PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Leclerc s prvním místem nepočítal

Charles Leclerc se svou trofejí za první místo po závodě v Rakousku | foto: Scuderia Ferrari

Prohlášení jezdců a představitelů týmů po kvalifikaci na GP Itálie.

Ferrari

Charles Leclerc, 1. místo 
Jsem příjemně překvapen. Nečekal jsem, že budeme bojovat o pole position po tom, jak jsme na tom byli ve Spa, takže získat takový výsledek na domácí půdě je hezké. Během tréninků jsme na voze testovali spoustu věcí a našli díky tomu nějakou rychlost. Může to pro nás být dobrá neděle.

Carlos Sainz, 3. místo
Byla to dobrá kvalifikace. V první i druhé části jsem zajel čistá kola, jen v té třetí nebyla moje pozice na trati ideální. Pro Ferrari je skvělé startovat na domácí půdě z pole position. Gratuluji Charlesovi.

Laurent Mekies, závodní ředitel
Získat na Monze pole position je speciální. Věnujeme ho všem našim fanouškům, kteří nás neustále podporují. Charles dal dohromady skvělé kolo, přičemž i Carlos jel velmi dobře. Navíc Charlese vytáhl v aerodynamickém vaku. To je něco, co jsme použili i ve Francii a Belgii a něco, co vyžaduje porozumění mezi piloty. Během poslední doby v Maranellu tvrdě pracujeme na tom, abychom se vrátili zpět na nejvyšší výkonnostní úroveň a tenhle výsledek je prvním krokem. Body se ale samozřejmě rozdávají až zítra. 

Red Bull

Max Verstappen, 2. místo
Bylo to celkem dobré kolo. Jen první sektor nebyl z nejlepších. Zvolil jsme trochu výš nastavená křídla a větší přítlak by nám v zítřejším závodě měl pomoci s opotřebením pneumatik. Naše závodní tempo vypadá skvěle, takže se moc těším. Musím jen přežít první kolo, pak budu mít dobrou šanci.

Sergio Pérez, 4. místo
Nebylo to dobré, ale ani špatné kolo. Jsme sice penalizovaní, nicméně díky naší závodní rychlosti můžeme ztrátu stáhnout. Těším se. Věděli jsme, že Ferrari bude rychlé, takže pro nás není jejich výsledek překvapením. Myslím, že budou rychlí i zítra. Zřejmě se tu bude složitě předjíždět, takže musíme dobře naplánovat strategii.

Christian Horner, šéf týmu
Věděli jsme, že Ferrari bude v kvalifikaci velmi silné, což se potvrdilo. My jsme se na kvalifikaci tolik nesoustředili. Udělali jsme z ní určité ústupky, abychom oběma pilotům dali co nejlepší závodní vůz. Zítra uvidíme, jestli se to vyplatilo. Bude těžké tu předjíždět, ale věřím, že se do těch pozic dostaneme. Penalizace jsme přijali v nejlepší možnou chvíli. Nechtěli jsme si je vybrat v Singapuru nebo Japonsku, kde se velmi špatně předjíždí.  

Mercedes

Lewis Hamilton, 5. místo
Byla to z mé strany dobrá kvalifikace. Nemohl jsem udělat víc, protože na nejlepší jsme dnes ztráceli. Zítra to bude těžké, startuji z konce pole a efekt DRS je na Monze minimální... Může se stát, že budeme svědky DRS vláčku a zažijeme frustrující závod.

George Russell, 6. místo
Díky penalizacím sice budeme startovat jako druzí, ale nezasloužíme si to. Byla to pro nás další hrůzná kvalifikace, protože se nám nedaří vyladit vůz. V prvním tréninku byl vůz skvělý, v tom druhém a třetím o dost horší. S Maxem nebudeme v závodním tempu asi schopni bojovat. Možná, že alespoň s Charlesem. Máme nejlepší inženýry, kteří tvrdě pracují na to, aby zjistili, proč jsou naše výkony nevyrovnané. Zatím to nevíme.

Toto Wolff, šéf týmu
Sice startujeme z první řady, ale z pohledu tempa to nebylo dobré. Víkend jsme dobře začali, jenže jsme v tomhle trendu nebyli schopni pokračovat. Věděli jsme, že to pro nás bude náročná trať, přesto George startuje druhý, třebaže si stěžoval na špatnou přilnavost. Lewis je penalizován za výměnu motoru, takže zítra bude potřebovat silné závodní tempo, aby se dostal na body.  

McLaren

Lando Norris, 7. místo

Jsem velmi spokojený s dneškem. Velmi šťastný. Myslím, že to bylo to nejlepší, čeho jsme mohli dosáhnout. Byli jsme tak blízko k náskoku před Mercedesem, ale nezůstat pozadu je také velmi dobrý úspěch. Pár jezdců má zítra penalizaci na startovním roštu, takže nám to dává lepší pozici. Doufejme, že toho využijeme, zajedeme bezproblémový závod a získáme nějaké dobré body.

Daniel Ricciardo, 8. místo

Jsem spokojený s kvalifikací, šťastný, že jsem zase na špičce. Už je to nějaký čas, takže jsem s tím spokojený. Kolo v Q3 bylo určitě trochu hrstka, jen jsem se snažil získat těch posledních pár desetin. Pořád je pro mě složité cítit auto na limitu a vědět, co bude za zatáčkou – ale s Q1 a Q2 jsem byl spokojený, myslím, že jsem zajel několik dobrých kol. Kvalifikaci jsme ukončili na lepším místě, než kde jsme byli tento víkend, takže jsem rád, že jsem to poskládal dohromady. Myslím, že jsme udělali nějaké dobré změny, takže doufám, že budeme mít dobrý závod.

Andreas Seidl, šéf týmu

Skvělá práce celého týmu, Daniel a Lando dnes v kvalifikaci v Monze obsadili 7. a 8. místo. S podporou z domova tým na trati tvrdě pracoval společně s oběma jezdci na neustálém zlepšování vozu v průběhu tří tréninků. Postavili auta ve správný okamžik na trať a dali tak Landovi a Danielovi příležitost maximalizovat jejich kola, když na tom záleželo. Až budou uplatněny všechny penalizace, odstartujeme velkou cenu Itálie směrem k čelu startovního roštu. To je dobrá výchozí pozice, a přestože jsme si vědomi problémů při závodě, cítíme se dobře připraveni na závod.

AlphaTauri

Pierre Gasly, 9. místo (6. po penalizacích)

Celkově jsem rád, že jsem se dostal do Q3. V rychlých zatáčkách mi vůz ještě trochu klouzal, takže jsem nemohl jet naplno, ale pilotovat auto na téhle trati je úžasné. Po včerejšku jsme udělali nějaké změny a zdá se, že se vyplatily. Pro zítřek je ale třeba dostat z auta ještě víc, protože za námi bude startovat několik nejrychlejších vozů. Řada kolegů dostala penalizaci, ale viděli jsme, že by se tu v závodě mohlo obtížněji předjíždět, protože efekt slipstreamu je u nových vozů menší. Naším cílem je zůstat na bodech a jak už víme z minulosti, tady se může stát cokoliv.

Juki Cunoda, 15. místo (20. po penalizacích)

Je zřejmé, že pro tento závod musím počítat s penalizací, takže jsem se soustředil spíš na závodní tempo než na kvalifikaci samotnou, ale s krátkodobou rychlostí o tomto víkendu jsem spokojen - v autě se mi jelo dobře a v Q1 byl můj výkon silný. Pro Q2 jsem zůstal ve voze, kdyby bylo potřeba pomoci Pierrovi - jízda v závěsu na této trati může být užitečná - ale nakonec jsme dospěli k názoru, že Gasly takovou pomoc nepotřebuje, tak jsem ani nevyjel. Nyní se soustředím na zítřejší závod, bude to těžké, ale na Monze s dá předjíždět a spousta lidí měla také potrestání, takže nikdy nevíte, co se stane.

Jody Egginton, technický ředitel

V pátek jsme shromáždili dostatek údajů o pneumatikách a aerodynamice u obou pilotů, takže jsme měli dobrý přehled o tom, jakým směrem musíme pokračovat, abychom do soboty vůz vylepšili především v oblasti nastavení. Poslední trénink proběhl hladce, získali jsme další data o všech třech směsích opět u obou pilotů.

Q1 zvládli Pierre i Yuki poměrně lehce, vzhledem k Jukiho penalizacím - jakmile postoupil do Q2 - už nemělo smysl dále pokračovat, chyběla patřičná motivace. Pozornost jsme tedy upřeli na maximalizování Pierrových šancí. Po prvním pokusu jsme čekali, že pokud i druhé rychlé kolo zvládne čistě, měl by se dostat do Q3. Nakonec i přes drobné vyjetí do štěrku v zatáčce 5, což ho stálo nějaký čas, svůj cíl splnil. Tam mu ale byl kvůli překročení traťových limitů v zatáčce 6 odebrán nejlepší čas a musel ustoupit Ricciardovi. Nicméně značné postihy soupeřů nás posunuly pro zítřek na 6. místo. Oba vozy se chovají konkurenceschopně ve středu pole, Pierre má dobrou výchozí pozici pro bodový zisk a Juki, ačkoliv je docela vzadu, prokázal o víkendu solidní tempo, takže by se měl posunout vpřed, pokud ho vhodnou strategií posuneme do volného prostoru.

Alpine

Esteban Ocon, 11. místo

Dnes to pro nás nebyla perfektní kvalifikace. Nakonec jsme jen vynechali Q3, po suboptimální Q2. Několikrát jsme ztratili zadní část vozu a každá malá chyba v Monze stojí čas. Různé tresty za motory zítřejším startovním roštem pořádně otřásly, tak uvidíme, co se stane. Zítra to bude vzrušující závod s potenciálem dostat se do první desítky a budeme tvrdě tlačit na to, abychom víkend dohráli naplno a získali body.

Fernando Alonso, 10. místo

Je trochu zklamáním, že jsem dnes skončil desátý ve Q3. Můj poslední čas na kolo byl také vymazán kvůli traťovým limitům, jinak by to prý bylo dobré na 8. místo, než byli penalizováni ostatní. Celkově se zdálo, že nám v kvalifikaci ve srovnání se zbytkem víkendu trochu chyběl výkon. Vůz vypadá dobře a zdá se být silný v závodním tempu, ale musíme si dát pozor na několik rychlých vozů startujících za námi. Získali jsme body v deseti závodech v řadě, takže zítřek bude jedenáctý.

Otmar Szafnauer, šéf týmu

Dnes jsme v kvalifikaci propásli dobrou příležitost, a tak jsme z našeho výkonu trochu zklamaní. Esteban si ve své pohonné jednotce vezme nový ICE a bude mít pětimístnou penalizaci na startovním roštu, což se ve velkém schématu a s ostatními, kteří dělají totéž, docela dobře osvědčilo, protože bude startovat v konkurenceschopné pozici. Fernando vypadal celý víkend silně a bude frustrovaný, že nepřevedl toto tempo v kvalifikaci, aby mohl začít výše. To znamená, že začne v první desítce a bude mít šanci získat body v závodě. Zítra je den závodu a během posledních dvou jsme ukázali, že naše závodní auto je konkurenceschopné, takže cílem je vrátit se s oběma vozy na bodech.

Williams

Nyck De Vries, 13. místo
Bylo to velmi rychlé, ale tým mi pomohl. Všichni byli skvělí a hlavní je, že Alex je v pořádku. Se sebou nebudu nikdy stoprocentně spokojený. Zajel jsem nějaká dobrá kola, ale v autě bylo více výkonnosti. V některých zatáčkách jsem stoprocentní potenciál atakoval, v jiných ne. V posledním pokusu jsem zavadil o přepínač, kvůli čemuž se změnilo vyvážení brzd a já ztratil kontrolu nad zadní částí auta. Třinácté místo ale není špatné.

 Nicholas Latifi, 16. místo
Jsem frustrovaný. Ale čekal jsem, že se nám tady nebude dařit. Je to pro nás náročná  trať. Jsme sice rychlí na rovinkách, ale ztrácíme v zatáčkách. Uvidíme, co se stane zítra.

Dave Rosbon, šéf výkonnosti vozu
Nejprve přeji Alexovi brzké uzdravení. Tým na zprávu o jeho absenci zareagoval velmi dobře a dokázal vůz rychle přizpůsobit pro Nycka. Ten si s výzvou poradil odhodlaně. Kvalifikace v Monze bývá složitá, ale my získali slušné pozice. Zítra se pokusíme mít dobrý závod. 

Alfa Romeo

Guanyu Zhou (14. místo (9. po penalizacích)

Myslím, že jsem dosáhl dobrého výsledku, i když jsem byl pod určitým tlakem kvůli nedostatku pneumatik, měli jsme jen dvě sady. V Q1 bylo vše výborné, v Q2 už jsem měl potíže, s autem jsem trochu bojoval, abych dosáhl správné rovnováhy, nepomohlo mi ani menší probrzdění. Byla to chyba a myslím, že s ohledem na kvalitu auta bych z něj dostal určitě víc. Nicméně po součtu všech penalizací pro soupeře bych se měl dostat do první desítky a na této trati je lepší být víc vpředu. Na zítřek se těším, protože doufám ve větší počet příležitostí. 

Valtteri Bottas, 12. misto (15. po penalizacích)

S dnešním výkonem jsem celkem spokojený, podle mne jsem z kvalifikace vytěžil co šlo. Mým cílem bylo dostat se před Magnussena a Schumachera, protože měli stejnou penalizaci jako já a tím pádem jsme byli v přímém souboji o pozice - nakonec mi to vyšlo. Právě s ohledem na posun vzad jsem se plně soustředil na nastavení vozu pro závod - přesto jsem byl poměrně blízko posunu do Q3. Cítím určité zlepšení a poslední kola mě ujišťují, že bychom mohli bojovat o body, penalizaci navzdory. Naše závodní tempo je dobré, doufám, že zítra vybojuji nějaké zajímavé souboje. 

Frédéric Vasseur, šéf týmu

Ve srovnání s několika posledními závody byl dnešek krokem vpřed. Zdá se, že nám okruh vyhovuje lépe a můžeme být spokojeni s prací, kterou jsme od pátku vykonali. Dosáhli jsme slušného výsledku a určitě nám odvahu dodal i fakt, jak jsme byli blízko Q3. Do zítřka jdeme s vědomím, že můžeme bojovat o body - Zhou se posune do první desítky a Valtteri navzdory trestu ztratí jen tři místa - navíc si v Q2 vyzkoušel závodní nastavení. Víme z minulosti, jak chaotické mohou závody na Monze být, takže hodláme každou šanci maximalizovat: pokud se nám povede start a budeme odvádět očekávanou práci, můžeme bodovat s oběma auty.

Aston Martin

Sebastian Vettel, 17. místo

Byl jsem s mým kvalifikačním kolem spokojen, vložil jsem do toho hodně úsilí. Nakonec jsem měl jen jeden pokus kvůli problémům s karoserií z první jízdy, což znamenalo, že jsem se nemohl dostat do rytmu. Obecně pro nás tento víkend nebyl jednoduchý. Na této trati z nějakého důvodu nejsme příliš konkurenceschopní. Ale zítra je nový den a my budeme tvrdě tlačit, abychom udělali pokrok. Získáme nějaké pozice na roštu od jezdců, kteří budou penalizováni, takže bychom měli začít uprostřed roštu. V neděli jsme obvykle konkurenceschopnější, takže uvidíme, čeho můžeme zítra dosáhnout.

Lance Stroll, 18. místo

Vždy jsme věděli, že to pro nás nebude nejlepší trať a myslím, že se to odrazilo na dnešním výsledku. Monza je velmi odlišný okruh od tratí, které jsme nedávno navštívili. Zdá se, že na tento vysokorychlostní okruh máme trochu příliš velký odpor. Jsem si jistý, že později v sezóně předvedeme silnější výkony. Pozice na startovním roštu získáme díky penalizaci ostatních jezdců, takže zítra by to pro nás mohlo dopadnout lépe. Pokusíme se udělat, co bude v našich silách, abychom závodili o body.

Mike Krack, šéf týmu

Sebastianovu kvalifikaci zkomplikoval uvolněný zaslepovací panel, což ho stálo nějaký čas na trati, když jsme to přijali a zajeli s ním do boxů, abychom vyřešili tento problém. Dostal se do poslední jízdy, a nakonec zajel čas pouhých sedm setin od Q2. Lance měl dobrou jízdu, držel se plánů, ale charakteristiky okruhu Monza nejsou pro náš vůz nijak zvlášť vhodné, vždy to bývala náročná kvalifikace. Jsem optimističtější ohledně našeho zítřejšího závodního výkonu a očekáváme, že získáme několik pozic na startovním roštu, když jiní jezdci kvůli penalizacím spadnou.

Haas

Kevin Magnussen, 19. místo (16. po penalizacích)

Bylo to přesně tak těžké, jak jsme očekávali. Domnívám se, že jsme nebyli daleko od postupu do Q2 - a kdyby se to povedlo a můj nejrychlejší čas na kolo nebyl smazán - bylo by pro nás velké překvapení, pokud by se to povedlo. Před zítřkem je bezesporu zajímavé, že je opět dost pilotů na jiných pozicích.

Mick Schumacher, 20. místo (17. po penalizacích)

Odjel jsem jen velmi málo kol a myslím, že to je hlavní důvod, proč prozatím víkend dopadá tak bídně. Tyhle věci se stávají, není to ničí vina a koneckonců po kvalifikaci vyhráváme, ale i prohráváme společně. Teď jde o to, s kým se budeme chtít pustit do křížku, ale před námi může být pár soupeřů, pro nás snad snáze dosažitelných. Závod nás teprve čeká, takže budeme doufat, že nám pomůže trocha improvizace.

Günther Steiner, šéf týmu

Dnes to nebyl nijak fantastický den. Prostě se musíme sebrat a doufat, že to zítra bude mnohem lepší - o mnoho víc toho opravdu říci nelze.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy