PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Sainz triumf nečekal

Carlos Sainz zklamaný po závodě v Ázerbájdžánu | foto: Scuderia Ferrari

Prohlášení jezdců a představitelů týmů po kvalifikaci na GP Velké Británie.

Ferrari

Carlos Sainz, 1. místo
Nečekali jsme to. První místo na startu je velké překvapení. Podmínky byly zrádné a bylo to o tom, abyste vše dokázali ideálně načasovat. Zítra budeme bojovat. Síla Red Bullu v závodní rychlosti je velká, takže nás nečeká nic snadného, ale těším se.

Charles Leclerc, 3. místo
 Gratuluji Carlosovi k pole position, odvedl skvělou práci. Byly to náročné podmínky, u mě škoda chyby ve druhém sektoru, která mě stála poslední kolo. I tak jde ale o dobrou výchozí pozici pro zítřek. My potřebujeme hlavně hladký závod bez problémů.

Mattia Binotto, šéf týmu
Získat první a třetí místo v takto obtížných podmínkách je skvělé. Carlos předvedl koncentrovaný výkon a první pole position v kariéře si zasloužil. Jen to ukazuje, jak v posledních závodech vzrostla jeho důvěra ve vůz. Charles měl také dobrou kvalifikaci a zítra se může posunout dopředu. Bude to ale těžký závod s mnoha neznámými, na který se dnes večer a v noci pečlivě připravíme. 

Red Bull

Max Verstappen, 2. místo
Druhé místo není špatné. Podmínky byly záludné a nepovedlo se mi to ideálně poskládat. Přesto si pro zítřek věřím. Máme dobré auto, naše závodní tempo je solidní.

Sergio Pérez, 4. místo
V takto proměnlivých podmínkách to bylo náročné, takže čtvrté místo je slušný počin. Samozřejmě bych chtěl víc, ale jde o dobrý základ pro zítřejší závod. Na zítřek se těším. Našli jsme na voze problém, který nás v pátek trápil a nyní bychom měli být mnohem konkurenceschopnější. Bude to tvrdá bitva, snad dáme Ferrari zabrat.

Christian Horner, šéf týmu
Byla to od obou jezdců velmi dobrá kvalifikace za těžkých podmínek. Měli jsme trochu smůlu se žlutými vlajkami, kvůli nim Max ztratil tři nebo čtyři desetiny, ale máme první a druhou řadu, což je fajn. Snad zítra budeme moci bojovat s Ferrari. Gratuluji Carlosovi k první pole position. Na mokru byl skvělý už když jezdil coby junior u nás.

Mercedes 

Lewis Hamilton, 5. místo
Užíval jsem si to. V dešti jsme bojovali o pole position. V předposledním kole mě ale požádali, abych zpomalil a pošetřil vůz na poslední kolo. V něm jsem chtěl přejít na výkonnější režim baterie. Určitě bych mohl být rychlejší. Jenže začalo víc pršet, což byla smůla. Máme tu fantastické publikum. Zítra se budeme snažit předvést jim dobrý závod.

George Russell, 8. místo
Jsem trochu zklamaný. V Q1 jsem se ve voze cítil skvěle, v Q2 to bylo horší a v Q3 jsem ve vůz neměl důvěru. Je škoda, že jsme neměli lepší kvalifikaci. Zítra se musíme co nejdříve dostat před nějaké vozy ze středu pole, protože máme pocit, že v závodním tempu můžeme bojovat s Red Bullem a Ferrari. 

Andrew Shovlin, šéfinženýr
Konečné umístění je pro nás zklamáním, protože v Q1 a Q2 jsme byli blíže čelu. V Q3 jsme se ale rozhodli počkat  na poslední kolo, což byla chyba, protože začalo o něco víc pršet. Tak či tak je po nás povzbuzující pokrok, který jsme tady s autem udělali. Přes noc jsme navíc vykonali několik změn a oba piloti jsou teď mnohem spokojenější. Ztrácíme ve vysokorychlostních zatáčkách, takže uvidíme, jak na tom budeme zítra. Nicméně diváci jsou tu fantastičtí, tak jim snad předvedeme dobrou show.

McLaren 

Lando Norris, 6. místo
Šesté místo je dnes to nejlepší, čeho jsme mohli dosáhnout. Své poslední kolo v Q3 jsem trochu pokazil, ale i tak jsem spokojený. Pro zítřejší závod je to dobrá výchozí pozice. Snad domů přivezeme dobré body. Víme také, že startujeme před minimálně jedním vozem, o kterém víme, že je rychlejší než ten náš. Snad tuhle pozici uhájíme. 

Daniel Ricciardo, 14 místo
Nejsem spokojený. Při zpětném pohledu si myslím, že jsem potřeboval zajet kolo co nejdříve. V momentě, kdy byla trať nejlepší, ale to se nepovedlo. Pak už to bylo těžké. Startujeme ze zadních pozic, takže to bude složitý závod, ale pokusíme se získat maximum.

James Key, technický ředitel
Náš vůz se pro Silverstone hodí víc než pro několik posledních okruhů, na kterých jsme závodili. Takže je fajn vidět, že jsme získali třetí řadu. Lando i jeho tým odvedli fenomenální, kontrolovanou práci. Daniel měl v Q2 smůlu na rychle se měnící podmínky na trati, když trať zpomalovala. Kolem nás je to těsné. Zítra se pokusíme s oběma vozy maximalizovat náš potenciál.

Alpine

Fernando Alonso, 7. místo

Dnes toho mělo být víc a bohužel jsme nevytěžili z posledních kol v Q3 maximum. V mém prvním kole v Q3 jsme byli první, takže to šlo docela dobře. Pak jsme projeli čáru pro naše poslední kolo s téměř vybitou baterií, takže jsme nemohli naplno využít potenciál. Mám pocit, že jsme se dnes možná mohli kvalifikovat do první pětky. Zítra nevíme, jestli bude pršet nebo ne, tak uvidíme, jestli dokážeme maximalizovat naši pozici a získat body. Vůz se cítí dobře na mokru i na suchu a všechna data z továrny ukazují, že jsme s našimi modernizacemi o tomto víkendu udělali dobrý krok vpřed.

Esteban Ocon, 15. místo

Dnes to pro nás byl jeden z těch ošemetných dnů. Ztráta energie baterie na začátku Q2 nám zabránila v konkurenceschopnosti a skončili jsme na patnáctém místě, což před zítřejším závodem není dobré. Jsem však stále pozitivní, protože jsme letos začali z nižší úrovně a získali body, takže cíl bude zítra stejný. Nyní problém zkoumáme a věřím, že to tým zvládne a budeme v dobré formě pro závod. Tady v Silverstone můžeme předjíždět, takže budeme muset využít všech dostupných příležitostí, abychom dosáhli slušného výsledku.

Otmar Szafnauer, šéf týmu

Na Silverstonu to byl zatím docela náročný víkend se smíšenými podmínkami. Dnes pociťujeme mírné zklamání z našeho kvalifikačního výsledku, protože nejenže máme dva jezdce, kteří si užívají mokré počasí, ale také závodní auto, které v minulosti prokázalo, že je konkurenceschopné v dešti, jako jsme viděli před dvěma týdny v Kanadě. Fernando měl pravděpodobně potenciál být v Q3 o několik míst výš, protože byl na rychlém kole ve správný čas, zatímco Esteban měl smůlu na příliš chladnou baterii pro optimální výkon. To znamená, že se vždy díváme dopředu, protože body se udělují v neděli a zítra nás čeká dlouhý závod, který nepochybně poskytne dobré příležitosti pro oba vozy k postupu pořadím. Jsme spokojeni s vylepšeními na autě, podařilo se nám shromáždit další poznatky a údaje na suchých podmínkách tento víkend. Těšíme se na zítřejší závod, kde bude cílem mít oba vozy v první desítce u šachovnicové vlajky, a nevidím důvod, proč by tento cíl nebyl dosažitelný.

Alfa Romeo

Guanyu Zhou, 9. místo

Kvalifikace byla výzva, ale řekl bych, že jsem jako nováček neudělal nic špatně. Na Silverstone jsem na mokru jel vůbec poprvé, od včerejška byly podmínky hodně odlišné, ale dnes jsem se cítil dobře a vnímal, jak se zlepšuji kolo od kola. Obzvlášť mezi Q2 a Q3 to bylo složité, především kvůli velkému množství stojaté vody, ale podařilo se mi udržet pod kontrolou a dokázal maximalizovat veškeré své úsilí. Proto cítím s odvedenou prací spokojenost. Je to úžasné, dvakrát za sebou se dostat do Q3, jako pilot F1 nadále rostu a to mě skutečně těší. Zrovna tak očekávám zítřek, mělo by se jet na suchu a myslím, že tu je šance získat nějaké body, což je vždy náš hlavní cíl. Máme dobrý potenciál, startovní rošt je velmi vyrovnaný, ale naše výkony jsou slušné, takže můžeme s oběma vozy bojovat o body.

Valtteri Bottas, 12. místo

Byl to náročný den, podmínky složité, neustále se měnily a prakticky každé kolo bylo jiné. Q1 proběhla dobře, ale v Q2 se spoustou vody na trati jsem se pokoušel dostatečně zahřát pneumatiky. Jenže výkon šel pořád dolů - moc to klouzalo a poskakovalo, takže pneumatiky nadále chladly. Přesto jsem na 12. místě a k bodům to není tak daleko. Zítra čekám suchý závod a jsem přesvědčen, že určité pozice mohu získat. Náš vůz je v závodním režimu docela silný, takže o v tomto směru nemám obavy.

Frédéric Vasseur, šéf týmu

Podmínky na trati byly hodně náročné, protože přeháňky byly příčinou, že šlo jen těžko odhadnout limit. Zhou podal hodně vyzrálý výkon, ačkoliv to byla teprve jeho druhá kvalifikace na mokru v F1 a podruhé po sobě se dostal do Q3. Výsledkem je jeho nejlepší pozice a má vynikající post pro zisk bodů. Valtteri měl komplikovanější situaci, v Q1 to vypadalo dobře, ale v Q2 se potýkal s pneumatikami a nedostal je včas do provozní teploty, takže se musel spokojit s umístěním v Q2. Přesto víme, jak je náš vůz silný v závodním režimu, takže čekáme vytvoření solidní půdy pod nohama, zejména pokud bude sucho. Náš cíl se nemění - bodovat oběma vozy.

Williams

Nicholas Latifi, 10. místo

Byl to velmi zvláštní den v těžkých podmínkách. Dostat se do Q2 bylo skvělým úspěchem a posílením důvěry, a potom Q3, to už bylo víc, než jsem mohl doufat. Cítil jsem se dobře, dostával jsem se do správného rytmu. V obou prvních částech odvedl tým skvělou práci, když mě dostal na trať ve správnou chvíli, přesně když jsem to potřeboval. Zvláště v Q2 to bylo důležité, než se podmínky na trati kvůli počasí zhoršily. V Q3 už to bylo hodně špatné, ale celkově to byla dobrá odměna pro celý tým za jeho úsilí. Musíme být realisté, protože jsme na pozici před mnohem rychlejšími vozy, je třeba se soustředit na strategii a přístup k závodu. Nejdůležitější bude, jak zvládneme nakládat s opotřebením pneumatik. Možné je všechno, takže se teď soustředíme na náš závod a budeme maximalizovat všechny šance, které se nám naskytnou.

Alex Albon, 16. místo

Navzdory dešti byly podmínky dobré, vůz se choval dobře, ale v druhé sadě pneumatik byla menší přilnavost. Jízda s novými aktualizacemi byla poněkud odlišná, ale v třetím tréninku jsem se s vozem sžil dobře, dokonce i v dešti při Q1 to bylo dobré. Na konci jsem se rozhodl vložit mezi rychlá kola jedno pomalé, ale tím jsem ztratil teplotu v pneumatikách. Trať začala vysychat a všichni byli najednou rychlejší, já prostě nedokázal dosáhnout dostatečné přilnavosti. Bylo to pak těsné, při zpětném pohledu si nemyslím, že ono pomalé kolo bylo tou nejlepší volbou; takže uvidíme, co půjde zítra udělat. Auto je dobré, takže je třeba ještě udělat patřičnou analýzu. 

Dave Robson, vedoucí výkonu vozidel

Jak se dalo očekávat, počasí sehrálo svou roli a proměnlivá intenzita deště vše ještě ztížila, přizpůsobení stavu pneumatik podmínkám na trati bylo hodně obtížné. Nicholas však celou kvalifikaci zvládl dobře a dostal se na trať přesně v těch klíčových chvílích. V Q3 neměl co ztratit, proto jsme si mohli dovolit out lap na použitých pneumatikách před výměnou za nové a nalezení volné trati. Došlo ale k menšímu poškození vozu, takže Nicholas neměl možnost zajet jakýkoli konkurenceschopný čas. Ale v jeho podání šlo o vynikající výkon a tím pádem má zajištěnou dobrou startovní pozici.

Alex měl smůlu - přišel o postup do Q2 o směšných 0,08 vteřiny, což je velkým zklamáním, protože i v jeho silách dnes bylo proniknout až do Q3. Jeho vůz fungoval dobře, ale nedokázal z druhé sady pneumatik vytěžit to samé co z první. Podíváme se na data, abychom zjistili, zda v jeho případě nešlo udělat něco lépe, ale máme aspoň nějaké užitečné informace o tom, jak nový balíček změn funguje ve spojení s pneumatikami intermediate a jak je třeba auto v tak složitých podmínkách nastavit.

AlphaTauri

Pierre Gasly, 11. místo

Tento týden byly tréninky extrémně těžké. Přijeli jsme sem s vědomím, že na této trati budeme bojovat, ale nenašli jsme žádná převratná řešení. Kvalifikace ale proběhla dobře, s jedenáctým místem musím být spokojen. To se pochopitelně netýká výkonu, chceme určitě víc, ale prozatím se nacházíme v této pozici na takové trati. Dnes jsem si deště užíval a doufám, že zítra budou podmínky jiné než suché, protože by nám při závodě hodně pomohly.

Juki Cunoda, 13. místo

Čekali jsme, že dnes bude těžké se prosadit do Q2 poté, co jsme předvedli ve třetím tréninku, takže dnešní výsledek beru. Podmínky byly těžké, ale tým odvedl dobrou práci a konečné umístění je pro mě uspokojivé. Pozitivní s ohledem na dosavadní víkendovou činnost. Doufám, že zítra už pršet nebude, protože můj vůz je vyladěn spíš na sucho a poskládáme všechno dohromady, aby z toho byly body. I když to bude těžké, tak se na závod těším, pořád si myslím, že zítra máme velkou šanci.

Jody Egginton, technický ředitel

Spravedlivě přiznejme, že tento víkend byl hodně obtížný a ani jeden z vozů nepůsobil nijak výjimečně. Nicméně dobrá práce pilotů i týmu v kvalifikaci nám umožnila využít mokrých podmínek a posunout vozy o něco více dopředu, než kde byly v suchých podmínkách. S úrovní předvedeného výkonu spokojeni moc nejsme, ale všichni nadále tvrdě pracují a budou se navýšit veškeré příležitosti, které se nám dostanou do cesty. Máme různé aerodynamické aktualizace, na nichž ještě stále pracujeme, proto se těšíme, že se budeme s naším balíčkem moci posunout kupředu a využít v příštích závodech nové díly.

Haas

Kevin Magnussen, 17. místo

Mick si vedl ve třetím tréninku dobře, mně se moc nedařilo, ale věděl jsem, co auto dokáže, proto jsem si byl jistý svou věcí. Pršelo a to mi dodalo ještě větší sebedůvěru, ale z nějakého důvodu jsem dnes na mokru neměl patřičnou rychlost. Je zajímavé, že jsem letos byl při dešti byl několikrát dost rychlý, ale stalo se tak na tratích zcela se lišících od Silverstone. Můžeme se z toho poučit, zítra to tedy zkusíme znovu a uvidíme, jestli se budeme moci dostat zpátky do TOP 10.

Mick Schumacher, 19. místo

Bohužel jsem měl problém s autem, zdálo se mi, že nebylo něco v pořádku s řízením, což je poslední věc, kterou byste v těchto proměnlivých podmínkách chtěli. Budeme analyzovat, co se přihodilo, ale myslím, že to byl hlavní důvod, proč jsem se nedostal do Q2. Zítra budu připraven na jakékoli podmínky, ať už bude sucho nebo mokro - za všech okolností to bude zábavný závod - takže se zkrátka těším.

Günther Steiner, šéf týmu

Dnes nešlo nic hladce. Mick ve třetím tréninku odvedl výbornou práci, ale Kevinovi se nepovedlo určit správné nastavení. V deštivé kvalifikaci jsme u obou aut trpěli velkou nedotáčivostí, takže se nám zvedala levá přední pneumatika. Auto se vůbec nedařilo nasměrovat do zatáčky, proto jsme skončili v Q1. Mickův volant byl navíc pootočený asi o 10 stupňů, což v takových podmínkách a ve snaze se co nejlépe kvalifikovat není ideální. Teď musíme všechno vymazat a snažit se být zítra nejlepší.

Aston Martin

Sebastian Vettel, 18. místo

Takový sobotní výkon dělá neděli opravdu těžkou. Ale jediné, co můžeme udělat, je otočit list a podívat se, co můžeme udělat zítra. Dnes jsme neměli tempo a víme, že můžeme být lepší. Musíme se poučit, pochopit, kde ztrácíme, a pro příště se zlepšit.

Lance Stroll, 20. místo

Na konci kvalifikace jsme zkoušeli novou sadu přechodných pneumatik, ale měl jsem hrozný out-lap, dostal jsem se do provozu a bylo opravdu těžké ohřát pneumatiky. Pouhým jedním kolem na konci kvalifikace nebyly moje pneumatiky dostatečně zahřáté, abych mohl zajet slušný kvalifikační čas. Jsem zklamaný, že startuji na konci startovního roštu, ale doufejme, že se počasí zlepší a budeme mít úspěšnější závod.

Mike Krack, šéf týmu

Dnes jsme neodvedli dost dobrou práci. Déšť věci zkomplikoval, ale to bylo pro všechny stejné. Kvalifikovat se na 18. a 20. místě na našem domácím závodě je velkým zklamáním, zvláště když tým tak tvrdě pracoval, aby připravil naše aero upgrady v tak krátké době, která byla k dispozici. Zítra bude samozřejmě těžké získat body, ale uděláme to nejlepší.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy