RED BULL
Max Verstappen, 1. místo
Tohle jsem nečekal. Doufal jsem, že budu schopen přiblížit se pódiu, ale byly hodně náročné podmínky. Nicméně měli jsme opravdu velmi dobrou strategii. Reagovali jsme a přezouvali přesně ve správný čas. Měl jsem pár dobrých kol a i když jsem měl hodiny, vyhráli jsme závod. Byla to zábava, hodně šílený závod a jsem opravdu rád, že jsme ho vyhráli. Na startovní rošt jsme jeli na tvrdé sadě, ale chyběla přilnavost a říkal jsem si, že na tom nemůžeme odstartovat. Takže všechna čest týmu, protože naplánovali strategii okolo té sady, ale potom jsme bleskově změnili názor a reagovali a vyjeli na měkké. A jsem za to rád, protože ta tvrdá byla náročná. Bylo to vidět.
Sergio Pérez, 5. místo
Je dobré získat před pauzou skvělý výsledek a po špatné kvalifikaci to vypadalo na špatný víkend, ale my jsme to dnes napravili a získali dost bodů. Byla to zábava závodit s Mercedesy a Ferrari, byl to náročný závod, zvlášť ke konci, když se změnili podmínky a během safety caru, kdy měli všichni studené pneumatiky. Celkově jsme měli trošku smůlu s tím virtuálním safety carem, protože jsme měli potenciál jít po Carlosovi a Georgovi a měli jsem pocit, že jsem je ke konci dost stáhl. V posledním stintu to bylo dobré a mít pár dalších kol, možná bych byl s Maxem na pódiu. Byl to dobrý závod a bavil jsem se. Skvělé napravení škod od celého týmu a je skvělé vidět Maxe vyhrát.
Christian Horner, šéf týmu
Fantastický závod. Všichni odvedli prvotřídní práci. Max byl výjimečný, i když přidal hodiny, jako by start z desátého místa nebyl už tak dost složitý. Také Checo jel brilantně a věřím, že bez virtuálního safety caru by byl na bedně. Strategie hrála hlavní roli v našem vítězství. Plán byl start na tvrdé sadě, ale změnili jsme to kvůli podmínkám a tato výhra nám dává slušné vedení v šampionátech před letní pauzou, ale ještě zbývá dost závodů a sttle je se kde zlepšovat. Ferrari jsou hodně rychlí, Mercedes se vrací zpět, jak jsme dnes viděli. Ještě nás toho dost čeká.
MERCEDES
Lewis Hamilton, 2. místo
Rozhodně jsme se na začátku závodu trápili a nebyl jsem si jistý, že je dojedu. Ale kousek po kousku, cítil jsem se jistější s vyvážením a také jsem měl hodně dobrý start. Chci také moc poděkovat týmu, pořád se snaží a nikdy to během tohoto náročného roku nevzdali. Být na pódiu s oběma vozy dvakrát, je to pro nás hodně významné. Pro George to dnes byla smůla. Stále mají náskok, ale postupně to jednoznačně stahujeme a je to úžasné. Jdeme do letní pauzy s tímto pocitem. Snad do druhé části přineseme víc a budeme bojovat s těmi v čele. Doufal jsem, že na konci bude pršet, abych mohl stíhat Maxe, ale došla nám kola. Pokud bychom včera měli lepší kvalifikaci, pokud by DRS bylo v pořádku, mohli jsme bojovat o výhru. Ale jsem i tak opravdu šťastný. Díky také fanouškům za podporu, užijte si léto.
George Russell, 3. místo
Když začalo pokapávat a my byly na měkkých na startu, myslel jsem, že je to naše. Ke konci stintu na střední sadě maličko pršelo a já se hodně trápil. Tým odvedl skvělou práci. Včera pole position a oba vozy na pódiu a rozhodně se zlepšujeme, takže jsem moc pyšný na všechnu tu práci, kterou jsme udělali.
Toto Wolff, šéf týmu
Red Bull zariskoval, jel do boxů hodně brzy, moc brzy na jednu zastávku a pro nás prostě bylo příliš brzy. Oni to nakonec zvládli a pneumatiky vydržely hodně dlouho. Myslím, že máme balík, se kterým můžeme pracovat. Měli jsme hodně špatný pátek, takže víme, co nedělat a udělali jsme opak. Ale Spa, které následuje, je odlišný okruh, takže ještě neslavíme. Neříkáme hop, protože jsme ještě neskočili.
FERRARI
Carlos Sainz, 4. místo
Dnes to byl náročný den pro celý tým. Ty chladnější teploty a podmínky na trati znamenaly, že jsme prostě nebyli dost rychlí na to bojovat. Pár věcí jse se naučili a nyní na tom zapracujeme a po letní pauze se vrátíme silnější. Strategie moc nezmůže, pokud vám prostě chybí tempo.
Charles Leclerc, 6. místo
Myslím, že druhý stint měl být delší. V prvním jsme zastavili ve správnou chvíli a udělali jsme tam správné rozhodnutí. Ale to druhé, nevím, proč byl kratší. Dal jsem najevo, že chci zůstat co nejdéle na středních, ale přezuli jsme brzy na tvrdé a musíme se podívat, proč. Museli jsme znovu do boxů, protože ty tvrdé, to bylo prostě příliš náročné. Z nějakého důvodu, nevím proč, jsme přezuli na tvrdé. Poslední část závodu byla katastrofa. Řekl jsem, že na střední se mi jede dobře. Musíme se na to podívat. Vlastně jsem si celkem jistý, že zastávka Maxe znamenala, že nás dostal pod tlak a reagovali jsme, ale nemyslím, že to bylo správně. Potom už to byl lavinový efekt a ztratili jsme tím mnohem více, než bychom měli. Než začnu přemýšlet o šampionátu, se jako tým nejprve upřímně řečeno zlepšit, protože jinak to bude těžké. Samozřejmě závody jako tento jsou frustrující a musíme se celkově zlepšit. Mám pocit, že to je pořád něco. Spolehlivost, chyby, prostě pořád něco. Ale musíme být lepší v tom dát víkend dohromady. A ano, pokusíme se využít těch pár dnů k odpočinku a analýze, co můžeme udělat lépe, protože je to nesmírně důležité.
Mattia Binotto, šéf týmu
Chyběla rychlost a tempo, nemyslím, že jsme dnes mohli vyhrát. Důvod zatím neznám, protože je to letos poprvé, kdy nám chyběla rychlost bojovat o vítězství. Musíme se na to podívat a jsem si jistý, že na to přijdeme. Auto se nechovalo podle předpokladů a neměli jsme tempo, ve které jsme doufali a které jsme viděli v pátek. Byly jiné podmínky, chladnější, ale celkově to nebylo dobré na žádné sadě. Na tvrdé to bylo ještě horší. Když jsme přezuli Charlese na tvrdé, naše simulace ukazovala, že to bude náročných pár prvních kol, že by měly být pomalejší tak deset nebo jedenáct kol a potom by měly ožít a být rychlejší ke konci stintu. A tak jsme přezuli a bránili se Maxovi. Na měkké to bylo moc dlouho. Celkově ty pneumatiky nefungovaly, víme, že na jiných autech s nimi měli problém, ale i tak jsme použili naše data a analýzu. Ale hlavní důvod - není nutné se dívat na strategii, ale hlavní je, proč auto nebylo dostatečně rychlé. Je to letos poprvé, kdy jsme nebyli konkurenceschopní. Carlos jel stejnou strategii jako Lewis. Startoval před ním a dojel za ním o deset sekund. Takže výkon auta nebyl dobrý a potom ani pneumatiky nefungují tak, jak by měly a už vůbec ne ty tvrdé.
MCLAREN
Lando Norris, 7. místo
Se sedmým místem jsem spokojený. Bylo to naše dnešní maximum, protože jsme neměli srovnatelné tempo s rychlejšími vozy. Po včerejšku, kdy jsme všichni odvedli extrémně dobrou práci, jsme samozřejmě doufali trochu ve víc, ale sedmé místo je dnes opravdu maximem. Dobré body.
Daniel Ricciardo, 15. místo
Dnes bylo víc negativ než pozitiv. Měl jsem pocit, že start jsem měl dobrý, ale při brzdění jsem se málem dostal do kontaktu s Alpine a abych se mu vyhnul, musel jsem hodně ubrat. Takže první kolo bylo nakonec docela průšvih. Na měkké pneumatice jsem neměl tempo. Na střední to bylo o něco lepší, ale na tvrdé opět chyběla přilnavost. Nebylo tam nic... I proto jsme trefil Strolla a dostal trest, i když jsem se mu snažil vyhnout. Nyní si odpočinu a po letní přestávce se pokusím být rychlejší.
Andreas Seidl, šéf týmu
Závod dokončilo všech šest vozů prvních tří týmů, takže sedmé místo dnes bylo naším maximem. Lando zajel skvělý a čistý závod. Daniel měl ale se stejnou strategií problémy s přilnavostí. To je něco, na cos e budeme muset v posledním týdnu před letní pauzou podívat. Novinky nasazené ve Francii jsme tu lépe pochopili, což nás dostalo do pozice čtvrtého nejrychlejšího týmu, což je úspěch. Děkuji celému týmu na okruhu i v továrně a stejně tak naším motorovým kolegům v Mercedesu. Uvidíme se v Belgii.
ALPINE
Esteban Ocon, 9. místo
Můžeme být rádi, že dnes získáváme body s oběma vozy, a to je vždy pozitivní, zvláště když jdeme do sezónní přestávky. Nemyslím si, že jsme během závodu úplně maximalizovali svůj potenciál a jako tým probereme, co můžeme udělat pro zlepšení. Jedna zastávka byla dnes náročná, ale dali jsme si práci, abychom získali body a v posledním kole jsem se musel tvrdě bránit před Sebem [Vettelem]. Celkově stále míříme do přestávky na čtvrtém místě v poháru konstruktérů a budeme hladoví, abychom za pár týdnů zvýšili svůj náskok. Jsem hrdý na tým za zlepšení výkonnosti za posledních pár měsíců a naším cílem bude pokračovat v této vzestupné trajektorii, až se sezóna vrátí po zaslouženém odpočinku.
Fernando Alonso, 8. místo
Dnes to byl těžký závod a jsme rádi, že jsme skončili s dvojnásobným počtem bodů. Podařilo se nám vyhnout se autům v rušné 1. zatáčce v prvním kole a ztratili jsme některé pozice. Poté jsme se soustředili hlavně na naše závodní tempo a chtěli jsme, aby strategie jedné zastávky fungovala na tvrdých pneumatikách. Pro závod jsme neměli na výběr dvě střední směsi a místo toho jsme maximalizovali výběr pneumatik pro sobotní kvalifikaci. Naše včerejší tempo v nás vyvolalo dnešní optimistický pocit a očekávali jsme lepší výsledek. Celkově vzato jsme stále před McLarenem, takže je to silný týmový výsledek. Potřebujeme jen pokračovat v bodování jako dnes a doufejme, že tato konzistentnost bude naší silou v boji o čtvrté místo v konstruktérech.
Otmar Szafnauer, šéf týmu
Po šesti bodech z dnešní Velké ceny Maďarska zůstává tým na čtvrtém místě v poháru konstruktérů, když míříme do letní přestávky. To je samo o sobě velký úspěch a dává nám to opravdové soustředění, abychom pokračovali a útočili po zbytek roku, až příští měsíc zamíříme do Belgie. Byl to pro nás dnes složitý závod s různými strategiemi napříč polem. Rozhodli jsme se pro jednu zastávku s oběma vozy, což znamenalo, že jsme museli být docela opatrní v obou stintech na středních a tvrdých pneumatikách, abychom zajistili, že dojedeme k šachovnicové vlajce s dostatečným tempem v ruce. Na konci jsme odvedli dobrou práci, když jsme zdrželi některé další za námi, kteří byli silnější s čerstvějšími pneumatikami. Jako vždy zanalyzujeme náš závod, abychom zjistili, co můžeme příště zlepšit. Budeme připraveni pokračovat v příjemném boji v šampionátu s našimi konkurenty, až se koncem srpna vrátí závodění. Prozatím si po dosavadní nabité sezóně zaslouží pauzu celý tým a určitě dobijeme energii připravenou na pokračování sezóny.
ASTON MARTIN
Sebastian Vettel, 10. místo
Museli jsme dnes tvrdě bojovat o bod a přiblížili jsme se druhému bodu, když jsem v posledních kolech pronásledoval Estebana [Ocona]. Tým vyměnil auta, protože jsem měl lepší příležitost chytit Estebana, ale očividně nás zranil VSC a došel nám čas. V posledním kole jsem byl velmi blízko, ale potřeboval jsem ještě jednu zatáčku, abych se posunul. Celkově to byl zábavný závod se spoustou soubojů a předjíždění. Prostřední část byla trochu obtížná, ale bilance byla lepší pro třetí část na středních. Závodní tempo bylo opět konkurenceschopné, takže na zlepšení našeho sobotního výkonu se musíme zaměřit ve druhé polovině roku.
Lance Stroll, 11. místo
Myslím, že jsem dnes odjel dobrý závod. V závěrečné části byl Sebastian na středních a já na měkkých – nezbyla mi další střední. Měkká byla za daných okolností špatná pneumatika, bohužel, ale takové věci se v závodění stávají. Bavilo mě závodit do top 10. Když jsem předjel Daniela [Ricciarda], dal jsem mu ve druhé zatáčce místo, ale myslím, že bojoval s přilnavostí na tvrdé pneumatice a byl příliš široký. Tak to někdy chodí. Zdá se, že v neděli máme lepší tempo než v sobotu, takže se na to musíme podívat. Ale z dneška si můžeme odnést spoustu pozitiv.
Mike Krack, šéf týmu
Lance odjel dobrý závod – dobře si poradil s pneumatikami, předvedl několik skvělých předjížděcích manévrů, když na tom opravdu záleželo, a odvedl skvělou práci, když se dostal přes [Valtteriho] Bottase a posunul se na body. Od desátého místa jsme mu nařídili, aby pronásledoval Ocona; zbývalo několik kol a Sebastian ukázal celkově větší tempo na střední směsi, tak jsme vyměnili auta. Naším záměrem bylo prohodit vozy zpět, pokud by Sebastian nedokázal urvat devátou pozici, ale nakonec zde nebyl prostor, aby mohl bezpečně provést změnu – Sebastian překročil čáru jen 0,143 s za Oconem. Vím, že Lance bude zklamaný, ale stálo to za to riskovat, aby se pokusil zvýšit dnešní počet bodů. Odnést si domů jeden mistrovský bod je malá odměna za dobře odvedenou práci. Dnes jsme ukázali, jak tvrdě umíme bojovat – oba jezdci byli neúprosní, naše závodní tempo bylo silné a naše strategie nám umožnila přeskočit vozy před námi. Všichni neúnavně pracovali a jsem nesmírně hrdý na celou naši organizaci. Vrátíme se s novým zaměřením a těšíme se na Velkou cenu Belgie na konci srpna.
ALPHATAURI
Pierre Gasly, 12. místo
Musím říci, že jsem s dneškem spokojen. Startovat z boxové uličky není nikdy snadné, ale podařilo se mi dostat dopředu. Pro tento začátek závodu jsme udělali určité změny v nastavení vozu, což vygenerovalo o něco větší tempo a umožnilo mi to vybojovat několik duelů přímo na trati. Je důležité, že tři nadcházející týdny můžeme využít k tomu, abychom z našeho balíčku vytěžili ještě víc a konzistentně končili na bodech. Tým znám a vím, čeho můžeme dosáhnout; protože je s našimi auty určitá potíž, potřebujeme čas, abychom pochopili, jak z nich dostat to nejlepší.
Juki Cunoda, 19. místo
Byl to skutečně těžký den, neměl jsem pocit, že bych se do závodu nějak zapojil. Celou dobu jsem s autem bojoval, protože mi kompletně chyběla přilnavost. Stále více jsem zjišťoval, že je problém ho udržel na trati, proto jsem udělal chybu s následnými hodinami. Nebyl to snadný víkend, je třeba projít všechna data, abychom zjistili, proč se naše nová vylepšení nevyplácejí, jak jsme si představovali. Během letní přestávky je třeba udělat restart a pokusíme se do druhé poloviny vrátit silnější.
Jody Egginton, technický ředitel
Pro tým to dnes bylo proměnlivé. Pierre po startu z pit-lane odjel silný závod, dobře nakládal s měkkou a střední směsí a hodně si polepšil. Jukiho působení bylo problematičtější, bojoval s přilnavostí a vyvážením ve všech stintech a obecně s vozem spokojený nebyl. Ačkoliv podle telemetrie o žádný problém nešlo, musíme vše prošetřit, abychom se dostali k jádru věci.
Pokud se na vše podíváme ze širšího spektra, přestože jsme nesplnili náš cíl vrátit se v Maďarsku na bodovaná místa, dnešní závodní rychlost byla pozitivní a při lepší startovní pozici bychom nějaké body určitě získali, potenciálně v případě Pierra. Stejně důležité je množství získaných podkladů o novém vylepšení, což v kombinaci s dalšími aktualizacemi může přinést další posun vpřed. Teď nás čeká týden v továrně, kde pečlivě provedeme analýzu tohoto závodu, než se vydáme na zaslouženou pauzu, už se na ní všichni těšíme.
ALFA ROMEO
Guanyu Zhou, 13. místo
Dnešní podmínky nebyly tak strašné, možná proměnlivé, v posledních několika kolech to trochu víc klouzalo. Myslím, že náš dnešní plán se nepovedl, v prvním kole jsem se s autem vysloveně pral a na začátku jsem oproti ostatním dost ztrácel půdu pod nohama. Plánovaná jedna zastávka nefungovala, museli jsme udělat další a to mě dostalo až na konec startovního pole. Jsem zklamán, protože to zhatilo mé šance. Kromě toho si myslím, že tempo dnes bylo skutečně dobré, takže jsme si zasloužili trochu víc, protože pokud jde o výkon, vrátili jsme se zhruba na úroveň Silverstone. V této sezóně jsem se toho zatím dost naučil, bylo to těžké stejně jako příjemné a pořád je tu velký prostor pro zlepšení. Je dobré si teď udělat malou přestávku a doufám, že se vrátíme silnější a budu dosahovat lepších výsledků.
Valtteri Bottas, porucha motoru
Bylo to dnes zase složitější, protože jako ve Francii se tvrdé pneumatiky neohřívaly tak rychle, jak jsem doufal. Zkusili jsme to, domnívali jsme se, že to pro nás bude nejlepší volba, ale nakonec to tak nedopadlo. Sáhli jsme po strategii jedné zastávky a nedalo se z ní vycouvat. V závěru jsem přišel o výkon, ještě neznám podrobnosti - samozřejmě to je nepříjemné a s týmem to musíme prověřit, ale mám za to, že bodový zisk byl dnes hodně nepravděpodobný. Těším se, jak si užiju letní pauzu, načerpám nové síly a plný energie se vrátím do druhé poloviny sezóny.
Frédéric Vasseur, šéf týmu
Den, jenž na počátku mnohé sliboval, byl pro nás nakonec zklamáním. Start nás srazil dozadu, oba vozy ztratily pět míst a tím pádem bylo hodně těžké uvažovat o nějakých bodech. Nicméně Valtteri byl schopen se dostat do TOP 10 a až do závěru závodu se tam držet, ale nakonec mu nějaký problém s palivovým systémem nedovolil závod dokončit. Zhou byl schopen se aspoň vydrápat na 13. příčku. Jako tým jsme doufali v lepší umístění, je škoda, že po včerejším dobrém výkonu v kvalifikaci jsme dopadli takhle. Nyní nás čeká přestávka, máme čas pochopit, co se nepovedlo a v posledních třech závodech na evropské půdě v závěru léta se chceme opět vrátit na body.
HAAS
Mick Schumacher, 14. místo
Bylo to opět těžší, než jsme očekávali. Doufali jsme, že směs C2 bude fungovat, ale nestalo se tak, takže pokud jde o strategii, nejspíš jsme vsadili na špatnou směs. Dobře jsem odstartoval, o to jsem také usiloval, ale bohužel jsem nedokázal svou pozici udržet. Myslím, že je se na co ohlížet a co analyzovat, abychom pro Spa věděli, jak nový balíček funguje, co je potřeba udělat z hlediska nastavení a čím zvýšit rychlost. Já si myslím, že bude fungovat dobře, ale je třeba, abychom měli jistotu.
Kevin Magnussen, 16. místo
Můj závod byl zásadně ovlivněn skutečností, že jsem po černooranžové vlajce musel zajet do boxů. Po startu jsem měl lehký kontakt s jedním z McLarenů - nešlo se tomu vyhnout - a následky nebyly nijak zlé, takže jsem byl překvapen, že přišla signalizace vlajkou. Přešel jsem na tvrdou směs, ale nebylo možné ji zahřát, takže jsem opět přezul na střední pneumatiky. Bylo tedy pozitivní, že jsem hned vyjel na trať a mohli jsme zjistit, co a jak. Je před námi ještě hodně práce, než z toho dostaneme odpovídající časy na kolo, ale to přijde v příštích závodech - to je náš potenciál, který je třeba odemknout.
Günther Steiner, šéf týmu
Dnes to byl těžký závod. Kevin se zjevně poškozeným předním křídlem, což byla podle mého názoru chyba FIA, když ho povolala do boxů. Rozhodně nešlo o situaci, kdy by spoiler někoho ohrožoval. Ztratil půl kola a závod pro něj skončil - bylo pak těžké zahřát pneumatiky, protože záhy náš výkon ovlivnily modré vlajky. U Micka to bylo obdobné, C2 prostě nefungovaly, nedostali jsme ji na patřičnou teplotu a proto to skončilo, jak to skončilo. Bohužel závod před letní přestávkou nevyšel, ale jsem si jist, že se dáme dohromady a vrátíme se do naší staré formy, aniž bychom měli podobné problémy.
WILLIAMS
Alexander Albon, 17. místo
Byl to pro nás náročný víkend. Na druhou stranu šlo o pozitivní víkend v tom smyslu, že jsme se naučili chápat silné a slabé stránky našeho nového balíčku. Nyní nás čeká letní přestávka a když se ohlédnu za první polovinou sezony, jsem šťastný, že tu můžu být. Samozřejmě, že výkonnostně nejsme tam, kde chceme být, ale teď si odpočineme a vrátíme se silnější.
Nicholas Latifi, 18 místo
Nebylo to skvělé. Poškození vozu způsobilo, že jsme měli významnou degradaci pneumatik. Taky vyvážení vozu bylo kvůli větru špatné. Musíme se na to podívat. Není to nejlepší způsob, jak odejít na letní přestávku, ale načerpáme síly a nachystáme se na Belgii.
Dave Robson, šéf výkonu vozu
Složitý závod. Alex musel ve druhém kole pro nové křídlo, Nicholas sice mohl pokračovat, ale poškození jeho křídla jej stálo výkon. Těžké to bylo také z pohledu pneumatik. Mnoho jezdců dnes nebylo spokojeno s alespoň jednou směsí, my jsme se snažili vyhnout tvrdé směsi, která nenabízela dobré tempo, což si od obou jezdců vyžadovalo ukázněný závod. Teď si odpočineme a vrátíme se do Belgie. Spa je velmi odlišná trať od Hungaroringu. Pro nás by mělo jít o okruh, kde budeme konkurenceschopnější, takže se tam těšíme.