Red Bull
Max Verstappen, 1. místo
Získat pole position na domácí trati je vždy speciální. Po včerejšku jsme se museli hodně zlepšit, což nebylo jednoduché, protože jsme toho včera moc neodjeli. O to jsem radši, že se nám to povedlo. Obzvlášť v téhle skvělé atmosféře.
Sergio Pérez, 5. místo
Je to škoda... Byl jsem v dobrém kole, asi o tři desetiny rychlejším než předchozí pokus. Mohl jsem skončit možná i třetí, ale nakonec jsem byl příliš agresivní na plynu, dotknul se štěrku a ztratil kontrolu nad zadní částí vozu. Zítra potřebuju dobrý start. Budu bojovat.
Christian Horner, šéf týmu
Když sledujete elitní sportovce na vrcholu schopností, všichni dokáží v klíčových chvílích nabídnout něco navíc. Je to i případ Maxe. Byl to malý rozdíl, leč klíčový pro zítřejší závod. Max neustále roste a vyvíjí se. Tohle všechno je o týmové práci všech v zákulisí. Škoda, že Checo nedokončil své kolo, byl by nejspíš ve druhé řadě. Z pátého místa bude tvrdě bojovat proti pilotům Ferrari. Mercedes bude také silný, nemají co ztratit, dají do toho maximum. Čeká nás vzrušující závod.
Ferrari
Charles Leclerc, 2. místo
Se svým kolem jsem spokojený. Je škoda, že nestojíme výš, rozdíl je minimální. Máme ale dobré závodní tempo, takže si do závodu věřím. Vypadá to mnohem lépe než minulý týden v Belgii. Těším se. Závodit na téhle trati je výzva. Potřebujeme dobrý start a uvidíme, co se stane.
Carlos Sainz, 3. místo
Věděli jsme, že to bude těsné a nakonec to byla možná nejtěsnější kvalifikace roku. Skončil jsem třetí a neztrácel ani desetinu. Zítra nás čeká vyrovnaný závod, ve kterém bude o nejvyšší příčky bojovat hodně vozů. Jsem si ale jistý, že my budeme mezi nimi. Večer se podíváme na strategii a vybereme si tu nejlepší variantu.
Laurent Mekies, sportovní ředitel
S výsledkem kvalifikace můžeme být celkem spokojeni. Bojovali jsme o pole position, což je fajn, ale jestliže jste k prvnímu místu na startu tak blízko a nakonec ho nezískáte, je to vždy škoda. Charles i Carlos se během víkendu neustále zlepšovali, je to jejich zásluha a stejně tak zásluha celého týmu na okruhu i doma v Maranellu. Myslím, že zítra nás čeká intenzivní souboj tří týmů, protože rovněž Mercedes bude v boji. Víme, že Max má vždy velmi silné závodní tempo, ale my se ho pokusíme dostat pod tlak a zkomplikovat mu život.
Mercedes
Lewis Hamilton, 4. místo
Nebýt žlutých vlajek, bojovali bychom o první řadu, což je dobré. Na pole position bychom sice možná nestáli, ale v první řadě jsme mohli být. Snad jsme stáhli ztrátu v rychlosti na jedno kolo a snad se to odrazí i na naší závodní rychlosti. Bylo by to skvělé. George včera absolvoval delší stint, který vypadal velmi dobře, takže snad budeme v závodě silní. Cílem je zabojovat o stupně vítězů.
George Russsell, 6. místo
Na okruzích jako je tenhle se trať rychle vyvíjí. Když už ztrácíte, musíte tlačit na maximum. Tak jsme to udělali i v Maďarsku. Když najedete do ostrého kola jako poslední, máte na trati nejlepší podmínky. Můžete být za hrdinu nebo taky za nulu. Nám to dneska nevyšlo. Není to ale tragédie, protože i z šestého místa můžeme bojovat o stupně vítězů. Pochopili jsme, proč jsme byli v Belgii pomalí a proč se nám tady daří. To je nejdůležitější poznatek posledních dvou závodů.
Toto Wolff, šéf týmu
Je to velmi frustrující. Lewis byl před žlutými vlajkami o desetinu před Verstappenem a Leclercem, takže bojoval o pole position. Takové věci se ale stávají. Checo tlačil na limit a vždy, když tlačíte na limit, tak k něčemu takovému může dojít. Máme tady dobrý vůz. Na závod se těším.
McLaren
Lando Norris, 7. místo
Dobrý den. Jsem velmi spokojený. Udělali jsme maximum i ve srovnání s šesti vozy před námi. Zítra máme možnost získat dobré body, cože je náš cíl.
Daniel Ricciardo, 17. místo
Jsem zklamaný. Věřil jsem, že se dostaneme výš, ale bohužel... Měl jsem smůlu v předposlední zatáčce. Byla tam na trati hlína, na které jsem uklouznul a dobře rozjeté kolo ztratil. Mohly to být tři desetiny, možná i víc. Zítra to bude složité, ale my si poradíme.
Andreas Seidl, šéf týmu
Smíšené pocity. Lando dostal z vozu všechno a bude startovat sedmý. Daniel měl smůlu na incident před sebou, který ho připravil o postup do Q2. Vůz je tento víkend zatím konkurenceschopný. Máme dobré tempo a zítra možnost získat dobré body. Na závod se poctivě připravíme. Těšíme se, jsme v dobré pozici.
Haas
Kevin Magnussen, 18. místo
Dnes ráno to vypadalo dobře a poté to z nějakého důvodu zase zmizelo. Po první jízdě v Q1 to vypadalo docela slušně, proto jsem trochu zmatený, že jsme nezískali takovou přilnavost, jakou se zdálo všem ostatním, protože já jsem získal dvě desetiny, zatímco jiní získali osm desetin nebo sekundu. Zítra zatlačíme a uvidíme, co můžeme udělat.
Mick Schumacher, 8. místo
Je skvělé být ve Q3 a samozřejmě jsme s naším výkonem velmi spokojeni. Je to neočekávané, protože jsme očekávali, že skončíme v Q2, ale dostat se do Q3 a zopakovat čas na kolo, který jsme zajeli v Q2, bylo rozhodně slušné a teď máme dobrou výchozí pozici pro zítřek. Nedělali jsme velké změny, jen jsme dolaďovali a naštěstí jsme víkend začali se skvělým nastavením, takže jsme nemuseli dělat velké změny, což vždy pomůže. Zejména pomáhá budovat sebevědomí a doufejme, že nás zrychlí.
Guenther Steiner, šéf týmu
Dnes to byl dobrý den hlavně pro Micka, který se dostal do Q3, to byl náš cíl. Naším cílem samozřejmě bylo dostat se tam s oběma vozy a řekl jsem, že možné je všechno – buď skončit v Q1, nebo nastoupit do Q3 – a obojí se nám povedlo. Dobrá práce Micku, Kevin prostě nebyl spokojený ve svém rychlém kole. Myslím si, že auto jede docela dobře a víme, že Kevin je dobrý na starty, takže možná na startu udělá nějaké kouzlo. Celkově vzato je velmi dobré, že Mick začíná v top 10 a doufejme, že si domů přivezeme nějaké body.
AlphaTauri
Juki Cunoda, 9. místo
Jsem opravdu šťastný z našeho dnešního výkonu v kvalifikaci. Abych byl upřímný, bylo trochu překvapením probojovat se do Q3, vzhledem k našemu tempu v FP3, ale po tréninku jsme na voze udělali několik dobrých změn, pak jsem to dokázal dát dohromady a vytěžit maximum. Tvrdá práce týmu se dnes odpoledne opravdu vyplatila a postup do Q3 je opravdu pozitivní, takže jsem rád, jak jsme se dnes zlepšili. Teď se musíme soustředit na závod, máme spoustu dat, která musíme prozkoumat, takže dnes večer musíme tvrdě pracovat, abychom se zítra mohli pokusit skončit v top 10.
Pierre Gasly, 11. místo
Na konci dne, vzhledem k tomu, kde jsme byli v tréninku, musíme být spokojeni s naším dnešním výkonem. Udělali jsme velký krok vpřed od FP3 a dnes odpoledne nám prostě uniklo probojování se do Q3. Pro zítřejší závod je cílem získat co nejvíce míst, protože začínáme z 11. místa, a tak se doufejme vrátíme z body.
Claudio Balestri, hlavní inženýr – výkon vozu
Po pátečním tréninku jsme nebyli s naším výkonem opravdu spokojeni, protože jsme věděli, že máme prostor pro vylepšení našeho balíčku, a proto jsme se rozhodli přes noc změnit nastavení. Cílem bylo pokusit se zlepšit zacházení s pneumatikami a celkový výkon, hlavně jsme se trápili v zatáčkách. Ve vysokorychlostních zatáčkách jsme klouzali a v prvním sektoru jsme byli pomalejší než naši konkurenti. Dnes ráno jsme v FP3 plně nevyřešili naše hlavní omezení a nebyli jsme spokojeni s naším výkonem, takže jsme před kvalifikací provedli další změny v nastavení a vyplatilo se to. Na konci dne nás může potěšit Juki na deváté a Pierre na jedenácté pozici. Nyní se těšíme na závod, bude velmi důležité zacházet s pneumatikami a zajistit kontrolu nad degradací, a pokud to uděláme dobře, pak snad budeme moci bojovat o body.
Aston Martin
Lance Stroll, 10. místo
Je škoda, že jsme měli v Q3 problém s hydraulikou, protože jsme dnes měli tempo na umístění v první osmičce – a to by bylo skvělé vzhledem k našim nedávným potížím v kvalifikaci. Tým odvedl fantastickou práci s nastavením a vyvážením, takže je skvělé vidět, jak jsou všichni za své úsilí odměněni. Tato výchozí pozice by nám měla dát dobrou šanci získat nějaké slušné body v zítřejším závodě.
Sebastian Vettel, 19. místo
V posledním kole Q1 jsem si na vjezdu do 13. zatáčky nabral na levá kola trochu štěrku. Nevím, které auto to vyhodilo – ale byl jsem tím, koho to chytilo. V tu chvíli se opravdu soustředíte na obrubník napravo – nezkoušel jsem nic přepychového – a prostě jsem vyjel a ztratil auto. Dá se říct, že mě chytil ‚zand‘ v Zandvoortu… Moje tempo až do té chvíle vypadalo velmi dobře – to poslední kolo bylo na Q2 dost dobré a myslím, že jsme se mohli dostat i do Q3. Škoda. A to jen ztíží zítřek, protože v podstatě začneme poslední. Uvidíme, jestli najdeme chytré strategické řešení – ale pravděpodobně to bude dlouhé odpoledne.
Mike Krack, šéf týmu
Sebastian byl v Q1 v rychlém kole, když dorazil do 13. zatáčky, kde byla závodní stopa pokryta prachem, který na trať dostalo auto, které jelo těsně před ním. V důsledku toho také skončil mimo. To je závodění, ale stejně je to frustrující. Lance na tom byl také dobře v Q1 – dobrá 7. pozice – a znovu v Q2, přestože zablokoval kola na začátku svého druhého rychlého kola – dobrá 8. pozice – pak jsme v Q3 trpěli nedostatkem hydraulického tlaku, který zabránil tomu, aby mohl znovu vyjet ven. Celkově to bylo frustrující, ale oba naši jezdci předvedli silné tempo, a proto přistoupí k zítřejšímu závodu s kontrolovanými ambicemi.
Alpine
Esteban Ocon, 12. místo
Byl to pro nás náročný den a není to pozice, na které jsme se chtěli kvalifikovat. Trochu jsme bojovali s přilnavostí zadní nápravy a zdálo se, že ve srovnání s předchozími víkendy postrádáme trochu tempa, takže se na to určitě budeme muset zaměřit. V minulosti jsme byli na horších pozicích a body nejsou daleko. Víkend ještě zdaleka nekončí. Doufáme, že zítra dojde k dalším předjížděním a jako vždy do toho dáme všechno, abychom měli solidní závod a dostali oba vozy zpět na body.
Fernando Alonso, 13. místo
Bohužel dnes nebyl náš den. Byl to provoz v Q2, co nás stál postup do Q3, protože jsme byli o půl vteřiny rychlejší a mohli jsme být na šesté pozici. Nemohli jsme ukázat skutečný potenciál vozu, ale tyto věci se mohou stát na tak úzké trati, jako je Zandvoort. Uvidíme, jestli dokážeme zítra využít tempa auta a mít lepší výsledek v závodě. Není snadné tady předjíždět, jak jsme viděli loni, ale budeme se snažit získat co nejvíce bodů.
Alan Permane, sportovní ředitel
Dnešní kvalifikace byla pro tým zklamáním, máme na čem pracovat, ale jsem si jistý, že se zítra dokážeme zotavit a získat body. Na roštu se řadíme na dvanácté a třinácté místo, ale s letos upravenou DRS zónou by mělo být možné předjíždění. Od nynějška do závodu vynaložíme tvrdou práci, abychom našli nejlepší strategii. Esteban tento víkend nebyl se svým vozem úplně zajedno, v průběhu kola měl problémy se zadní částí. Fernandův výsledek rozhodně neodráží jeho výkon, ve své druhé jízdě Q2 měl provoz a bez toho by se pohodlně dostal do Q3. Zítra uděláme vše, co je v našich silách, abychom se dostali s oběma vozy na body, a vzhledem k tomu, jak jsme závodili na posledních závodech, si myslím, že toho dosáhnout je určitě možné.
Alfa Romeo
Guanyu Zhou, 14. místo
Jsem spokojen s tím, jaký jsme dnes učinili pokrok, protože ráno to vypadalo, že bychom mohli vypadnout v Q1. Ale myslím, že v kvalifikaci jsme maximalizovali náš potenciál. Čtrnácté místo je dobré. Ve středu pole je to hodně vyrovnané, i když s některými dalšími týmy ohledně tempa pořád trochu ztrácíme. Zítra doufám v závod plný akce.
Valtteri Bottas, 16. místo
Pocitově to dnes nebylo tak špatné, ale zkrátka nám chybí trocha tempa a přilnavosti, abychom mohli být na startovním roštu výš. S nastavením jsme dnes zkoušeli všechno, co se dalo, jenže jsme zkrátka nenašli dostatek výkonnosti. Závod bude náročný, je to tady velký výzva... My ale uděláme maximum.
Frédéric Vasseur, šéf týmu
Dnešní výsledek koresponduje s tím, co jsme čekali. Včera jsme se soustředili, abychom našli ideální vyvážení a dnes v tomhle směru pokročili, ale na umístění v Q3 to nestačilo¨. Startovat na 14. a 16. místě není na téhle klikaté trati ideální. My ale uděláme maximum a pokusíme se využít všechny příležitosti, které se nám zítra naskytnou.
Williams
Alex Albon, 15. místo
Je dobré, že jsme postoupili z Q2, ale konec v Q2 nás samozřejmě netěší. Q3 byla dnes ale mimo náš dosah. V Q2 jsme zápasili se zadní částí vozu, která byla nestabilní. Přes noc jsme ovšem na autě udělali dobré změny, tak uvidíme, jestli se zítra posuneme výš.
Nicholas Latifi, 20. místo
Měli jsme problém, který pořád vyšetřujeme. V prvním kvalifikačním kole mi vůz hlásil problém a já ztrácel výkon, takže jsem kolo přerušil. Ve druhém kole se problém opakoval, takže jsme museli zajet do garáže. Je to škoda, protože jsem cítil, že jsme udělali krok slušný směrem, jenže dnes jsme se nedostali do reprezentativního kola. To se v motorsportu někdy stává.
Dave Robson, šéf výkonu vozu
Je tu dost těžké vše správně poskládat, ale mám pocit, že dnes jsme udělali pokrok ohledně pneumatik i vyvážení. Věděli jsme, že Q1 bude velmi těsná a jsme rádi, že se z ní Alex dokázal dostat. Nicholas musel kvalifikaci ukončit, protože mu skokově narůstala teplota motoru. Je to škoda, protože v poslední polovině kola byl velmi rychlý. Zítra budeme bojovat.