zadními. Pokud jde o směsi, tak ta nejtvrdší C1 neposkytuje dostatek přilnavost a C3 je ve výkonnosti příliš blízko C4, když se to porovná například s C2.
Jako první na trať po 5 min vyrazil Latifi, stěžoval si však na proudy vody v zatáčce č. 8. Po zajetí prvního času (1:56,471 min) dostal hodiny, ale nepoškodil svůj vůz jako Schumacher v 1. tréninku.
Tomu Haas musí měnit šasi, proto se odpoledne v Suzuce neobjevil. Mick rozbil letos již 3. šasi a americká stáj bude muset pro zbývající závody postavit ještě jedno, což je pro malý tým poměrně velká zátěž. Mladému Němcovi to v kariéře v F1 moc nepomůže, příští pro něj místo již zřejmě nezbude.
Po 10 min se objevili další tři jezdci: Albon, Ricciardo a Sainz, všichni stále na modrých pneumatikách do deště, na ty hladké (nejtvrdší směsi C1 - C3) si budeme muset počkat do zítřejší kvalifikace. Španěl s Ferrari brzy Latifiho překonal (1:49,615), přesto si stále stěžoval na množství vody.
Po 20 min přešly Mercedesy na přechodné pneumatiky a časy šly dolů: Russell se ve svém 8. kole dostal na 1:45,738 min, vzápětí jej o 9 desetin překonal jeho týmový kolega Hamilton (1:44,298). Po půl hodině stále zůstávalo 8 vozů v garáži: oba Aston Martiny, Red Bully, Alpiny a Leclerc s Bottasem.
Po 40 min vylétl do štěrku Cunoda, ale vše zvládl a vrátil se na trať, vzápětí skončil mimo trať Leclerc, ale dokázal z vlásenky vycouvat a pokračovat. Stěžoval si přitom na levou přední pneumatiku, kterou při brzdění zablokoval.
V polovině, kdy přestávalo pršet, na čele stále kralovaly Mercedesy vedené Russellem (1:41,935), třetí Verstappen ztrácel 0,85 s (1:42,786), čtvrtý Sainz už téměř dvě sekundy (1:43,691). Leclercovi patřila až 10. příčka a se svým Ferrari nebyl po celou dobu spokojený.
Ke konci začalo znovu pršet, Pérez byl ve vlásence dlouhý na brzy a vyjel mimo, podobně jako Leclerc naštěstí minul bariéru a pokračoval. Časy v závěru již neklesaly, pouze Magnussen se 5 min před koncem dokázal vyšvihnout na pátou příčku před Sainze, za nímž končí Alonso s Alpine. McLarenům patří pozice až v poslední pětce, trénink však absolvovaly s větším množstvím paliva.
Týmy potřebují poznat, kdy je ten správný okamžik pro přechod z intermediálek na pneumatiky do deště (a naopak), jelikož sobota má být podle meteorologů suchá a v neděli opět pršet. Inženýry a jezdce proto čeká složitý víkend i z pohledu nastavení monopostů.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 63 | George RUSSELL | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:41,935 |
2. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:42,170 |
3. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Oracle Red Bull Racing | 1:42,786 |
4. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Oracle Red Bull Racing | 1:42,834 |
5. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:43,187 |
6. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Ferrari | 1:43,204 |
7. | 14 | Fernando ALONSO | esp | BWT Alpine F1 Team | 1:43,533 |
8. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Alfa Romeo F1 Team ORLEN | 1:43,733 |
9. | 31 | Esteban OCON | fra | BWT Alpine F1 Team | 1:43,884 |
10. | 24 | Guanyu ZHOU | chn | Alfa Romeo F1 Team ORLEN | 1:44,525 |
11. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:44,709 |
12. | 6 | Nicholas LATIFI | can | Williams Racing | 1:44,962 |
13. | 23 | Alexander ALBON | tha | Williams Racing | 1:45,039 |
14. | 22 | Juki CUNODA | jpn | Scuderia AlphaTauri | 1:45,257 |
15. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Aston Martin Aramco Cognizant | 1:45,261 |
16. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:45,885 |
17. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | McLaren F1 Team | 1:46,030 |
18. | 18 | Lance STROLL | can | Aston Martin Aramco Cognizant | 1:46,776 |
19. | 10 | Pierre GASLY | fra | Scuderia AlphaTauri | 1:47,109 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ