PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Překvapený Leclerc a nespokojenost u Red Bullu

Charles Leclerc po úspěsné kvalifikaci v Ázerbájdžánu | foto: Scuderia Ferrari

Jak hodnotí dnešní kvalifikaci v ulicích ázerbajdžánského Baku jednotliví piloti a představitelé týmů?

FERRARI

Charles Leclerc, 1. místo
Je to dobrý pocit. Samozřejmě každá pole position je skvělá, ale tuhle jsme obzvlášť nečekali. V první i druhé části jsme se trápili, takže vidět, že jsme byli rychlí a ve třetí části nám to vyšlo a já zajel dobré kolo... Jsem moc spokojený. Těším se na zítřek, hodně tu bude záležet na zvládnutí pneumatik. V Barceloně a Monaku se nám to podařilo dobře i když v Monaku to bylo těžké hodnotit. Celkově se naše rychlost od přidání novinek zlepšila. Zítra to bude hodně zajímavé, jestli se to potvrdí i tu.

Carlos Sainz, 4. místo
Je to škoda, ale zároveň jsme se během dne zlepšili. Cítil jsem, že je možné bojovat o pole position a to jsem v minulých závodech, zvlášť před Monakem, necítil. Takové to je, když jedete na limitu. Někdy je to první místo, někdy to přepálíte. Ale je o co hrát. Startovní pozice tu nehraje až tak velkou roli, takže na to zatlačíme.

Laurent Mekies, závodní ředitel
Bylo to těsné. Zvykáme si, že Charles ukáže v Q3 neuvěřitelné kolo a dnes jsme opět viděli, jak v posledním pokusu vždycky získá to něco navíc ze sebe i auta. Carlos měl také dobrou kvalifikaci. Vlastně byl při první jízdě v Q3 nejrychlejší. Na všech tratích je důležití vždy být schopen počítat s oběma jezdci vepředu a zde očekáváme velmi taktický závod, takže mít Calrose s Red Bully vepředu znamená, že s nimi můžeme bojovat rovnocenně. Nyní se připravujeme na závod a víme, že v něm jsou naši soupeři rychlejší než v kvalifikaci a možná mají navrch co se rychlosti na rovinkách. Nicméně co jsme během víkendu zatím viděli, myslím, že i malý detail může znamenat velký rozdíl a roli hraje spousta faktorů. První jsou pneumatiky a můžeme očekávat, že bude horko, takže závodní tempo bude klíčové.

RED BULL

Sergio Pérez, 2. místo
V Q3 na to musíte šlápnout a já najel párkrát do zdi. Naštěstí jsme to přečkali bez úhony, což je tady klíčové. Nebyla to ideální kvalifikace, protože na konci jsme měl problém s motorem a nemohli jsme nastartovat. Takže jsem jel vlastně osamoceně a to je tady hodně silné. Zítra to bude dlouhý závod a musíme se ujistit, že v něm budeme. Chybu můžete udělat kdykoliv a potom je po všem.

Max Verstappen, 3. místo
Myslím, že začátek kola byl dobrý, ale potom se to pro mě pokazilo. Malé chybičky, ale celkově jsem se trápil s vyvážením přední části vozu na kolo, takže to není nic, co bych si přál, ale i tak jsme s týmem druzí a třetí, takže máme pro zítřejší závod spoustu příležitostí. Myslím, že jsme tu obecně trošku na kolo ztráceli, ale je jasné, že naše auto by jinak mělo být celkem dobré.

Christian Horner, šéf týmu
Myslel jsem, že to bude hodně těsné, Ferrari mělo navrch, ale my jsme v neděli prokázali, že máme dobré a konkurenceschopné auto. Na okruhu, kde se dá předjíždět jim snad zavaříme. Je tady hodně dlouhá rovinka a DRS je silné, ale samozřejmě musíte být blízko, abyste je v prostředním sektoru mohl použít, takže to bude o tom jít do toho a využít start. Oba jezdci podali skvělý výkon. Checo si veze sebejistotu z Monaka na okruh, kde se mu vždy dařilo a bez pomoci, zajel skvělé kolo. Měli jsme menší potíž s doplněním paliva a to nás bohužel zdrželo, byla to menší chyba čísel. Je to škoda, protože nemohl využít jízdu v závěsu, ale jeho kolo bylo perfektní a jel úžasně. Mohlo to být hodně těsné, ale nemyslím, že jsme měli rychlost, kterou tu ukázal Charles.

MERCEDES

George Russell, 5. místo
Bylo to optimální, ale být sekundu od pole position není to, kde chceme být. Je to asi největší rozdíl, který jsme letos viděli. Je to náročný okruh, opravdové zatáčky a máme před sebou dost práce. To kolo bylo dobré, auto se chovalo dobře, ale ten rozdíl dobrý není. Očekáváme od sebe mnohem víc a pracujeme tvrdě, abychom byli rychlejší, nicméně tento víkend rozhodně ukázal silné a slabé stránky všech. Pocit v autě je ok, ale na rovince je to hrbolaté a drncá to a je to velmi silné. Nejvíc, co jsem zatím zažil. Nebyl jsem ani schopen vidět brzdnou zónu. Ale v zatáčkách je to dobré. Takže víme, že to není vyvážením nebo správným nastavením, je to o přítlaku. Hodně balancujeme s limitacemi auta a získáním přítlaku. Víme, že tam je víc, jen nevíme, jak to dostat.

Lewis Hamilton, 7. místo
Je na co se těšit. Je to náročný a chaotický závod a hodně se toho může stát. Kvalifikace byla náročná, protože jsme neustále tlačili. Máme jen úzké okno, kdy s vozem můžeme pracovat a vše, co zkoušíme, nám nedá to, co bychom chtěli. Děláme hodně změn, ale to drncání nás stojí hodně. Jsme pomalí na rovinkách, ale jsme tam. Ale pro naše těla je to hodně těžké. Zítra to asi bude trápení, ale dáme do toho vše a možná budeme mít, já doufám, lepší závodní rychlost. Ohledně prošetřování a pomalé jízdy jsem s komisaři neměl problém. Byl jsem mimo dráhu a jel jsem časy v rámci delta a pokud jedu v deltě, mohu jet, jak chci. Nikoho jsem nezdržoval. Chtěl jsem počkat na jízdu v závěsu, protože na rovinkách jsme pomalí a ti kolem nechtěli jet přede mě, takže jsem na to šlápl a jel své kolo.

Toto Wolff, šéf týmu
Myslím, že nejvíc, co jsme čekali, je být třetí nejrychlejší tým, ale Gasly zajel opravdu skvělé kolo a rozdělil naše jezdce. Není pochyb o tom, že rozdíl na pole position je velký. Je to dlouhé kolo a my ztráceli vlastně skoro všude. Přeji si, abych se na takové výkony nemusel dívat v budoucnu. Zítra, když se podíváte přes růžové brýle, můžeme třeba vidět první čtyři kolidovat v první zatáčce a můžeme tak vyhrát. Ale myslím, že co se rychlosti týče, můžeme být pátí a šestí. Strategie bude hrát velkou roli a můžete získat pozici, pokud ji budete mít správnou. Můžeme riskovat, protože když někoho stíháte, jste v jiné pozici a budeme sledovat každou příležitost.

ALPHATAURI

Pierre Gasly, 6. místo
Jsem opravdu šťastný, tohle je moje nejlepší kvalifikace sezóny. Nemyslím, že bychom mohli být ještě lepší a je skvělé, že máme obě auta v TOP10. Tým si vede výborně, auto funguje na této trati skvěle, takže to byla opravdu dobrá kvalifikace. Tady v Baku je možné opravdu všechno, dokazuje to naše loňské umístění na pódiu. Také se tu hodně snadno chybuje, běžně tu bývá hodně červených vlajek, takže máme dobrou výchozí pozici, abychom mohli být u toho, co se děje vpředu. Oproti jiným týmům máme jen jednu sadu tvrdých pneu, takže budeme muset dobře rozhodnout, co chceme po strategické stránce udělat. Ale dnes jsem s naším výkonem hodně spokojen.

Juki Cunoda, 8. místo
Úspěšný den, dobrá kvalifikace, takže spokojenost. Měl jsem trochu štěstí, že jsem se dostal do Q3, ale domnívám se, že jsem zajel hodně dobré kolo, zejména s ohledem na fakt, že šlo o použitou sadu, proto musím být s dnešním výkonem spokojen. Jako tým jsme odvedli skvělou práci a musím všem poděkovat. Doufejme, že v tomto kursu budeme zítra pokračovat a dokončíme závod oběma vozy na bodech.

Guillaume Dezoteux, vedoucí oddělení výkonu vozů
Poslední trénink naznačil, jak těsné rozdílu budou ve středu pole, když páté a šestnácté místo dělilo 0,5 vteřiny! Rozhodli jsme se ponechat pro závod pouze jednu sadu tvrdých pneu, abychom mohli v kvalifikaci maximalizovat naše šance použitím pěti nejměkčích sad. Průběh byl dost intenzivní, zvláště přerušení 2:30 před koncem. Vše jsme zvládli a zajeli důležitá rychlá kola. Q2 začala dobře, vyjeli jsme na použitých pneumatikách a dokazovali konkurenceschopnost našich balíčků. Na konci Q2 udělal Juki po lehkém kontaktu s bariérou chybu v druhé zatáčce, když byl dlouhý na brzdy, ale naštěstí to zvládl bez poškození a mohl pokračovat. Q3 byla opravdu skvělá a podařilo se nám zdolat střed pole, dokonce jeden z Mercedesů. Pierre při posledním pokusu na nových gumách nedosáhl zlepšení, což musíme prověřit a pochopit. Juki měl závěrečné kolo výborné, což po předchozích chybách není nijak lehké, ale svým výsledkem nás posunul do silné pozice pro zítřejší závod. Prozkoumáme strategické možnosti, abychom dobré startovní umístění proměnili v maximální počet bodů v závodě.

ASTON MARTIN

Sebastian Vettel, 9. místo
Ještě půl desetiny a mohl jsem skončit před Cunodou, celkově to ale byla dobrá kvalifikace. V Q2 jsem zablokoval kola v 15. zatáčce. Věřil jsem, že to zvládnu, ale nakonec jsem se rozhodl jet rovně a riskovat poškození předního křídla. To nakonec vydrželo, takže se mi povedlo rozumně havarovat. Zítra půjde o těžký závod. Bude hodně teplo, klíčové bude starat se o pneumatiky. Těším se na to.

Lance Stroll, 18. místo
Jsem frustrovaný z toho, jak kvalifikace dopadla. Do druhé zatáčky jsem prostě zabrzdil příliš pozdě. Je to škoda, vůz byl po mém předešlém incidentu v pořádku. Tohle je ale Baku, předjíždět se tu dá. Zítra budeme bojovat.

Mike Krack, šéf týmu
Lance měl těžkou Q1. Nejdřív probrzdil a poté havaroval ve druhé zatáčce, což ukončilo jeho naděje. Ale zítra má šanci. Seb byl dnes velmi dobrý, rychlý a sebevědomý. Skončil devátý a zítra má slušnou šanci na zisk bodů.

ALPINE

Fernando Alonso, 10. místo
Jsem s dneškem spokojený, i když jsme po včerejším předvedení slušné konkurenceschopnosti možná čekali více. Zdálo se, že jsme dnes ztratili část této konkurenceschopnosti, takže se na to musíme společně podívat. Na konci Q1 bylo pro všechny hodně frustrace a chápu některé stížnosti, ale mnoho vozů dělalo chyby, které způsobily žluté vlajky, což mělo za následek studené brzdy a pneumatiky poté, co se všichni snažili zaujmout pozici na trati. Dokonce jsme viděli, jak někteří řidiči naráželi do zdí, a když jsem se rozjel, nemohl jsem nic dělat. Bude to náročný závod a tady v Baku se může stát cokoliv. Body se získávají zítra a já se těším, až uvidím, co dokážeme, zejména s naším nastavením nižšího přítlaku.

Esteban Ocon, 13. místo
Samozřejmě jsem zklamaný vzhledem k tomu, že je to druhý závod v řadě, kdy nám žluté vlajky v kvalifikaci zabránily dokončit solidní kolo, abychom se dostali do TOP10. Tempo jsme měli celý víkend, takže je frustrující nedat dnes všechno dohromady. Ale víme, že předjíždění je zde běžné a Baku je v den závodu jedním z nejvíce nepředvídatelných okruhů v kalendáři. Musíme využít příležitosti, které se naskytnou, a není důvod, proč bychom nemohli zakončit víkend s nějakými dobrými body pro tým.

Otmar Szafnauer, šéf týmu
Kvalifikace byla trochu zklamáním, protože jsme očekávali, že oba naše vozy by dnes prošly Q3. Měli jsme na to auto, ale bohužel okolnosti byly takové, že jsme byli na trati, když nás zachytila ​​žlutá vlajka, což znamenalo, že Esteban nezajel své rychlé kolo. Ve druhém kole byl výrazně nahoře, takže by se dokázal probojovat do Q3. Nyní se musíme soustředit na zítřek a připravit se na závod, ve kterém se budeme snažit maximalizovat každou příležitost.

MCLAREN

Lando Norris, 11. místo
Je to trošku frustrující zmeškat první desítku jen tak těsně, ale myslím, že jsme dnes odvedli slušnou práci. Trošku jsme se tu trápili s autem a byli jsme blízko. Nemyslím, že chybělo moc a udělal jsem i pár malých chyb a možná jsme neměli ideální strategii pro pneumatiky v posledních kolech. Nemyslím však, že jsme mohli čekat víc. Je to slušná pozice a nejsme daleko bodům. Nyní je naší prací to zkusit a posunout se.

Daniel Ricciardo, 12. místo
Po tak náročném víkendu v Monaku musíme brát pozitiva a vypadáme tu lépe. Cítím, že se mi trošku vrací dobrý pocit z auta. Celkově jsem tedy spokojenější i když jedenácté a dvanácté místo nejsou pozice, které bychom oslavovali. Osobně jsem našel pár věcí na voze, které mi sedí a cítil jsem se jistěji, mohl jsem na to šlápnout. Myslím, že v kvalifikaci jsem možná očekával moc od toho pokroku, ale jako tým se na to podíváme a bereme ta malá pozitiva a těšíme se na závod.

Andreas Seidl, šéf týmu
Kvalifikace byla podle očekávání. Třetí sektor je pro nás hodně náročný i když jsme udělali pár správných kroků během tréninků, nebylo to dost na první desítku. Nyní se soustředíme na závod a přípravy. Je to městský okruh a bývá tu řada příležitostí. Startujeme blízko bodům a v okolí máme naše hlavní soupeře. Takže to chce získat body.

ALFA ROMEO

Guanyu Zhou, 14. místo
Během víkendu jsem udělal obrovský skok kupředu a věřím, že jsem měl větší potenciál než na umístění, na kterém nyní jsem; určitě byla v mých silách Q3. Ale startovní pole je tak vyrovnané, že to jde těžko odhadnout. Připravili jsme si pneumatiky na pokus v závěru Q2, protože v té době jsme podávali nejlepší výkony, ale žlutá vlajka kvůli Cunodovi vše hodně ovlivnila a my už se nemohli zlepšit. Obecně jsem spokojen s pokrokem, kterého jsem dosáhl a myslím, že pro závod máme odpovídající tempo. Doufám, že vše poskládáme dobře dohromady a přivezeme odtud nějaké body.

Valtteri Bottas, 15. místo
Byla to dost zvláštní kvalifikace a rozhodně nejsem na místě, kde bych chtěl a měl být. Dnes byla klíčovým faktorem teplota pneumatik - v Q1 jsem s jejich zahřátím bojoval, v Q2 už byl ten dojem mnohem lepší, ale žlutá vlajka v závěru znamenala, že už jsem se ani o nic nepokoušel. Asi bych se zlepšil, ale nijak výrazně. Nicméně závodní tempo bylo včera hodně dobré a víme, že v závodě se tady může stát cokoliv. Pořád je o co bojovat a jsem si jistý, že se zítra ve startovním roštu můžeme vyšplhat hodně nahoru.

Frédéric Vasseur, šéf týmu
Nejsme na místech, která bychom očekávali, ale také víme, jak se vyvíjela kvalifikace a že tento výsledek neodráží plně náš potenciál. Dostali jsme oba vozy do Q2, Zhou byl v Q1 pátý po prvním pokusu a devátý po druhém. To byla ale bohužel jediná reprezentativní kola, která jsme dnes odpoledne zajeli. V Q2 jsme nenašli ten správný moment a tak jsme se museli spokojit nepříliš dobrým umístěním. Pro rozhodující pokus jsme chtěli být v čele celého vláčku - to se nám povedlo, ale bohužel do toho přišla žlutá vlajka a my nemohli předvést náš skutečný výkon. Teď se chceme zaměřit na závod, víme, že náš vůz má rychlost a na trati se dá předjíždět. Jsme si téměř jisti, že se můžeme s oběma vozy posunout dopředu, bude to rušná neděle a přihodit se může opravdu cokoli.

HAAS

Kevin Magnussen, 16. místo
Když se objeví červená vlajka a je dost času na rychlé kolo, piloti na konci boxů se vždy snaží projet, než vyprší čas. My jsme jako první v pit-lane vždy zaseknutí, když se ve frontě objeví dvě nebo tři auta, nemůžeme vyjet ven, takže nám to poslední rychlé kolo uteklo. Ale pořád nás ještě čeká zítřejší dlouhý den.

Mick Schumacher, 20. místo
Věděli jsme, že to bude jentaktak, takže je nakonec frustrující, že jsme nemohli to rychlé kolo zajet, protože potenciál jsme měli. Byl jsem za Lancem, když udělal onu chybu, takže mě to stálo rychlé kolo. V té chvíli jsem měl započítané jen jedno - úplně první - a jak je vidět, zlepšení je tu značné. Vypadalo to už trochu jako závod, ale v Baku je hodně šancí, jak věci napravit. Závod bude určitě těžký, ale doufám, že pro nás úspěšný.

Günther Steiner, šéf týmu
Ve třetím tréninku jsme opět získali zpět část výkonu, jenž se nám včera vytratil, takže jsme se na kvalifikaci celkem těšili. Z Q1 jsme nepostoupili z různých důvodů: žluté vlajky, červené vlajky a chaos před posledním pokusem, kdy jsme se nesměli zařadit do fronty, museli jsme čekat, až projede poslední auto a pak už to jednoduše nešlo. Stalo se a pořád si říkáme, že to byla smůla a že se to v určité fázi opět změní, ale také víme, že leccos šlo udělat lépe. Uvidíme, doufejme, že budeme mít zítra víc štěstí.

WILLIAMS

Alexander Albon, 17. místo
Myslím, že jsme měli dobrou kvalifikaci a jako tým jsme získali maximum. Udělali jsme vše správně, měli jsme slušné auto a odvedl jsem nejlepší možnou práci. Postoupit do Q2 vypadalo náročně, ale s tou červenou vlajkou jsme najednou zase byli v souboji. Je frustrující být tak blízko a promeškat to. Jsem si na 99 % jistý, že pokud bych v poslední zatáčce neudělal chybu, měl být výhodu a dostal bych se dál. Je to jedna z těch věcí, ale tak to prostě dopadlo a víc jsme dnes získat nemohli. Máme naději, protože tady je to vždy plné akce a chaosu, takže potřebujeme trošku šílenství Baku.

Nicholas Latifi, 18. místo
Typická kvalifikace v Baku, červené a žluté vlajky a nezajel jsem reprezentativní kolo na první sadě. Během nejrychlejšího kola jsem párkrát neměl nejčistější řazení a byl jsem ve špatném rychlostním stupni, což nepomohlo. Měl jsem najít hodně času, ale věděl jsem, že se mi to na druhé sadě podaří. Bohužel, s tou červenou vlajkou to nebylo možné. Bylo by pěkné to poskládat dohromady a dostat z auta maximum. Plně se soustředíme na závod a může se stát cokoliv.

Dave Robson, šéf výkonnosti vozu
Auto bylo dnes lepší i přes teplejší podmínky. Oba jezdci zajeli dobře a dokončili svá nastavení v ranním tréninku. Ten závěrečný shon po červené vlajce znamenal, že nikdo nepřipravil své pneumatiky a přípravu do posledního kola. Alex byl v dobré pozici a měl možnost jet v závěsu za Alonsem, mohl to být postup. Ale Alonso nedojel a Alex tak byl sedmnáctý. Nicholas měl problém s řazením, což ho stálo čas a po červené vlajce se už nedokázal zlepšit, nebyl v dobré pozici na trati. Studujeme data z jeho vozu, ale nemyslíme, že bylo něco špatně s převodovkou. Zítra to asi bude dlouhý závod s řadou incidentů a tudíž příležitostí.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy